Toon posts:

ntldr is missing... & bootcamp op Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bovenstaande foutmelding is een oude bekende maar toch vraag ik me af wat dit kan veroorzaken.

Hoe kan het bijvoorbeeld dat de bestanden
boot.ini
config.sys
io.sys
msdos.sys
ntdetect.com
and last but not least ntldr

gewoon ineens van m'n Windows XP partitie verdwenen zijn?
Gisteren stonden ze nog gewoon op m'n harddisk, start vanochtend Windows XP op krijg dus de foutmelding.

Ik start dan meer weer OSX op en kijk waar ntldr gebleven kan zijn maar die is gewoon weg samen met de andere bovenstaande belangrijke systeembestanden. Gelukkig heb ik een backup van de XP-partitie dus ik heb de bestanden maar weer gewoon teruggezet en Windows XP opnieuw gestart en die werkt nu weer gewoon.

Het lijkt erop dat er een virus deze belangrijke bestanden opzettelijk gewist heeft. Vanuit OSX heb ik standaard geen schrijfrechten en kan ik zonder tools geeneens de op de ntfs partitie schrijven dus OSX heeft hier niks aan gedaan. Het moet echt tijdens het werken in Windows XP gebeurd zijn maar ik vraag me dan af hoe dat ineens zomaar kan en de bestanden zomaar verdwijnen???

Schijfcontrole onder XP kan ook niks vinden dus de disk lijkt in orde.

Verwijderd

Laat maar weg...

Even koekelen kan ook geen kwaad.. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door leon1e op 23-03-2007 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ntldr is missing is anders wel een veel voorkomend probleem met Windows XP i.c.m. Bootcamp. En ik geef de mogelijke oplossing ook al aan dus als iemand er iets aan heeft dan is dat iig mooi meegenomen. Dit bericht is eerder iets voor het Windows-forum maar als je daar het woordje Bootcamp laat vallen is het ook snel gedaan met support en zal het wel aan Bootcamp liggen. Hier ligt het dus aan Windows...??? Crossposten dan maar?

Verwijderd

Dit komt alleen voor als je 2 echte partities hebt gemaakt onder Windows en daarna bootcamp installeert.
Als je installeert volgens de regels heb je dit probleem niet....had hetzelfde euvel...
de partitie deleten met de mac en bootcamp + WinXPsp2 opnieuw installeren en geen extra partitie aanmaken...