Toon posts:

Ati x200 problemen met Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben begin deze week overgestapt van XP naar Vista Home Premium. Op XP werkt alles perfect en op Vista draait het systeem ook goed, alleen het beeld af en toe niet.

Soms start ik de pc op en dan krijg ik Vista Aero = beeld is perfect
Soms start ik de pc op en krijg Vista Basic te zien = beeld niet goed. In apparaatbeheer staat dan:

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

Ik heb op 'Naar oplossingen zoeken' geklikt, maar probleem is niet bekend.

Ik heb Vista-drivers van de Ati-site gedownload (nieuwste), maar het probleem is er nog steeds. Ook heb ik drivers van site fabrikant gedownload (packard bell), maar dat helpt ook niet :(

Wat kan ik er tegen doen? Op kast pc staat: vista capable, dus het zou moeten werken.

Specs:
Processor Intel® Pentium® D Processor 820 DUAL CORE 2,8 ghz
Video ATI Radeon™ Xpress 200 256MB HyperMemory™ (Motherboard integrated)
Andere gegevens lijken mij niet nodig voor dit probleem.

Bvd,

Edit: In faq staat dat je xp drivers moet proberen, heb ikg edaan, maar krijg bsod :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog niet verholpen.... dus hulp wordt gewaardeerd :)

Ik heb 32-bit Vista, als ik nu de 64-bit installeer, kan het dan misschien lukken?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 05:59

Raphaelo

boeiend!!

ik heb zelf een radeon 1950 GT, daar doen de nieuwste ati drivers het niet op, als in geen aero of 3d versnelling in games. Iemand anders op dit forum zei dat ik de 7.2 beta drivers eens moest proberen aangezien daar meer mensen succes mee hebben. Voor mij werkten die wel heel goed. dus probeer het eens zou ik zeggen.
(wel eerst oude drivers verwijderen)

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1577

[ Voor 9% gewijzigd door Raphaelo op 24-03-2007 11:49 ]

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van ati staat ook 7,2 maar zonder beta, dan zou die toch beter moeten zijn?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 05:59

Raphaelo

boeiend!!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:52:
Op de site van ati staat ook 7,2 maar zonder beta, dan zou die toch beter moeten zijn?
dacht ik eerst ook.. maar voor mij doen de 7.2 drivers het gewoon niet goed, en die 7.2 beta drivers doen het wel goed, ook qua performance... dus daarom gebruik ik ze... je zou het toch kunnen proberen?

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ze aan het installeren, bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich al een paar keer bij het opstarten niet meer voor :)
Bedankt Raphaelo ;)

Verwijderd

Topicstarter
De problemen doen zich weer voor :( Wat kan ik nu nog doen?

Verwijderd

Topicstarter
Weer niemand het? Op dit forum had iemand ook dezelfde probleem, maar stond geen oplossing bij omdat topic gesloten was :/

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:37:
Weer niemand het? Op dit forum had iemand ook dezelfde probleem, maar stond geen oplossing bij omdat topic gesloten was :/
Probeer de 7.3 eens :)

meuktracker: ATi Catalyst 7.3

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd, maar het helpt niet :(
Als er binnen 2 maanden geen oplossing is ga ik waarschijnlijk een vista premium ready videokaart kopen :(

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Helaas houdt het hele "vista capable" gebeuren weinig in; aangezien het door Microsoft wordt gezien dat het nog niet eens nodig is Aero te supporten. Zie ook http://technet.microsoft....indowsvista/aa905075.aspx .
Windows Aero Capable staat pas bij een Vista Premium Ready PC.

Dat het niet werkt is waarschijnlijk toch een driverprobleem en er is nog veel mis met de drivers voor Vista bij ATi én NVidia. Schandalig eigelijk.

Verwijderd

Topicstarter
finsdefis schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:49:
Helaas houdt het hele "vista capable" gebeuren weinig in; aangezien het door Microsoft wordt gezien dat het nog niet eens nodig is Aero te supporten. Zie ook http://technet.microsoft....indowsvista/aa905075.aspx .
Windows Aero Capable staat pas bij een Vista Premium Ready PC.

