Syncen met meerdere apparaten -> Exchange?

Pagina: 1
Acties:

• Fox da Vis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2025
Hey,

Ik zit met een situatie thuis waar ik niet echt een oplossing voor vind.
(moet er wel direct bij zeggen dat het in feite gewoon een luxeprobleem is)
Ik gebruik outlook thuis voor mail,agenda, afspraken, contacten enz.
Enkele maanden geleden heeft m`n goedkope gsm het begeven na enkele jaren trouwe dienst met hier en daar een soldeer oplapbeurt tussendoor om het beestje kunstmatig in leven te houden.
Uiteindelijk voor een smartphone gegaan, had als voordeel dat ik al m`n contacten niet opnieuw moest ingeven, alle data had, en heb ik uiteindelijk voor een kleine 100 euro op de kop getikt.
M`n iPaq heb ik reeds een twee jaar en gaat overal mee.
Nu heb ik van het werk een laptop en dus nog een extra databeest erbij.

Het probleem zit hem in het syncroniseren.
Soms krijg ik telefoonnummers binnen via gsm die ik dan opsla, soms op de baan op pda, afspraken komen soms via laptop, soms thuis via pc binnen.
Hoe hou ik dit alles in de hand?
Active Sync alleen lijkt geen afdoende oplossing te zijn, ik sync vb eerst m`n laptop aan m`n gsm, dan m`n gsm aan m`n computer. Gsm combineert nieuwe afspraken van laptop met zijn nieuwe nummers, en update dat dan met pc.
Gsm krijgt nieuwe spullen van de pc, dan nog eens syncen met de laptop en dat is ook in orde.
Maar dan sync ik de pda met de computer en zit er daar iets vreemds, bepaalde afspraken worden gewijzigd of verwijderd op de computer, al zijn die gemaakt op de laptop NADAT de pda de vorige keer had gesynced.
Mail is zo nog iets, beantwoorde mails op laptop zijn natuurlijk op pc niet te vinden, en op de pda hou ik soms bepaalde mails bij de hand met vb adressen of gegevens van jobs in.

Hier moet toch iets beters voor te vinden zijn? Moet ik een Exchange server installeren of zoiets of is dit te ingewikkeld?
Of is er een andere mogelijkheid?

dikke merci!