[Vista] 300.001processen en een zeer ongelukkige HDD

Pagina: 1
Acties:

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 12:45
Beste tweakers,

Ik heb sinds de installatie van Vista home premium eigenlijk al het zelfde probleem.
Namelijk het eindeloze geratel van de hardeschijf. Telkens als ik inlog in Vista dat gaat mijn HDD minimaal 10 minuten te keer.

Als ik dan een process monitor open zie ik een eindeloze lijst processen van Svchost langskomen.
Deze voert eenaantal verschillende bewerkingen uit, op zich allemaal onschuldige bewerkingen maar het zijn er zo enorm veel. Ik weet niet precies uit mijn hoofd wat ze waren maar allemaal vrij normaal.

Het gaat de hele tijd om open file X in regestry, open succes, close file X in regestry. Ad nauseum.

Omdat ik gek wordt van dat geratel van die schijf heb ik een aantal dingen uitgezet.
Namleijk
Search indexing
Superfetch
Defrag van defender
Eenmalig met en zonder UAC om te zien of er iets werdt geblokeerd maar dat was niet zo.
Ik zou denken aan shadow copy (system restore) maar dat kan het volgens mij ook niet zijn, want die staat op 1 schijf na uit en op die schijf doe ik dus niet zo veel.

Ik heb al op een aantal gebruiksers fora gezocht en in de algemen vista thread gekeken maar behalve de usual suspects die ik hierboven al heb uitgeschakeld komt daar weinig info uitnaar voren

Heeft iemand een idee welk andere o zo handige feature van Vista mijn HDD zo ongelooflijk tergt?

[ Voor 7% gewijzigd door Zarkov op 23-03-2007 12:33 . Reden: Aantal probeersels vergeten te melden ]

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Ik heb geen idee maar misschien kan je met een monitor tool kijken
welke files zoveel geaccessed worden :|

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Welke virusscanner?
Als het norton is zeg ik verder niks meer :+

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Hoeveel geheugen heeft je pc ?

• Zarkov
Op de vraag virusscanner is het antwoord Kaspersky 6.0, maar ook die heb ik wel eens geblokkeerd en het blijft gewoon doorgaan.

Ik heb ook gekeken met behulp van een procesmonitor. En dan zie je eigenlijk alle bestanden langskomen.

Bijvoorbeeld. gisteren installeer ik Stalker (niet op de systeem schijf) , vervolgens gaat vista dan een paar minuten later alle bestanden af die geinstalleerd zijn. Je ziet steeds hetzelfde verhaal langskomen.
Svchost.exe -k -"standaard windowsprocess" read file *.*/stalker/readme.doc. = Succes, gevolgd door Svchost.exe -k -"standaard windowsprocess" close file *.*/stalker/readme.doc = succes.
En dat dan voor elk bestand.

Over de vraag geheugen: 2 gig

[ Voor 3% gewijzigd door Zarkov op 23-03-2007 15:21 . Reden: haastig en brak Nederlands ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dan lijkt het toch wel een index als hij alle nieuwe files controleert.

• Zarkov
Volgens mij niet, ik weet vrij zeker dat indexing uit staat en daarnaast zoekt ie ook niet bepaald sneller.
Ik heb nu weer een eindeloze lijst met
-Svchost.exe 1104. Readfile Stalker/*.*/gamedata.db4 - k LocalSystemNetworkRestricted

Geen idee wat dat betkend maar het zijn er echt enorm veel.
Hij blijft ratelen is inmiddels ruim over de 3.500.000 events heen.
Wat is eigenlijk een normale hoeveelheid events in de eerst 10 minuten?

4.000.000 inmiddels en een hele collectie svchost.exe -k netsvcs bewerkingen.
*zucht*
Na 20 minuten 7.900.000.

[ Voor 11% gewijzigd door Zarkov op 23-03-2007 19:55 ]

Verwijderd

nare cmd copy-paste
code:
1
2
3
4
svchost.exe                 1140 DcomLaunch
svchost.exe                 1232 RpcSs
svchost.exe                 1260 AudioSrv, CryptSvc, lanmanworkstation,
                                 Netman, Schedule, Themes, winmgmt

zijn de enige services over na mijn nlite-installatie, maar je hebt een idee :)

(gevonden via google, http://windowsxp.mvps.org/svchost.htm, kan je zelf zien :P)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Doe toch maar eens kaspersky verwijderen (en eventueel later weer installeren) en gebruik de computer een paar dagen. Gewoon om te kijken wat er gebeurt. De reden dat ik kaspersky niet meer gebruik is dat vele scannen/indexeren.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

ik heb precies tzelfde! ik denk dat ik indexeren uit heb staan;

configuratiescherm>hulpprogramma's voor en informatie over prestaties>opties voor indexeren aanpassen> en daar heb ik vervolgens alle mappen uitgevinkt...

toch blijft mijn HD na het opstarten keilang ratelen... ik heb mijn virusscanner al gedelete.... binnenkort AVG erop... maar nu, zonder antivirusprogramma ratelt ie nog steeds als een gek hoor ;)

enig idee hoe ik t voorkom?

EDIT:

hmmmmz nu begint t volgens mij ook nog es de performance aan te tasten... het lijkt wel alsof vista de prioriteit geeft aan whatever de schijven laat ratelen, en daarna pas mijn opdrachten uitvoert..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 19:51 ]

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03 16:29
sorry, werkt weer goed.

Vista is super :P (geen sarcasme)

[ Voor 63% gewijzigd door m-tuning op 04-09-2007 19:56 ]

Pagina: 1