windows install vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-03 13:20
is het mogelijk om windows xp zonder service packs of s1
samen te voegen tot een voledig up to date versie,
dus een cd maken die recent is met de versie van deze maand.

ik bedoel niet slipstreamen, ik bedoel dat je van een oude xp cd een recente versie maakt.
zoals je hem nu in de winkel zou kopen.

normale instal en dan meteen recent

mischien was de vraagstelling wat onduidelijk sorry wilhelmstroker.

Verwijderd

Dat is toch echt slipstreamen...

Hiermee voeg je de updates uit de service pack samen met de windows op je oude cd-rom.

Dan kun je weer een mooi up to date CDtje bakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 20:45 ]

• dezejongeman
dan worden updates toch na de installatie van win toegevoegd ipv gelijk.
dan wil windows namelijk soms iets minder lekker lopen ipv gelijk goed.

Verwijderd

Nope, met een slipstream gooi je alle oude bestanden weg en die worden vervangen door de nieuwere uit de service pack. Eigenlijk vervang je bijna alle bestanden van je huidige CD-rom.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:47

grimson

domeingrommer

Er zullen altijd updates bijkomen daar deze (bijna) maandelijks aangeboden worden door Microsoft.
Slipstreamen is de enige mogelijkheid die jij zoekt ...

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Wildfire
  • Laatst online: 07-03 11:23

Wildfire

Joy to the world!

dezejongeman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:45:
dan worden updates toch na de installatie van win toegevoegd ipv gelijk.
dan wil windows namelijk soms iets minder lekker lopen ipv gelijk goed.
Met slipstreamen vervang je verouderde bestanden op de originele CD met de complete up-to-date bestanden. De updates zijn dan eigenlijk geen updates meer, ze zitten al meteen geïntegreerd in Windows. Ze worden niet achteraf toegevoegd aan Windows als je de geslipstreamde CD installeert.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Nee hoor, programmas zoals nlite integreren alle updates direct in de cab bestanden van de setup, maw de setup installeert direct geupdate bestanden. Slipstreamen is trouwens gewoon handig, zeker om een pak drivers bij te voegen. SP2 + RyanVM's Post-SP2 pack slipstreamen en je hebt al een deftig CDtje.

Edit: Wildfire was mij voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door DarkJack op 22-03-2007 20:48 ]

• dezejongeman
voordat je aan je windows install begin kun je toch weer een meest nieuwe recente cd maken of begrijp ik het nu niet.

Verwijderd

Het is veel makkelijker om van iemand een kopietje te maken maar slipstreamen is natuurlijk leuker als Tweaker zijnde :P

• grimson
  • Laatst online: 21:47

grimson

domeingrommer

Zowieso is het beter om een geslipstreamde SP2 installatie te doen aangezien er veel gewijzigd is in Windows XP SP2.
Hiermee installeer je meteen de juiste basis -> stabieler dan achteraf een SP te installeren.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
dezejongeman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:48:
voordat je aan je windows install begin kun je toch weer een meest nieuwe recente cd maken of begrijp ik het nu niet.
Wel kijk, ik neem nlite als voorbeeld. Die vraagt als alelreerste om je windows CD in te steken, en een werkmap waar hij naartoe kan kopieren en dergelijke op te geven, vervolgens kopieert hij je volledige windows CD naar die map. Daarnaa kan je de SP2 installer (downloadbaar van microsoft.com) selecteren die nlite zelf met de nodige parameters execute en loslaat op de "kopie" op je HD. Zelfde doet hij met alle patches, hotfixes en drivers die je selecteert, hij integreert ze allemaal op de juiste plaats in de juiste cabs enzo. Op het einde kan je vragen dat hij er weer een ISO van maakt die je zo lekker kan branden op CD et voila, ge beht een geupdate XP install CD.

• dezejongeman
nou mensen hartelijk dank voor jullie opheldering.
nu weet ik wat me te doen staat. :9 _/-\o_

Verwijderd

grimson schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:51:
Zowieso is het beter om een geslipstreamde SP2 installatie te doen aangezien er veel gewijzigd is in Windows XP SP2.
Hiermee installeer je meteen de juiste basis -> stabieler dan achteraf een SP te installeren.
Ik heb dit wel eens uitgetest met een PC die direct op internet aangesloten zat. Echt, binnen 5 min na het installeren van Windows XP 2001 Editie was de PC volledig onbuikbaar en super sloom. Windows Update was al niet meer mogelijk.
Pagina: 1