hallo ik ehb een simpel vraagje, maar volgens mij kan dit niet met een batchfile
ik wil het volgende graag automatisch laten doen:
move d:\data\werken\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\tekeningen
waarbij het eerste getal( een jaartal dus) en het tweede getal (projectnummers) zeg maar variabel zijn
je voelt het al aankomen het gaat om 2500 projecten en dit met de hand gaan doen is niet echt fantastisch.
daarnaast is het natuurlijk niet voor niets dat ik dit graag wil doen, want hierna moet ik ook nog het zelfde doen voor fotos en berekeningen. dus nog minder fantastisch:
d:\data\foto\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\foto
d:\data\berekening\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\berekening
ik zie even niet hoe ik die jaartallen en projectnummers aan een batchfile kan meegeven, of een batchfile kan maken die zelf die jaartallen of projectnummers kan ophogen.
ik zou kunnen beginnen door te doen
move d:\data\werken\2001\01001\*.* d:\data\werken\2001\01001\tekeningen
en dan gewoon de boom vanaf de jaartallen verplaatsen naar d:\data, en zo ook voor de fotos en berekening, maar dan zit ik steeds met het probleem van de jaartallen en projectnummers.
of is hetd an gewoon mogelijk om bijvoorbeeld
move d:\data\werken\*\*\*.* d:data\*\*\tekeningen\
te doen?
of moet ik het dan per jaartal gaan doen zodat er maar 1 variabele in de naam overblijft?
move d:\data\werken\2001\*\*.* d:\data\2001\*\tekeningen\*.*
bedenk dan wel dat er niet allen bestanden maar ook directories kunnen zitten onder de projectnummers...
ik wil het volgende graag automatisch laten doen:
move d:\data\werken\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\tekeningen
waarbij het eerste getal( een jaartal dus) en het tweede getal (projectnummers) zeg maar variabel zijn
je voelt het al aankomen het gaat om 2500 projecten en dit met de hand gaan doen is niet echt fantastisch.
daarnaast is het natuurlijk niet voor niets dat ik dit graag wil doen, want hierna moet ik ook nog het zelfde doen voor fotos en berekeningen. dus nog minder fantastisch:
d:\data\foto\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\foto
d:\data\berekening\2001\01001\*.* d:\data\2001\01001\berekening
ik zie even niet hoe ik die jaartallen en projectnummers aan een batchfile kan meegeven, of een batchfile kan maken die zelf die jaartallen of projectnummers kan ophogen.
ik zou kunnen beginnen door te doen
move d:\data\werken\2001\01001\*.* d:\data\werken\2001\01001\tekeningen
en dan gewoon de boom vanaf de jaartallen verplaatsen naar d:\data, en zo ook voor de fotos en berekening, maar dan zit ik steeds met het probleem van de jaartallen en projectnummers.
of is hetd an gewoon mogelijk om bijvoorbeeld
move d:\data\werken\*\*\*.* d:data\*\*\tekeningen\
te doen?
of moet ik het dan per jaartal gaan doen zodat er maar 1 variabele in de naam overblijft?
move d:\data\werken\2001\*\*.* d:\data\2001\*\tekeningen\*.*
bedenk dan wel dat er niet allen bestanden maar ook directories kunnen zitten onder de projectnummers...