Dat het niet werkt is waarschijnlijk toch een driverprobleem en er is nog veel mis met de drivers voor Vista bij ATi én NVidia. Schandalig eigelijk.
Maar er wordt toch wel aan gewerkt aan dit probleem he?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nieuws: Microsoft aangeklaagd om 'Vista capable'-stickers

Helaas niet op de goede manier. Ik weet niet of Ati en NVidia er verder veel aan kunnen doen omdat Aero misschien te zwaar is, en volgens de Vista Capable sticker hoeft je GFX-kaart niet eens de mogelijkheid hebben Aero te draaien. Als het inderdaad een driverprobleem is wordt er waarschijnlijk hard aan gewerkt door AMD/ATi, maar het is nog maar de vraag of het veel effect zal hebben aangezien het voor hun niet verplicht is die videokaart (zij het softwarematig) Aero te laten ondersteunen. Ik zou in ieder geval niet te veel hoop hebben. :(
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:36:
Wat kan ik er tegen doen? Op kast pc staat: vista capable, dus het zou moeten werken.
Helaas gaat dat dus ook niet op...

[ Voor 14% gewijzigd door finsdefis op 04-04-2007 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
finsdefis schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:23:
nieuws: Microsoft aangeklaagd om 'Vista capable'-stickers

Helaas niet op de goede manier. Ik weet niet of Ati en NVidia er verder veel aan kunnen doen omdat Aero misschien te zwaar is, en volgens de Vista Capable sticker hoeft je GFX-kaart niet eens de mogelijkheid hebben Aero te draaien. Als het inderdaad een driverprobleem is wordt er waarschijnlijk hard aan gewerkt door AMD/ATi, maar het is nog maar de vraag of het veel effect zal hebben aangezien het voor hun niet verplicht is die videokaart (zij het softwarematig) Aero te laten ondersteunen. Ik zou in ieder geval niet te veel hoop hebben. :(

[...]

Helaas gaat dat dus ook niet op...
Op de ati staat dat mijn videokaart aero-capable is, dus ik denk dat ze er wel aan moeten werken. Op de site van microsoft staat een topic van 15 pagina's lang.. geen oplossing

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

De volledige specs van je moederbord kunnen handig zijn. Er zijn b.v. mobo's met een ULi southbridge (omdat de ATI southbridge brak is bij USB gebruik en ook niet helemaal 100% bij S-ata).

Wellicht dat het probleem niet alleen bij de x200 zit, maar in de combi van gebruikte chips(sets) of drivers.

IDD, de x200 was de eerste aero capable/premium ready on-board oplossing geloof ik

[ Voor 14% gewijzigd door Cio op 04-04-2007 23:28 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Cio schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:28:
De volledige specs van je moederbord kunnen handig zijn. Er zijn b.v. mobo's met een ULi southbridge (omdat de ATI southbridge brak is bij USB gebruik en ook niet helemaal 100% bij S-ata).

Wellicht dat het probleem niet alleen bij de x200 zit, maar in de combi van gebruikte chips(sets) of drivers.

IDD, de x200 was de eerste aero capable/premium ready on-board oplossing geloof ik
Waar kan ik die uitgebreide gegevens vinden? Misschien kan je hier wat mee: http://www.packardbell.nl...sheet-PB49306886-780.html

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Nee, geen echte info helaas. Cpu-z/Sandra/Everest screenie van mobo & aanwezige chips wellicht?

Probeer anders eens volledig zonder USB apparaten te booten en kijk of aero het dan wel altijd doet.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de afwezigheid ;)

Bij Microsofts Windows Vista Upgrade Advisor wordt er Vista Ultimate aangeraden ;) alleen ik heb hier een legale Home premium en daarin zitten genoeg functies voor mij als 15-jarige :P

Everest home computer -> overzicht:

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Edition
OS Service Pack -
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PC_ONDER
Naam gebruiker ----

Moederbord
CPU Type DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 768 MB (DDR2-533 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (07/19/06)

Scherm
Video kaart ATI Display Adapter (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon Xpress 200 (RC410)
Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (108242873182)

Multimedia
Geluidskaart ATI SB450 - High Definition Audio Controller

Opslag
IDE apparaat ATI IDE Controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
SCSI/RAID apparaat Microsoft iSCSI-initiator
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf ST3250820AS ATA Device (232 GB, IDE)
Optische Station Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 238472 MB (179459 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (192.168.1.11)

Peripherieapparaten
Printer \\PC_BOVEN\Canon MP170 Series Printer
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 apparaat ATI SB450 - USB Controller
USB1 apparaat ATI SB450 - USB Controller
USB2 apparaat ATI SB450 - USB 2.0 Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Zou een bios update helpen (versie nov 2006), alhoewel ik eigenlijk niets aan mijn bios durf te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Ati is het een probleem tussen mijn chipset en mijn moederbord. Op de site van Gigabyte (fabrikant) staat naam moederbord er niet bij :S Wat kan ik doen? Momenteel is er al een mail onderweg naar Packard Bell (fabrikant computer).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer de 7.4 eens :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd
Pagina: 1