Na het bekijken van de eerste F!1 race afgelopen weekend kreeg ik zin om weer eens F1 te rijden op m'n pc. Ik heb een nieuw systeem en een prachtig nieuw F1-spel lijkt me wel wat! Alleen.... er zijn helemaal geen F1 spelen meer op de pc... Klopt dat? Is er nog wat te verwachten voor de pc? Of moet ik dan een PS3 kopen en Sony's F1 gaan spelen...?
Verwijderd
Yep. Toevallig had ik ook zo'n soortgelijk vraag gesteld in het X360 forum. Iemand vertelde mij dat volgend jaar de exclusieve rechten voor de F1, die nu nog bij Sony liggen, weer vrij komen. Heel waarschijnlijk zal een grote speler op de markt, ( EA ) de rechten wel gaan opkopen. En EA kennenden zullen ze er wel een multi platform game van gaan maken, dus met een beetje geluk, volgend jaar weer F1. En hopelijk ook op de PC
Hm, da's wel ff jammer... Tegen die tijd is m'n pc alweer te oud... Ik had graag een F1-showcase gehad, maar ja, het is niet anders... Kan altijd nog kijken of GP4 van Crammond speelbaar is op Vista en een 22" widescreen...
offtopic:
Of je komt nog eens langs bij XS4TMN, in Trackmania Nations? De oude garde is er nog steeds (de Sleepie spelers dus), en is zelfs flink uitgebreid.
Of je komt nog eens langs bij XS4TMN, in Trackmania Nations? De oude garde is er nog steeds (de Sleepie spelers dus), en is zelfs flink uitgebreid.
edit:
Ow, ik zie nu pas dat je je DM aan hebt staan, had ik misschien beter kunnen doen.
Ow, ik zie nu pas dat je je DM aan hebt staan, had ik misschien beter kunnen doen.
[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-03-2007 21:38 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik had precies hetzelfde. Ik heb nu maar GP4 weer geinstalleerd met patches naar auto's van 3007 en allemaal add-ons. Denk dat dat toch het beste in de buurt komt.
Ik hoop heel erg dat er weer een F1 game komt, maar dan het liefst niet ontwikkeld door EA, maar door Simbin. Aangezien hun helemaal in dat wereldje zitten, en al een paar super racegames neer hebben gezet. Zelf heb ik GTR helemaal grijs gespeeld en zit ik nu vast aan GTR2, en speel niks anders. En als ze een F1 game gaan maken dan koomt hier verandering in.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:16:
Yep. Toevallig had ik ook zo'n soortgelijk vraag gesteld in het X360 forum. Iemand vertelde mij dat volgend jaar de exclusieve rechten voor de F1, die nu nog bij Sony liggen, weer vrij komen. Heel waarschijnlijk zal een grote speler op de markt, ( EA ) de rechten wel gaan opkopen. En EA kennenden zullen ze er wel een multi platform game van gaan maken, dus met een beetje geluk, volgend jaar weer F1. En hopelijk ook op de PC
S2 van Live for Speed ook.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:47:
Kijk eens naar rFactor
De Tryout versie heeft de BMW sauber standaard in de game.
Filmpje
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zou voorlopig nog maar niet rekenen op een F1 game met officiële licentie voor de pc, ik vrees dat Sony de licentie weer gaat proberen te krijgen wat op zich best wel jammer is, een developper als EA zou het iig naar meerdere consoles gaan brengen.
Verwijderd
Volgens mij werkt die alleen op de full unlocked versie.
