Toon posts:

Netwerk probleem 2 nics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
volgende situatie

ik heb 1 windows 2003 server colocated met twee netwerk kaarten.
De ip adressen zijn public, maar zijn voor deze vraag aangepast, naar een situatie die de werkelijkheid benadert. De hardware functioneerd 100%

Kaart 1
ip 192.168.0.50
sn 255.255.255.248
dg 192.168.0.49
diensten: web, ftp , remote desktop

Kaart 2
ip 192.168.0.51
sn 255.255.255.248
dg 192.168.0.49
diensten ook web, maar andere applicatie

Als Kaart 2 uitstaat werkt alles goed, Als kaart2 ingeschakeld wordt, lijkt alles goed te werken maar na verloop van tijd kan ik geen verbinding meer maken de diensten achter kaart 1.
Ht lijkt me een routering /ip instellinge probleem.
Weet iemand meer van dit soort zaken?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:26:
Als Kaart 2 uitstaat werkt alles goed, Als kaart2 ingeschakeld wordt, lijkt alles goed te werken maar na verloop van tijd kan ik geen verbinding meer maken de diensten achter kaart 1.
Ht lijkt me een routering /ip instellinge probleem.
Weet iemand meer van dit soort zaken?
Wat ik niet snap is waarom je 2 verschillende Nic's gebruikt voor hetzelfde dat is meer vragen om problemen.

IMHO is het handiger om alles via 1 nic (dus alle IIS zaken) en RDP op beide netwerk kaarten (of alleen op nic 2)

een Remote Admin boardje(rilo/RSA) in die pc heeft ook veel nut btw (remote console/KVM) heel handig om het e.a te controleren en bij dit soort problemen ideaal.

Tja vanalles

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

1 kaart is altijd de eerste kaart.
Als je een kaart disabled en daarna weer enabled wordt die kaart de eerste kaart (binding order)

Een enkele applicatie kan daar niet goed mee omgaan.
Zo zou het kunnen gebeuren dat je de 2de kaart disabled, enabled en vervolgens applicaties benadert op de eerste kaart maar dat die applicaties via de 2de kaart data terugsturen.

We hebben een keer een applicatie gehad die niet op 1 IP adres gebonden was maar gewoon op alle beschikbare addressen.
Dit had als gevolg dat je b.v. op .50 een sessie opzet maar dat die applicatie via .51 data gaat terugsturen.

Kun je aangeven welke applicatie precies niet meer goed werkt?

mookie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens in de poweroptions van de nic gekeken?
Heb je binnen de applicaties die op de server bijvoorbeeld ingesteld dat ze specifiek alleen op het ene ip moeten luisteren, of op allebei? Of heb je het met dns opgelost? Tell us :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters