[XP] selectief opstarten, minimaal/volledig

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het ook mogelijk om windows met verschillende opstartprofielen te laten opstarten?

Het is mogelijk om via msconfig verschillende onnodige services uit te schakelen maar dit moet je elke keer weer wijzingen.
Graag zou ik of
-bij het opstarten de keuze hebben tussen 'volledig' en 'minimaal'
-of de mogelijkheid via een snelkoppeling/programma er voor te zorgen dat er bij de volgende keer opstarten minimaal of volledig wordt opgestart.

Deze computer moet namelijk gebruikt worden voor 3D presentaties en het is daarbij van belang dat bij een presentatie het 3D programma zoveel mogelijk ruimte heeft om vlekkenloos te draaien.

Of als er een andere manier is om het gewenste resultaat te verkrijgen is dan zou ik dat graag horen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 17:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het is mogelijk door met verschillende gebruikers in te loggen, per gebruiker kun je bepalen wat wel en niet wordt opgestart, mogeljk door batch bestandjes o.i.d.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• bartbh
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39:
Het is mogelijk door met verschillende gebruikers in te loggen, per gebruiker kun je bepalen wat wel en niet wordt opgestart, mogeljk door batch bestandjes o.i.d.
Werkt msconfig per gebruiker? Ik dacht dat msconfig voor de totale computer werkte.
Daarnaast is het gebruiken van meedere gebruikers pas 1 v/d laatste opties die ik wil gaan toepassen aangezien je dan ook alle andere instellingen/voorkeuren kwijt raakt.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
je kunt gewoon de gebryuikers instellingen overnemen als je een nieuwe gebruiker aanmaakt volgens mij.

als je nu al zegt dat "iets" al het laatste is dat je wilt vind ik dat niet erg flexibel. het impliceert dat je eigenlijk al weet wat je wilt. waarcshijnlijk dus datgene dat je eigenlijk voorstelt.

er werd net gezegd dat datgene dus NIET kan, maar wel als je er een andere gebruiker voor gaat gebruiken.

het zou natuurlijk kunnen dat specifieke instellingen van het 3d pakket niet worden overgnomen, maar dat is dan eigenlijk een fout in dat programma, omdat dat soort instellingen wel in de documents and settings map hadden moeten worden opgeslagen.

eigenlijk draagt dus iemand net de manier aan waarmee je precies bereikt wat je wilt. maar dat wil je dan weer niet ;-)

• bartbh
  • Niet online
Omdat je bij 2 gebruikers alles gescheiden houdt. Ik zei niet dat het geen optie is, maar ik zou liever zien dat er een mogelijkheid is om niks aan de gebruikersaccounts te veranderen.
En daarnaast de vraag, is msconfig gebruikersafhankelijk of computerafhankelijk? Als het gebruikersafhankelijk is dan zou het eventueel wel een optie zijn om te gebruiken.

• bartbh
  • Niet online
Helaas is msconfig niet gebruikers afhankelijk, is er wel een andere manier om dit te kunnen regelen? Dus 2 verschillende opstartprofielen.
Pagina: 1