Maar ik zou zeggen, probeer de BMW sauber van rFactor zelf. Is wel beetje de ervaring als de CTDP mod. bevalt het, koop je 'm
Het is zeker geen verkeerde aankoop. rFactor heeft geweldige community en mega veel kwaliteit mods (rfactorcentral.com)
Maar ik zou zeggen, probeer de BMW sauber van rFactor zelf. Is wel beetje de ervaring als de CTDP mod. bevalt het, koop je 'm
Het is zeker geen verkeerde aankoop. rFactor heeft geweldige community en mega veel kwaliteit mods (rfactorcentral.com)
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 23:09 ]
Never gonna happenjorisandkaylas schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:56:
Ik zou voorlopig nog maar niet rekenen op een F1 game met officiële licentie voor de pc, ik vrees dat Sony de licentie weer gaat proberen te krijgen wat op zich best wel jammer is
De FIA gaat dit jaar opnieuw de licentie verkopen. Ze zouden gek/gestoord zijn als ze de rechten wederom aan Sony zouden verkopen
Met een Wii/PS3/360/PC dekking zouden ze veel meer vangen. Reken er maar op dat EA de rechten krijgt, en dat je volgende seizoen lekker op je 360/PC F1 kan spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 23-03-2007 13:32 ]
Ik verwacht ook dat ze niet bij Sony terecht komen, F1 is volgens mij minder populair dan afgelopen jaren en de licentieprijs zal wel hoger zijn geworden. Het exclusief uitbrengen van dat spel levert volgens mij niet genoeg op voor Sony.
Aan de andere kant hebben ze wel een echt exclusief spel als ze het kopen en dat zal toch wel een groep potentiele spelers over de streep trekken om een PS3 te kopen, wat extra markt-aandeel betekend. Als ik een PS3 zou kopen, dan is dat onder andere omdat ze de F1 licentie hebben...
Aan de andere kant hebben ze wel een echt exclusief spel als ze het kopen en dat zal toch wel een groep potentiele spelers over de streep trekken om een PS3 te kopen, wat extra markt-aandeel betekend. Als ik een PS3 zou kopen, dan is dat onder andere omdat ze de F1 licentie hebben...
Wel jammer dat Rfactor niet ism Vista werkt
O?
Bij mij werkt hij als een tierelier op Vista.
Ik hoop dat Crammond GP5 gaat maken.
Ik hoop niet dat de nieuwe f1 licentie naar de console gaat daar horen f1 games niet.
Dat zie je nu al met de Sony f1 spellen.
Ik hoop ook dat er weer meerder licentie komen.
Want er was ook GP4 met 2001 wagens en EA f1 2001 snap niet waarom het nu niet kan.
Maar verder kan je nog uit de voeten met rFactor.
Ik zelf vindt de f1mods daar minder.
Of GP4 spelen dit blijft nog steeds de mooiste f1 spel.
Er zijn nog steeds mods voor en er zijn ook nieuwe f1 banen voor.
http://www.gp4db.com/inde...ategory=mods§ion=2006
Ik hoop echt dat Crammond weer een f1 spel gaat maken.
Volgens mij heeft 2 jaar erin gezeten tot dat GP4 klaar was.
Ik hoop niet dat de nieuwe f1 licentie naar de console gaat daar horen f1 games niet.
Dat zie je nu al met de Sony f1 spellen.
Ik hoop ook dat er weer meerder licentie komen.
Want er was ook GP4 met 2001 wagens en EA f1 2001 snap niet waarom het nu niet kan.
Maar verder kan je nog uit de voeten met rFactor.
Ik zelf vindt de f1mods daar minder.
Of GP4 spelen dit blijft nog steeds de mooiste f1 spel.
Er zijn nog steeds mods voor en er zijn ook nieuwe f1 banen voor.
http://www.gp4db.com/inde...ategory=mods§ion=2006
Ik hoop echt dat Crammond weer een f1 spel gaat maken.
Volgens mij heeft 2 jaar erin gezeten tot dat GP4 klaar was.
Quote: Ik hoop dat Crammond GP5 gaat maken.
Ik eigenlijk liever niet als ik moet terugdenken aan hoe buggy zijn games altijd waren.
GTR1 had bij de pressdemo al minder bugs en bij rfactor ben ik er nog geen een tegengekomen.
Die BMW Sauber F1 in rfactor is echt super t`is echt de eerste keer in een spel dat ik met een plezierige angst vanwege hoe ontzettend hard dat ding gaat achter de pc zit , komt ook omdat hij gemaakt is in samenwerking met het team zelf.
Eigenlijk als elk F1team dat zou doen (ze hebben de data en het rendermodel toch al) zou je het ultieme F1 spel hebben.
De F1 circuits zijn toch al allemaal te krigen op sites als rfactorcentral .
Ik eigenlijk liever niet als ik moet terugdenken aan hoe buggy zijn games altijd waren.
