[w2k3 tsserver] laden profiel problemen met xml in userdata

Pagina: 1
Acties:

• ReBooT84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06-2023
op moment dat er ingelogd wordt op de terminal server dan krijgt de gebruiker een foutmelding. dat het laden van het profiel niet lukt, omdat in de userdata\(dir)\ directory xml bestanden staan die de server niet kan kopieren. (met (dir) bedoel ik, dit is niet gelijk aan elke gebruiker, die dir naam is anders)
dit gebeurd overigens niet bij elke xml bestand. het viel me op dat het voorkomt met een lange bestandsnaam.
als ik deze xml bestanden tijdelijk weg haal, dan lukt het laden goed.
de rechten staan goed, deze zijn niet veranderd.

kent iemand dit probleem en kan ik t blijvend oplossen zonder al de xml bestanden te verwijderen.

bedankt alvast

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de exacte foutmelding in de eventlog van de clients?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ReBooT84
Question Mark schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:40:
Wat is de exacte foutmelding in de eventlog van de clients?
Bron: Userenv
Gebeurtenis-id: 1509

Windows cannot copy file <file> to location <location path>. Possible causes of this error include network problems or insufficient security rights. If this problem persists, contact your network administrator.

DETAIL - <detail>.
bij detail geeft de server aan dat het bestand/extensie wat gekopieerd moet worden te lang is.

en dat klopt ook. alleen ik heb geen zin om straks bij 100 mensen deze xml bestanden te verwijderen.

iemand een oplossing hiervoor

• ReBooT84
ik heb zojuist bij een gebruiker de xml bestanden met de lange bestandsnamen uit t profiel gehaald. nu krijgt de gebruiker geen foutmelding. maar dit is niet te doen! heb geen zin om dat bij 50 gebruikers telkens te verwijderen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom doe je dat dan niet gescript?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ReBooT84
Question Mark schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:53:
Waarom doe je dat dan niet gescript?
daar zat ik ook aan te denken, maar het probleem is, dat de xml bestanden niet direct in de root van de userdata staan. maar in een submap. en helaas is de submap naam niet gelijk aan elke gebruiker.
bv: \\server\TSProfiles\gebruiker.domain\UserData\0PINSPEZ\

of over wat voor script praat jij?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je die map niet gewoon uitzonderen van het zwervend profiel met een gpo? Of bevat de map waarin zich deze mapjes bevinden nog te veel andere belangrijke data?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt me eerder een beveiligingsissue van W2K3 of een virusscanner op je server die de XML bestanden tegenhoud bij het wegschrijven van het profiel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ReBooT84
sanfranjake schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:52:
Kan je die map niet gewoon uitzonderen van het zwervend profiel met een gpo? Of bevat de map waarin zich deze mapjes bevinden nog te veel andere belangrijke data?
het is geen belangrijke data, als ik deze weg haal. dan heeft de gebruiker er geen last van. er zijn geen instellingen verloren.
dat van het uitzonderen, ga ik proberen
Microkid schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:01:
Lijkt me eerder een beveiligingsissue van W2K3 of een virusscanner op je server die de XML bestanden tegenhoud bij het wegschrijven van het profiel.
de foutmelding geeft duidelijk aan dat de bestandsnamen te lang zijn en windows de xml bestanden niet kan kopieeren. dit geldt niet voor alle xml bestanden die in de zelfde map staan. dus denk niet dat het door de virusscanner komt noch de windows beveiliging

• ReBooT84
weet toevallig iemand waar deze xml bestanden voor dienen?

ze staan: \\tsprofiles\user.domein\UserData\51S1CXVW\

de laatste map is per user anders en er staat zo'n 4 mappen in UserData met daarin de XML bestanden
(zijn trouwens alleen maar XML bestanden)

[ Voor 38% gewijzigd door ReBooT84 op 13-04-2007 08:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe moeten wij ruiken welke applicaties jij draait op je Server die dit mogelijk kunnen genereren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ReBooT84
alt-92 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:52:
Hoe moeten wij ruiken welke applicaties jij draait op je Server die dit mogelijk kunnen genereren?
buiten de standaard microsoft programma's draait er een administratie pakket.
zojuist met de fabrikant gesproken en ze vertelde me, dat ze geen gebruik maken van xml bestanden.

