Toon posts:

Ik heb een probleempje met apt onder debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, 'k gebruik Debian Linux :Y) met een 2.4.1 kernel, alles werkte steeds perfect, en apt is echt een helden systeem, maar sinds een tijdje geeft apt een hele berg fouten als 'k iets wil installeren. hieronder staat de eerste foutmelding:

debconf: Perl may be unconfigured (Can't locate warnings.pm in @INC (@INC contai
ns: /usr/lib/perl5 /usr/lib/perl5/5.6/i386-linux /usr/lib/perl5/5.6 /usr/local/l
ib/site_perl/i386-linux /usr/local/lib/site_perl /usr/lib/perl5/5.005/i386-linux
/usr/lib/perl5/5.005 .) at /usr/lib/perl5/5.6/warnings/register.pm line 3.

Hierna geeft ie nog een berg fouten dat een bepaalde compilation faalt enzo... Het gekke is nu dat ie verder wel gewoon het pakketje installeert, dus de fouten zullen (hoop ik) wel niet zo belangrijk zijn, maar toch wil ik 't graag oplossen... als iemand een idee heeft graag....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik zou gewoon ff

apt-get remove perl
en daarna
apt-get install perl
doen

is wel niet de goede manier mischien, maar ik denk dat het daarna weer werkt, dus waarom niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, die oplossing had ik ook al wel bedacht, maar die vind ik een beetje errug lomp..
mocht ik geen andere oplossing vinden dan probeer ik dat wel, maar toch liever iets anders.....

Verwijderd

Topicstarter
perl is trouwens geen package... perl staat over een een hele berg packages verdeeld... maar als iemand een oplossing heeft waar ik geen packages voor hoef te verwijderen of andere brute dingen zou ik hem eeuwig dankbaar zijn (nou ja, een paar dagen, maar toch ik zou wel blij zijn..)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
er zijn wel van die apt-get opties om problemen te checken. Probeer 'apt-get check' eens. Zoek eens naar een handleiding van apt-get met alle opties. Vergeet ook niet af en toe 'apt-get update' te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb ff op 't debian irc kanaal rond gevraagd, en daar kreeg ik de tip om (unstable) perl 5.6 te installeren.. dit heb ik nu gedaan, en hij geeft nu nog maar 1 foutmelding ipv 10 ofzo :)
nu is ie nog van mening dat:
"can't call method DESTROY with an undefined argument on line 151 at Questions.pm" of iets in die richting :( iemand hier nog ideeen over??
Pagina: 1