GTR1 had bij de pressdemo al minder bugs en bij rfactor ben ik er nog geen een tegengekomen.
Die BMW Sauber F1 in rfactor is echt super t`is echt de eerste keer in een spel dat ik met een plezierige angst vanwege hoe ontzettend hard dat ding gaat achter de pc zit , komt ook omdat hij gemaakt is in samenwerking met het team zelf.
Eigenlijk als elk F1team dat zou doen (ze hebben de data en het rendermodel toch al) zou je het ultieme F1 spel hebben.
De F1 circuits zijn toch al allemaal te krigen op sites als rfactorcentral .
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Ik vind GP4 ook nog altijd de beste F1 game.Harrie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:28:
Ik had precies hetzelfde. Ik heb nu maar GP4 weer geinstalleerd met patches naar auto's van 3007 en allemaal add-ons. Denk dat dat toch het beste in de buurt komt.
Ik vraag me alleen af waar jij die auto's van 2007 gehaald hebt. Is er al een megapatch?
Neenee, je leest fout. Het zijn de auto's van 3007.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:01:
[...]
Ik vind GP4 ook nog altijd de beste F1 game.
Ik vraag me alleen af waar jij die auto's van 2007 gehaald hebt. Is er al een megapatch?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Hehe...ik dacht dat het een typfout was.Auredium schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:14:
[...]
Neenee, je leest fout. Het zijn de auto's van 3007.
Is er eigenlijk al een megapatch van 2006 of 2007? Zoja, waar is die te downloaden?
Ik zou absoluut voor rFactor gaan, ik heb het zelf ook en de FSOne-mod of de BMW Sauber-mod zijn erg mooie mods voor de F1-liefhebber. Sowieso zit er een flinke schare fans achter het spel, waardoor er heel veel mods en tracks beschikbaar zijn.
Oh, en rFactor draait prima op de Vista-laptop (Sony Vaio FZ-11S) van m'n vriendin
Oh, en rFactor draait prima op de Vista-laptop (Sony Vaio FZ-11S) van m'n vriendin
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 13-08-2007 16:41 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er komt binnenkort het spel Race07 uit,ergens in herfst 2007 dus dat duurt niet meer zo lang.
Dit spel zijn van de makers van Simbin die ook de GTR series hebben uitgebracht,dus alles is tot aan de laatste details uitgewerkt.
J van E, ik denk dat dit spel echt wat voor jou is want er zitten in totaal 200 autos in 11 verschillende auto categorien.
En speciaal voor jou de Formula 3000 en de Formula BMW
. De physics enzo zijn gewoon top.
Voor de rest heb je nog de: wtcc kampioenschap met alle wtcc autos, de caterhams (200hp,260hp,320hp), de minis, 1987 bmw en alfa en de Radical SR3 and SR4 autos.
Ik heb zelf de eerste deel van deze spel gespeelt, fantastische online mogelijkheden, het is dus echt een simulatiespel maar iets minder moeilijk dan gtr 2, je moet dan ook een beetje sleutelen aan je auto wil je snelle laptimes neerzetten. Als setups niet je pakkie an is dan zijn er nog genoeg setups te vinden op het net.
Dit spel is echt een aanrader dus J van E, ik zou deze spel maar in de gaten houden.
Voor meer info kan je hier terecht:
http://www.race-game.org/ klik dan op de bovenste race07 logo voor meer info.
Dit spel zijn van de makers van Simbin die ook de GTR series hebben uitgebracht,dus alles is tot aan de laatste details uitgewerkt.
J van E, ik denk dat dit spel echt wat voor jou is want er zitten in totaal 200 autos in 11 verschillende auto categorien.
En speciaal voor jou de Formula 3000 en de Formula BMW
Voor de rest heb je nog de: wtcc kampioenschap met alle wtcc autos, de caterhams (200hp,260hp,320hp), de minis, 1987 bmw en alfa en de Radical SR3 and SR4 autos.
Ik heb zelf de eerste deel van deze spel gespeelt, fantastische online mogelijkheden, het is dus echt een simulatiespel maar iets minder moeilijk dan gtr 2, je moet dan ook een beetje sleutelen aan je auto wil je snelle laptimes neerzetten. Als setups niet je pakkie an is dan zijn er nog genoeg setups te vinden op het net.