heb even gekeken betreft het uitsluiten van bestanden, maar heb nog niets kunnen vinden daarover. zou iemand me daarmee kunnen helpen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ReBooT84 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:33:
buiten de standaard microsoft programma's draait er een administratie pakket.
zojuist met de fabrikant gesproken en ze vertelde me, dat ze geen gebruik maken van xml bestanden.
Wat bedoel je te zeggen met standaard microsoft programma's?
Jouw standaard programma's zijn vast anders dan de mijne ;)

En welk administratie pakket hebben we het over?
heb even gekeken betreft het uitsluiten van bestanden, maar heb nog niets kunnen vinden daarover. zou iemand me daarmee kunnen helpen.
Ik zou toch eerst eens met filemon kijken wat die xml files genereert.

Bedenk daarbij ook dat een "normaal" roaming profile AppData bevat van applicaties die NIET op je TS staan, maar wel op je fat clients.
Heb je gescheiden TS profiles, of laat je dezelfde profiles van normale clients ook naar de TS lopen?

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2007 20:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ReBooT84
alt-92 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:36:
[...]

Wat bedoel je te zeggen met standaard microsoft programma's?
Jouw standaard programma's zijn vast anders dan de mijne ;)
hehe, gelijk heb je.
met standaard bedoel office (2003) word, excel, outlook en acces
En welk administratie pakket hebben we het over?
Het pakket heet AMF
Ik zou toch eerst eens met filemon kijken wat die xml files genereert.
ben ik nu aan het draaien!
Bedenk daarbij ook dat een "normaal" roaming profile AppData bevat van applicaties die NIET op je TS staan, maar wel op je fat clients.
Heb je gescheiden TS profiles, of laat je dezelfde profiles van normale clients ook naar de TS lopen?
is gescheiden, maar ze loggen altijd op de terminal server

• ReBooT84
filemon _/-\o_

iexplorer.exe:8860 is de boosdoener, die heeft zojuist zo'n lange xml bestand aangemaakt

edit: het nummer achter iexplorer veranderd

[ Voor 19% gewijzigd door ReBooT84 op 20-04-2007 16:14 ]

• ReBooT84
hmmmm, ik zie nu dat ook dkservice (diskeeper) en winlogon lange bestandsnamen creëren

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ghehe :)
iexplorer.exe:8860 is de boosdoener, die heeft zojuist zo'n lange xml bestand aangemaakt
edit: het nummer achter iexplorer veranderd
Dat nummer is denk ik de processID, die wijzigt inderdaad.

Wat misschien wel verstandig is: nakijken of dit gelijk @ startup gebeurt.
Wat gebruikt er IE, zit het in een intranet site, of iets anders?

Je kan naast FileMon/RegMon ook nog eens LUA Buglight proberen:
http://blogs.msdn.com/aar...LUA+Buglight/default.aspx

Wel voor gevorderden overigens :P

• ReBooT84
alt-92 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:39:
[...]

Je kan naast FileMon/RegMon ook nog eens LUA Buglight proberen:
http://blogs.msdn.com/aar...LUA+Buglight/default.aspx

Wel voor gevorderden overigens :P
yeah!! :9~

• ReBooT84
sanfranjake schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:52:
Kan je die map niet gewoon uitzonderen van het zwervend profiel met een gpo?
dit heb ik gister toegepast. ik heb hele map UserData uitgesloten. En tot nu toe geen problemen.
Ik zie in de profiel mappen dat de UserData ook niet mee genomen wordt. Dus de GPO doet zijn werk.

Bedankt voor de reacties, mijn probleem is opgelost. Alleen vind wel raar waarom dat die bestanden worden aangemaakt met zo'n lange bestandsnaam. Dit ga ik nog uitzoeken.

ik = :)
Pagina: 1