Vraagje voor de creatievere webcam gebruikers:
Vlak naast ons huis worden boringen verricht. Het huis staat te trillen op zijn fundering.
Er is een tril-o-meter geinstalleerd die meet of de aannemer de wettelijke grens van
trilling intensiteit niet overschrijdt. Dat ding heeft een LCD display dat bepaalde waardes
aangeeft.
Nou heb ik een webcam gericht op dat lcd display, om vanuit mijn kamer te kunnen checken
of de waarde wordt overschreden. Point is, ik ben niet altijd op mijn kamer.
Dus, eigenlijke vraag:
Is er een manier om uit het beeld van de webcam de waarde op het LCD scherm te laten
herkennen en die om de zoveel seconden in een log weg te schrijven?
De tekst is helder uit te lezen, onder een rechte hoek, en vrij groot. (Zeg maar een tekstblok
van 8 x 3 cm full-screen op een 19" monitor.)
Bedankt, ook namens ons huis
Vlak naast ons huis worden boringen verricht. Het huis staat te trillen op zijn fundering.
Er is een tril-o-meter geinstalleerd die meet of de aannemer de wettelijke grens van
trilling intensiteit niet overschrijdt. Dat ding heeft een LCD display dat bepaalde waardes
aangeeft.
Nou heb ik een webcam gericht op dat lcd display, om vanuit mijn kamer te kunnen checken
of de waarde wordt overschreden. Point is, ik ben niet altijd op mijn kamer.
Dus, eigenlijke vraag:
Is er een manier om uit het beeld van de webcam de waarde op het LCD scherm te laten
herkennen en die om de zoveel seconden in een log weg te schrijven?
De tekst is helder uit te lezen, onder een rechte hoek, en vrij groot. (Zeg maar een tekstblok
van 8 x 3 cm full-screen op een 19" monitor.)
Bedankt, ook namens ons huis
[ Voor 99% gewijzigd door supern0va op 23-03-2007 11:41 ]