Dit spel is echt een aanrader dus J van E, ik zou deze spel maar in de gaten houden.
Voor meer info kan je hier terecht:
http://www.race-game.org/ klik dan op de bovenste race07 logo voor meer info.
Verwijderd
Geweldig! Formule 3000 is echt zo stoer, lekker close racing!
Ik vraag me eigenlijk af waarom er geen Champ Car racegame is...
Volgens mij is dat ook wel leuk alleen die banen zijn misschien crap.
Voor rFactor is een goede mod gemaakt (champcar seizoenen 05/06). Voor 2007 hebben de makers van die mod (IDT) de officiele licentie en zullen ze (dus) een op zichzelf staande game gaan ontwikkelen met seizoen 2007.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:06:
Er is volgens mij een Champ Car mod voor rFactor maar ben alleen de link kwijtVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:06:
Joss was eerder
http://www.rfactorcentral.comDutch3men schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:15:
[...]
Er is volgens mij een Champ Car mod voor rFactor maar ben alleen de link kwijt
Joss was eerder
Alles wat je zoekt
Mja alles is te krijgen, ook A1GP etc.Joss schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:20:
[...]
http://www.rfactorcentral.com
Alles wat je zoekt
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het is maar net wat je over hebt voor een mod, ik kraak het spel niet af ofzo maar het is een en al mod en niet alles wat je download is dus legaal, en vaak kloppen de physics ook niet maar er zitten wel hele vette mods bij moet ik zeggen.
Doe mij maar liever gtr2 of race the wtcc game en de opvolger race07
Hmm, ik zag toevallig gister iemand die screenshots poste ervan, dus ik vragen, kreeg ik een mooie link van hem naar een yousendit gevalJoss schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:31:
[...]
A1GP nietAlthans, niet via officiele wegen, want die mod is verboden door.... de A1GP
Ik denk dat niks legaal is qua mods die opd e werkelijkheid zijn gebaseerd, en zonder toestemming dus.,mhpwolf schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:36:
Het is maar net wat je over hebt voor een mod, ik kraak het spel niet af ofzo maar het is een en al mod en niet alles wat je download is dus legaal, en vaak kloppen de physics ook niet maar er zitten wel hele vette mods bij moet ik zeggen.
Ook de add-on cars van GTR2 enz zijn vaak niet legaal, want de sponsors etc hebben geen toestemming gegeven/.
[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 13-08-2007 19:40 ]
Daarom moet je ook zo'n rFactor-topic of via rFactorcentral de ratings volgen, zodat je weet hoe goed de mods zijn. Tuurlijk zit er meuk bij. Ik zie er de lol bijvoorbeeld niet van in om met een 2CV rond een circuit te rijden, maar goed.mhpwolf schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:36:
Ook leuk, rFactor heeft echter zoveel mods en ook zoveel van goede kwaliteit, dat ik me daar aardig mee vermaak. En als ik dan de WIP-sectie zie komt er nog een hoop leuks aanDoe mij maar liever gtr2 of race the wtcc game en de opvolger race07
Ik denk het ook niet. Voor de F1 worden licenties niet voor niks duur verkocht aan gamedeveloppers. Dat ze niks ondernemen tegen de rFactor mod wil niet zeggen dat het mag.GAIAjohan schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:38:
Ik denk dat niks legaal is qua mods die opd e werkelijkheid zijn gebaseerd, en zonder toestemming dus.,
Ook de add-on cars van GTR2 enz zijn vaak niet legaal, want de sponsors etc hebben geen toestemming gegeven/.
/▌
Al die logos van sponsoren etc staan gewoon op internet hoor, waar je ze vanaf kan plukken.GAIAjohan schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:38:
[...]
Hmm, ik zag toevallig gister iemand die screenshots poste ervan, dus ik vragen, kreeg ik een mooie link van hem naar een yousendit geval. Slechts 24MB. Wel mooi, alleen belachelijk dat ie dan verboden is
[...]
Ik denk dat niks legaal is qua mods die opd e werkelijkheid zijn gebaseerd, en zonder toestemming dus.,
Hier hele site vol met logos in eps formaat.
Het probleem zit hem in de rechten, maar meestal gaan die niet verder dan "niet voor commerciele doeleinden". Ach, wat maakt het ook eigenlijk uitDutch3men schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:36:
[...]
Al die logos van sponsoren etc staan gewoon op internet hoor, waar je ze vanaf kan plukken.
Oh het staat op internet? Nee dan is het legaal, goed puntDutch3men schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:36:
[...]
Al die logos van sponsoren etc staan gewoon op internet hoor, waar je ze vanaf kan plukken.
/▌
Verwijderd
Beste F1 game is toch nog steeds GPL ;): Grand Prix Legends dus. Alleen jammer (maar ook wel begrijpelijk) dat de omvang van de actieve community toch wel erg klein is geworden. Speel het zelf ook nauwelijks meer (daarvoor wel 5 jaar lang met wat inactieve periodes er tussendoor)
Zit ook al tijden te wachten op een goed F1 race spel.
DTM Racer 3 is wel een vet race spel en kan je ook F1 spelen. Maar is ook al wat ouder.
DTM Racer 3 is wel een vet race spel en kan je ook F1 spelen. Maar is ook al wat ouder.
Nee dat zeg ik niet. Ik laat alleen zien dat die logos overal staan, zelfs hier op got in de icoons van de users hier staan logos. Dus men moet daar niet zo moeilijk over doen vind ik.Marzman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:57:
[...]
Oh het staat op internet? Nee dan is het legaal, goed punt
Verder vind ik DTM Racer de hele serie zeer bagger. Waarom simpel weg omdat het niet echt voelt (arcade). Pak GTR2 eens en je zult merken dat het veel echter is maar wel weer een flink stuk moeilijker.Tooms schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:40:
Zit ook al tijden te wachten op een goed F1 race spel.
Maargoed de kans dat er een F1 game voor de PC komt is denk ik klein
bronSony gaat niet verder met de F1-licentie?
De geruchten over de F1-licentie gaan al een hele tijd, maar ze worden nu steeds sterker. Tijdens een podcast van Gamespot in de UK is verteld dat Sony geen Formula One games meer zal maken. Formula One CE op de PlayStation 3 is dus waarschijnlijk de laatste F1-game van Sony.
Het is nu de vraag welke uitgever en/of ontwikkelaar deze licentie nu gaat oppakken. De FIA (uitgever van de F1-licentie) vraagt volgens de geruchten erg veel geld voor de mogelijkheid om gebruik te maken van de huidige coureurs, teams en circuits. Verschillende namen worden genoemd om de F1-licentie te kopen: waaronder EA, Ubisoft en CodeMasters. EA heeft al eerdere ervaring met F1-games (zie ook de F1-special). Wie zal er volgens jou de F1-licentie kopen? Laat het weten in de reacties.
Wordt gewoon EA, net als vroeger. Die hebben het meeste geld en kunnen het snelst een nieuwe er uit poepen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Persoonlijk zou ik het liefst willen dat Simbin het gaat doen.Angeloonie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:34:
Wordt gewoon EA, net als vroeger. Die hebben het meeste geld en kunnen het snelst een nieuwe er uit poepen.
EN multiplatform niet te vergeten.Angeloonie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:34:
Hopelijk wordt het echt dan zowel arcade, maar tevens een goede simulatie (al betwijfel ik dat)
Verwijderd
Waarom geen DX10 game alla Crysis, met Physics ala Call of Duty 4, maar dan voor een Formule 1 game.
Dan on-line en met VOIP. "ik ram je..........nu"
Dan zou ik direct naar de winkel rennen om een stuurtje te halen en de game, maarja, gat in de markt die niet wordt opgevuld.
Dan zou ik direct naar de winkel rennen om een stuurtje te halen en de game, maarja, gat in de markt die niet wordt opgevuld.
Al eens GTR2 aangeraakt? Nee zeker, als je daarin rondrijd is het super realistisch, geen ander spel kan er tegen op. Maargoed dat is mijn meningVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:42:
Waarom geen DX10 game alla Crysis, met Physics ala Call of Duty 4, maar dan voor een Formule 1 game.
Een stuur heb je zelfs nodig anders is het niet te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 22-08-2007 00:46 ]
F1C 99-02 vergeten? Dat was toch echt een goede simKurios schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:38:
[...]
EN multiplatform niet te vergeten.
Hopelijk wordt het echt dan zowel arcade, maar tevens een goede simulatie (al betwijfel ik dat)
Zeker, en ook goed modbaar. Maar daarna hield het op helaasGAIAjohan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:53:
[...]
F1C 99-02 vergeten? Dat was toch echt een goede sim
Dat Simbin de licentie koopt is zeer klein, dus hoop ik stiekem dat EA hem koopt en hem dan laat ontwikkelen door ISI. Die F1C en F12002 etc hebben ontwikkeld.
[ Voor 25% gewijzigd door FabiandJ op 22-08-2007 00:58 ]
Jup EA heeft goed spul laten doen door ISI, denk bv ook aan Sports Car GT.Dutch3men schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:57:
[...]
Zeker, en ook goed modbaar. Maar daarna hield het op helaas
Dat Simbin de licentie koopt is zeer klein, dus hoop ik stiekem dat EA hem koopt en hem dan laat ontwikkelen door ISI. Die F1C en F12002 etc hebben ontwikkeld.
of zou Geoff Crammond
nog een keer opstaan. Maar dan ook voor consoles please
Het is niet een game die veel mensen aanspreekt. Veel mensen willen toch een racegame met actie en niet eindeloos proberen zo contant mogelijk te racen binnen de strenge regels van F1.
Met een controller of keyboard vind ik het ook niks. Met een stuurtje wordt het een ander verhaal omdat je dan echt een uitdaging hebt om goede tijden te rijden. Maar de learning curve is best lastig dus ik denk dat er veel mensen afhaken.
En dat is denk ik de reden waarom er niet elk jaar een nieuw deel uitkomt. Zo'n F1 game zal nooit zo goed verkopen dat het alle kosten terugverdient. Ondanks de miljoenen kijkers op de wereld.
Met een controller of keyboard vind ik het ook niks. Met een stuurtje wordt het een ander verhaal omdat je dan echt een uitdaging hebt om goede tijden te rijden. Maar de learning curve is best lastig dus ik denk dat er veel mensen afhaken.
En dat is denk ik de reden waarom er niet elk jaar een nieuw deel uitkomt. Zo'n F1 game zal nooit zo goed verkopen dat het alle kosten terugverdient. Ondanks de miljoenen kijkers op de wereld.
Verwijderd
Ik hoop het. Ik vind Grand Prix 4 zalig en wil best een nieuwe. Ik zou hem direct kopen!MarcoM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:32:
of zou Geoff Crammondnog een keer opstaan. Maar dan ook voor consoles please
Ik heb het liefst een realistisch F1 game. Niet te veel actie dus, maar net genoeg (zoals in het echt). Ik vind (vond) dit bij Grand Prix 4 echt geslaagd. Te veel actie in een F1 game is ook niet alles.Kurios schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:38:
Het is niet een game die veel mensen aanspreekt. Veel mensen willen toch een racegame met actie en niet eindeloos proberen zo contant mogelijk te racen binnen de strenge regels van F1.
F1 is juist een van de meest gespeelde race genres. Als ik kijk hoe populair GP3. GP4 en de EA F1 games destijds waren. Die spellen waren ook erg toegankelijk voor iedereen. De amateur zet de hulpjes aan, de prof zet ze uit en daar zaten nog een boel stappen tussen. De enige reden dat er geen F1 games meer op de consoles (uitgezonderd PS3) komen is, omdat Sony de licentie heeft.Kurios schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:38:
uhm...
Dat is niet waar. Andere partijen kunnen ook een licentie kopen. De reden is dat de FIA er te veel geld voor vraag.Smoonshine schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:12:
[...]
De enige reden dat er geen F1 games meer op de consoles (uitgezonderd PS3) komen is, omdat Sony de licentie heeft.
Hoewel ik het met je eens ben dat het met een stuurtje een stuk beter gaat, kan ik in rFactor prima rijden met m'n Rumblepad IIKurios schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:38:
Met een controller of keyboard vind ik het ook niks. Met een stuurtje wordt het een ander verhaal omdat je dan echt een uitdaging hebt om goede tijden te rijden.
