Ik heb hier een (enorm oude) Windows NT bak staan met een (enorm oude) SCSI RAID controller. Er staat Windows NT 4.0 server op. In principe gaat deze bak binnenkort echt het vuilvat in, en hij stond ook al maanden UIT in een hok ergens, ware het niet dat voor een of andere reden er een aantal bestanden van een jaar of 6 geleden afgehaald moeten worden.
Het probleem is dat niemand het lokale administrator wachtwoord weet, en het domain waar de server een onderdeel van was niet meer bestaat. Inloggen in een ander domain gaat niet, ik kan echter wel inloggen met een alternatieve user waarvan we wel het wachtwoord herrinneren, maar deze user heeft slechts beperkte rechten, en kan niet in de folder waar de bestanden staan.
Ik heb o.a. met Hiren's Boot CD (
) geprobeerd te booten, en een aantal andere Boot CDs en Boot floppies met Password tools om het Administrator password te resetten, maar ze lopen allemaal vast op het laden van de SCSI RAID Controller drivers. En zonder die drivers, kan ik niet op de RAID5 logical drive, dus niet op NTFS, en dus niet met een boot-tool een password kraken. Ik ben al aan het klooien geweest met diverse DOS Scsi drivers, maar helaas.... geen succes. (Ik probeer nog steeds trouwens).
MAAARRR..... Hij start nog gewoon op onder Windows NT 4.0, en ik kan dus als een beperkte user inloggen. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om onder een Windows NT 4.0 normale gebruiker met normale rechten het administrator wachtwoord te resetten. Dus niet door te booten, maar vanuit Windows NT 4.0.
Ik heb er verder niet echt veel haast mee, maar als iemand wat weet.... zou dat geweldig zijn
Het probleem is dat niemand het lokale administrator wachtwoord weet, en het domain waar de server een onderdeel van was niet meer bestaat. Inloggen in een ander domain gaat niet, ik kan echter wel inloggen met een alternatieve user waarvan we wel het wachtwoord herrinneren, maar deze user heeft slechts beperkte rechten, en kan niet in de folder waar de bestanden staan.
Ik heb o.a. met Hiren's Boot CD (
MAAARRR..... Hij start nog gewoon op onder Windows NT 4.0, en ik kan dus als een beperkte user inloggen. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om onder een Windows NT 4.0 normale gebruiker met normale rechten het administrator wachtwoord te resetten. Dus niet door te booten, maar vanuit Windows NT 4.0.
Ik heb er verder niet echt veel haast mee, maar als iemand wat weet.... zou dat geweldig zijn
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik