Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geinfecteerd bestand of niet?

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
ik heb net TREND MICRO Housecall virusscanner gedraaid en die heeft nu een bestand dat volgens hem geinfecteerd is maar hij krijgt het niet weg, dit bestand heet CTMled.dll en ik heb het al opgezocht op google maar daar vind ik absoluut niks over dit bestand en weet nu dus niet zeker of het wel echt spyware/virus of wat dan ook is

weet iemand soms waarvoor dit CTMled.dll bestand dient?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Kijk eens naar de eigenschappen van dit bestand, bij dll's staat daar vaak wel wat nuttige info.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• skillet
je bedoelt zeker bij die trend micro housecall virusscanner he? daar staat niks want hij zelf weet ook niks te vertellen over dat bestand :|

• Caveman

Caveman

whahoehaha

skillet schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:14:
je bedoelt zeker bij die trend micro housecall virusscanner he? daar staat niks want hij zelf weet ook niks te vertellen over dat bestand :|
Nee, ik bedoel met de rechtermuis toets op dat bestand klikken en dan kiezen voor eigenschappen en dan versie....

• skillet
nee er is bij dat bestand geen tabblad versie te bekennen :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bestandsnamen zeggen niets. Scan met wat andere online scanners, bijv. kaspersky of handiger om in 1x "klaar" te zijn: Jotti's scanner. (En koop een goede virusscanner ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

skillet schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:25:
nee er is bij dat bestand geen tabblad versie te bekennen :?
Hmmm, dat is idd vreemd..... we hebben het hier toch wel over XP he ?
Iedere dll hoort een versie tabblad te hebben, als dat bij dit bestand niet zo is, zou ik toch eht als een verdacht bestandje gaan beschouwen.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Caveman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:29:
[...]

Hmmm, dat is idd vreemd..... we hebben het hier toch wel over XP he ?
Iedere dll hoort een versie tabblad te hebben, als dat bij dit bestand niet zo is, zou ik toch eht als een verdacht bestandje gaan beschouwen.
Oh, hm :) ? Client/Server Communications Programming: Appendix F. DLL Version Information

offtopic:
Ga nu maar al je dll's nalopen op versie-informatie :P

With FJK

[ Voor 5% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 22-03-2007 21:48 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Online malware scanner.
[edit]spuit 11. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-03-2007 21:54 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

0xDEADBEEF schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:47:
[...]

Oh, hm :) ? Client/Server Communications Programming: Appendix F. DLL Version Information

offtopic:
Ga nu maar al je dll's nalopen op versie-informatie :P

With FJK
Wat wil je daarmee zeggen ??? Er staat een precies wat ik al zeg, de vraag was trouwens van de TS of die wat info kon vinden over de betrokken dll. Het versie tabblad is dan toch wel het eerste waar je naar zou kunnen kijken, in een aantal gevallen kom je daar toch wel verder mee.
Met jouw antwoord komt ie lekker ver mee, en door te verwijzen naar een pagina met wat programeer geleuter boor je mijn suggestie ook lekker de grond in....

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Caveman schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:02:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen ??? Er staat een precies wat ik al zeg, de vraag was trouwens van de TS of die wat info kon vinden over de betrokken dll. Het versie tabblad is dan toch wel het eerste waar je naar zou kunnen kijken, in een aantal gevallen kom je daar toch wel verder mee.
Met jouw antwoord komt ie lekker ver mee, en door te verwijzen naar een pagina met wat programeer geleuter boor je mijn suggestie ook lekker de grond in....
De gedachte van een malware-dll-verspreider is imo juist om te verhullen dat het malware is en daarom geen versie-informatie in any way mee te geven, of juist (de informatie van) een legitieme dll te faken (ja dit is tegenstrijdig).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1