Sony had het alleenrecht gekocht voor de afgelope 4 jaar. Er is echter goed nieuws aan de horizon:MarcoM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:31:
[...]
Dat is niet waar. Andere partijen kunnen ook een licentie kopen. De reden is dat de FIA er te veel geld voor vraag.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=19868
[ Voor 12% gewijzigd door Joss op 22-08-2007 10:24 ]
Voortaan even de draad lezenJoss schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:23:
[...]
Sony had het alleenrecht gekocht voor de afgelope 4 jaar. Er is echter goed nieuws aan de horizon:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=19868
klik
Zo er is weer nieuws over de F1 licentie.
Jammer alleen dat er nog niet bij staat of ze het ook voor de PC gaan maken.F1 2008 terug in handen van EA (PS3, PSP, PS2)
Gerucht | 31 oktober 2007 - The Sun meldt dat Lewis Hamilton een deal van vijf miljoen pond heeft gesloten met Electronic Arts om het nieuwe gezicht te worden van EA’s Formule 1 game. De game zelf zal in 2008 verschijnen op de PlayStation 3 en de Xbox 360. Verdere details zijn er nog niet bekend. Ook laat een reactie van EA’s kant nog op zich wachten
Eerder had Sony nog de rechten van de F1 licentie maar hier is een einde aangekomen en heeft men de licentie uit handen gegeven, mede doordat het kostenplaatje te hoog lag en de game de kosten niet kon dekken. Of EA dit wel voor elkaar krijgt is dan ook nog maar de vraag. In ieder geval brengt EA de serie hoogstwaarschijnlijk op meerdere platformen uit in tegenstelling tot Sony die slechts gebruik maakte van zijn eigen PlayStation platformen.
bron
Verwijderd
Jammer dat het EA is... Geen Semi-Simulation of Simulation...
Wel leuk dat er weer een F1 Game, misschien, komt.
misschien?Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
Als de deal is gesloten kan je er wel vanuit gaan dat er een game komt anders is het een beetje weggegooid geld hahaha.The Sun meldt dat Lewis Hamilton een deal van vijf miljoen pond heeft gesloten met Electronic Arts om het nieuwe gezicht te worden van EA’s Formule 1 game
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Euhm, de vorige F1 gams van EA waren toch écht wel simulatie. Deze zal het niet worden, net als NACAR 08, ze komen niet op de pc uit, alleen op consoles, gevolg is dat ze met gamepad speelbaar moeten kunnen zijn -> Geen realisme helaasVerwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
GAIAjohan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:50:
[...]
Euhm, de vorige F1 gams van EA waren toch écht wel simulatie. Deze zal het niet worden, net als NACAR 08, ze komen niet op de pc uit, alleen op consoles, gevolg is dat ze met gamepad speelbaar moeten kunnen zijn -> Geen realisme helaas

Ja, en het is rukpjlgt schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:44:
[...]
Wel eens Forza Motorsport 2 gespeeld op de 360?
Forza is een semisim. beter kan je ze niet krijgen op een console tho, of ze moeten een enorme doelgroep links laten liggen.
[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 01-11-2007 09:24 ]
Uhm nee, Forza 2 op de Xbox360 is juist precies goed. (En dat terwijl ik een pc-fanboy ben).GAIAjohan schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:23:
[...]
Ja, en het is ruk. Als jij denkt dat dat realisme is, ga eens aan de GTR2, GTL of elk ander racesim.
Forza is een semisim. beter kan je ze niet krijgen op een console tho, of ze moeten een enorme doelgroep links laten liggen.
Ontopic; het is idd tijd voor een nieuwe F1 game!
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 01-11-2007 10:48 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ga maar eens Live for Speed spelen, denk dat dat een stukje moeilijker is als forza 2
Vaak bu'j te bang!
Zou goed kunnen, maar dat mot ik niet
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kick
Er is weer hoop voor diegene die (net als ik) graag F1 game op de PC spelen!
BronGamesfabrikant Codemasters heeft een exclusieve deal gesloten met de Formula One Administration, om vanaf 2009 de officiële Formule 1-game uit te brengen. Eerder werd bekend dat Sony niet langer bereid is om de enorme licentiekosten te betalen, waarna Codemasters heeft toegehapt.
In 2008 zal er dus geen officiële Formule 1-game op de markt komen, maar per 2009 is het wachten voorbij. Dan zal Codemasters, bekend van onder andere de TOCA, DTM en Colin McRae-games, ook de Formule 1 aan zijn lijst kunnen toevoegen. Rod Cousens, CEO van Codemasters, is een trots man. "Als wereldwijd de nummer één ontwikkelaar op het gebied van racegames, is het bemachtigen van de licentie van de Formule 1 het juweel op de racekroon van Codemasters", zei hij. "Het ziet er dus goed uit voor de Formule 1; de licentie wordt nu vertegenwoordigd door de uitgever die de afgelopen jaren heeft bewezen ijzersterke racegames te kunnen maken en de Formule 1-games zijn nu in handen van het bedrijf dat dit ook online waar kan maken."
Het spel zal zowel voor de bekende consoles als voor de PC beschikbaar zijn.
Niet alleen zozeer op de pc, maar ook een fatsoenlijke op de consoles. De laatste dingen van Sony vond ik maar matig. OKay Codemasters is geen diehard simbouwer maar ze maken wel verdomd lekker racegames.
Kan ik niet blij om worden...Maarten schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:32:
Kick
[...]
Bron
Wat vast een brakke kut port vanaf console naar pc. Met dito arcade controls, net als DTM3 etc.
Verwijderd
Ik kan me wel inleven in GAIAjohan, ik dacht eigenlijk meteen het zelfde toen ik "Codemasters" las.
DTM 2/3 zijn wel leuke spellen, maar komen totaal niet in de buurt bij GTR 2. Wie weet pakt Codemasters dit spel goed aan, ik vrees alleen dat het een soort DTM 3 word alleen dan met formule 1 auto's. Arcade dus.
Weet eigelijk iemand waarom er tegenwoordig nooit meer splitscreen geraced kan worden?
Zelfs in Trackmania Nations (1 en Forever) kan dat niet. Werkelijk belachelijk in mijn ogen.
DTM 2/3 zijn wel leuke spellen, maar komen totaal niet in de buurt bij GTR 2. Wie weet pakt Codemasters dit spel goed aan, ik vrees alleen dat het een soort DTM 3 word alleen dan met formule 1 auto's. Arcade dus.
Weet eigelijk iemand waarom er tegenwoordig nooit meer splitscreen geraced kan worden?
Zelfs in Trackmania Nations (1 en Forever) kan dat niet. Werkelijk belachelijk in mijn ogen.
Als ik lees dat het schijnbaar financieel moeilijk is om een F1 game uit te brengen denk ik niet dat Codemaster deze game enkel op de Sim fans zal richten. Maar misschien dat ze met het uitschakelen van bepaalde hulpmiddelen toch een simulatie achtige benadering kunnen geven.
Vind het in ieder geval positief dat er weer een F1 game komt, want aangezien ik geen PS3 had was ik al wat jaren verstoken van een F1 game op de consoles.
Vind het in ieder geval positief dat er weer een F1 game komt, want aangezien ik geen PS3 had was ik al wat jaren verstoken van een F1 game op de consoles.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Tsja, ik denk dat de simmers het maar bij de rFactor versies moeten laten, en hopen dat de modders niet denken dat een F1 wagen zo moeilijk te besturen is dat je op lage snelheid er meteen uitvliegt..
Misschien de beste reactie kwam van iemand op een Engelstalig forum:
Codemasters win F1 gaming licence
so that means:
physics: horrible, based on a badly made hovercraft with broken steering
graphics: quite good, but...
system requirements: ...you'll need at least a 10 core processor with 25GB RAM and a 3GB graphic card with pixel shader v70.0 to launch the game on low detail
Misschien de beste reactie kwam van iemand op een Engelstalig forum:
Codemasters win F1 gaming licence
so that means:
physics: horrible, based on a badly made hovercraft with broken steering
graphics: quite good, but...
system requirements: ...you'll need at least a 10 core processor with 25GB RAM and a 3GB graphic card with pixel shader v70.0 to launch the game on low detail
[ Voor 49% gewijzigd door GAIAjohan op 09-05-2008 16:57 ]
Pagina: 1