[NT4] Admin Password crack ZONDER bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik heb hier een (enorm oude) Windows NT bak staan met een (enorm oude) SCSI RAID controller. Er staat Windows NT 4.0 server op. In principe gaat deze bak binnenkort echt het vuilvat in, en hij stond ook al maanden UIT in een hok ergens, ware het niet dat voor een of andere reden er een aantal bestanden van een jaar of 6 geleden afgehaald moeten worden.

Het probleem is dat niemand het lokale administrator wachtwoord weet, en het domain waar de server een onderdeel van was niet meer bestaat. Inloggen in een ander domain gaat niet, ik kan echter wel inloggen met een alternatieve user waarvan we wel het wachtwoord herrinneren, maar deze user heeft slechts beperkte rechten, en kan niet in de folder waar de bestanden staan.

Ik heb o.a. met Hiren's Boot CD ( >:) ) geprobeerd te booten, en een aantal andere Boot CDs en Boot floppies met Password tools om het Administrator password te resetten, maar ze lopen allemaal vast op het laden van de SCSI RAID Controller drivers. En zonder die drivers, kan ik niet op de RAID5 logical drive, dus niet op NTFS, en dus niet met een boot-tool een password kraken. Ik ben al aan het klooien geweest met diverse DOS Scsi drivers, maar helaas.... geen succes. (Ik probeer nog steeds trouwens).

MAAARRR..... Hij start nog gewoon op onder Windows NT 4.0, en ik kan dus als een beperkte user inloggen. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om onder een Windows NT 4.0 normale gebruiker met normale rechten het administrator wachtwoord te resetten. Dus niet door te booten, maar vanuit Windows NT 4.0.

Ik heb er verder niet echt veel haast mee, maar als iemand wat weet.... zou dat geweldig zijn :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Allereerst ga ik er even vanuit dat dit topic nog net op het randje zit qua omzeilen van security en het beleid van GOT, mocht het topic net over het randje zijn dan zal een Modje het topic wel sluiten

Wat voor Raid Controller zit er in die server? Ik heb ook een aantal dergelijke "recover-disken" en nog nooit problemen ondervonden met wat voor Raid-controller dan ook. Nu waren dit dan wel allemaal HP/Compaq servers.

Een andere optie is uiteraard even een extra nieuwe install van Windows naast de bestaande installatie en even ownership nemen van de files.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alternatief 3: hang de schijf in een andere doos als daar nog een overeenkomstige SCSI aansluiting op zit.
Alhoewel dat met leeftijd van de oude server ook nog wel eens een uitdaging kan zijn :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Windows NT4 is dus geinstalleerd op die raid5? staat dei op een andere schijf in die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
BartPE cd bouwen met corresponderende scsi drivers en je bent klaar :*)

done it many many times :z

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uhuh :P
Zolang je weet wat voor meuk er in zit is dat prima te doen.
Tenzij je maar 64MB in die server hebt zitten, dan wordt het wat lastiger :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
alt-92 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:18:
uhuh :P
Zolang je weet wat voor meuk er in zit is dat prima te doen.
Tenzij je maar 64MB in die server hebt zitten, dan wordt het wat lastiger :P
dan bouw je de complete array over naar een andere bak 8)

tenzij het een isa scsi raid kaart is :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik heb het intussen opgelost met Linux. :)

Ik heb een bootable Linux CD gevonden (3 Mb .ISO image) precies bedoeld voor dit soort zaken. Hiermee werd de RAID controller driver well gevonden (Het was een oude Dell Poweredge trouwens), en hiermee kon ik succesvol, binnen minder dan 2 minuten, het wachtwoord van Administrator resetten.

Zie hier: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#1

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1