Hier binnen het bedrijf gebruiken we allemaal een en dezelfde achtergrond special ontworpen voor het bedrijf. Deze achtergrond wordt standaard ingesteld via policies vanaf de server. Maar nu zijn enkele dekstops die een breedbeeld scherm hebben. Hiervoor is de achtergrond aangepast. Nu heb ik in de active directory 2 organizational units aangemaakt. Een voor de desktops zonder breedbeeld en een voor de desktops met breedbeeld. Nu heb ik de juiste computer in de juiste unit geplaatst. Vervolgens heb ik in de "Group policy manager" voor elke unit de juiste policy aangemaakt. Maar als vervolgens inlog op een van die computers dan wordt de policy niet uitgevoerd. Kan iemand me vertellen wat ik fout heb gedaan?
Is het wel een computer policy, geen user policy?
Bij computer policy is het niet mogelijk om een achtergrond in te stellen, dus ik heb hem wel bij user policy ingesteld.djluc schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:27:
Is het wel een computer policy, geen user policy?
Ps. volgens mij is dit het verkeerde forum.
Dan moet je die policy dus op de OU zetten waar de users in zitten. Je kunt ook de loopback processing aanzetten, dan worden ze toch uitgevoerd.
Ik denk echter dat je geen OU's moet maken op basis van schermgrootte. Daar kan je beter een WMI filter voor gebruiken denk ik.
Ik denk echter dat je geen OU's moet maken op basis van schermgrootte. Daar kan je beter een WMI filter voor gebruiken denk ik.
Je kan bij "Security Filtering" aangeven voor welke gebruikers die policy moet gelden.

Maak 2 policy's en verdeel deze in 2 groepen, normale beeldschermen en breedbeeld scherm.

Maak 2 policy's en verdeel deze in 2 groepen, normale beeldschermen en breedbeeld scherm.
En kun je met een WMI filter de schermresolutie achterhalen van iemand?djluc schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:57:
Dan moet je die policy dus op de OU zetten waar de users in zitten. Je kunt ook de loopback processing aanzetten, dan worden ze toch uitgevoerd.
Het gaat niet om gebruikers maar om computers. Het kan namelijk goed zijn dat een gebruiker die normaal niet op een breedbeeld inlogt en keer op een desktop inlogt met wel een breedbeeld.Woohooo schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:47:
Je kan bij "Security Filtering" aangeven voor welke gebruikers die policy moet gelden.
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Vulpecula op 23-03-2007 14:50 ]
Maakt niet uit.
Ga weer naar je policy, ADD -> Objecttypen -> Computers aanvinken.
Daarna juiste computers selecteren
Ga weer naar je policy, ADD -> Objecttypen -> Computers aanvinken.
Daarna juiste computers selecteren
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| strComputer = "." Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2") Set colItems = objWMIService.ExecQuery _ ("Select * From Win32_DisplayConfiguration") For Each objItem in colItems Wscript.Echo "Name: " & objItem.DeviceName Wscript.Echo "Color depth: " & objItem.BitsPerPel Wscript.Echo "Horizontal resolution: " & objItem.PelsWidth Wscript.Echo "Vertical resolution: " & objItem.PelsHeight Wscript.Echo Next |
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1