.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 15:47 ]
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2007 23:04 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Verwijderd
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wat, het feit dat je stopcontact geaard is, of juist het feit dat hij niet geaard is?Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:08:
Is je stopcontact geaard?
Want dat doet ook rare dingen met je pc (kwam ik laatst achter...)
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 22-03-2007 23:21 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Je moet het maar zo zien, het is energie besparendVerwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:01:
Ik kan me pc zo vaak heen en weer schudden als ik wil, hij valt niet uit. Alleen regelmatig als ik opsta. Ik heb de uitwendige stekkers al vaak genoeg gecontroleerd, die zitten allemaal wel goed vast.
To codecaster: Hij start eigenlijk praktisch meteen opnieuw op, ik krijg geen screensaver.
Wat ik nog niet getest heb is om de hele voedingskabel te vervangen, misschien zit er ergens in die draad iets niet helemaal goed. Dat ga ik nu dan maar weer even doen.
Bedankt voor de reacties i i g.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:09:
[...]
Je moet het maar zo zien, het is energie besparendvalt vanzelf uit als je er niet op werkt
(just kidding)
Misschien je bureaustoel als je opstaat (schuivende delen)Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:01:
- Ik genereer geen magneetveld, bij andere gebeurt hetzelfde.
Verwijderd
Misschien beschikt hij wel over bovennatuurlijke krachtenMuscrerior schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:07:
[...]
offtopic:
Greenpeace zou een moord doen voor jouw nieuwe, unieke 'feature'
Ontopic:
[...]
Misschien je bureaustoel als je opstaat (schuivende delen)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vraag mij toch af waar deze gedachte op gebasseerd is. AFAIK is de aarde enkel handig om statische spanningen af te voeren. Daarom vraag ik me sterk af waar die 150V vandaan komt, is een PC intern niet galvanisch gescheiden?naftebakje schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:19:
Je PC moet geaard zijn, zowel om storing te vermijden als om geen hardware op te blazen (usb-stick insteken, krijgt 150V te verduren als je PC niet geaard is)
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
De meeste stopcontacten thuis bestaan uit een N (nulleider die qua potentieel ongeveer gelijk is aan de aarding) en een fasedraad, in een PC voeding zit op de binnenkomende draad een netfilter die door zijn opbouw een aarding vereist, als deze niet aanwezig is zal deze de kast (die aan de aarding verbonden is) theoretisch gezien op het gemiddelde van de 2 stroomvoerende draden (N en 230V AC) zetten, in de praktijk is dit vaak rond de 150V (meestal niet dodelijk, maar nogal slecht voor je hardware, en onaangenaam als je dit aanraakt icm een geaard oppervlak zoals de CV). Galvanische scheiding heeft hier niets mee te zien.AlainS schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:45:
[...]Ik vraag mij toch af waar deze gedachte op gebasseerd is. AFAIK is de aarde enkel handig om statische spanningen af te voeren. Daarom vraag ik me sterk af waar die 150V vandaan komt, is een PC intern niet galvanisch gescheiden?
Ik werk zelf veel op schepen en dan is het juist gevaarlijk om een geaard net te gebruiken. Alle spanningen komen dan over de elektronica heen (denk aan lasapparaat).[...]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq