[K8N Neo2 nforce 3] 7200.10 max 60 MB/s

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb onlangs een seagate 7200.10 320GB S-ATA schijf gekocht. Ik was benieuwd naar de transferrate en heb even HDtune erop los gelaten. Maar ik meet maar een maximale overdracht van 56 MB/sec. Voor de volledigheid eerst even mijn specs.

Athlon X2 3800+ @ 10x260; 2,6 GHz
2x512 MB PC3200 @ 210 MHz
MSI K8N Neo2 Platinum
2x Samsung Spinpoint SP1614C 160 GB S-ATA

Aangezien mijn cpu OC'ed is gebruik ik alleen SATA poort 3&4 van mijn mobo. Bovenstaande transferrate haalde ik ook altijd met mijn Samsungs, viel me ook een beetje tegen, maar schijnt normaal te zijn bij deze schijven. Ik heb enkel de Seagate schijf gekoppeld aan poort 3 en windows geinstalleerd, incl de F6 S-ATA drivers voor mijn nforce 3 controller. Verse install, nvidia-drivers geinstalleerd en toch blijft de snelheid op 56 hangen. Om IRQ conflicten uit te sluiten heb ik mijn geluidskaart en tv-kaart er even uitgehaald, geen oplossing. Systeem op standaard snelheid laten draaien, geen oplossing. Verschillende biossen geflashed, geen oplossing. Tevens poort 1, 2 en 4 nog geprobeerd, blijft 56.
Ik weet even geen oplossing meer, search vertelt mij eigenlijk ook niks over Nforce 3 mobo's met transferrate problemen. Heeft iemand van jullie nog ideeën. Zou het toch wel fijn vinden als ik het maximale uit mijn 7200.10 haal, heb hem namelijk gekocht voor zijn goede reviews.

PS: heb bij mijn ouders nog wel een Highpoint RocketRaid kaartje liggen, maar die krijg ik pas over twee weken.

edit: heb ook het jumpertje voor SATA en SATAII verwijdert en beide mogelijkheden dus getest

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn-Tuup op 22-03-2007 20:02 ]

Verwijderd

Lijkt me ook weinig.
80 lijkt me beter voor die drive.
Kan je hem niet ergens anders testen voor je een RMA aanvraagd?

Verwijderd

Misschien wil je controller wel niet harder? Hoeft dus geeneens aan de schijf te liggen. Je zou idd met een andere controller kunnen proberen of even in een ander systeem.