Toon posts:

[XP & 2000] Printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Canon LBP-printer die ik m.b.v. een even oude printserver (ExtendNet) in mijn Windowsnetwerk wil hangen. Dit lukt mij echter niet.

Als ik mijn router monitor zie ik in de ARP-tabel wel het IP-nummer en het mac-adres van de printserver. Dus de verbinding is in orde lijkt me. Bij het pingen van het IP-nummer (198...) krijg ik antwoord van een ander nummer nl.: 207.70.7.2. Ik weet niet wat de betekenis hiervan is.

Ik heb bij het toevoegen van een printer (lokale printer/ Standard TCP/IP port) reeds de verschillende IP-nummers geprobeerd, maar deze werken niet. Wat wel?

Alvast bedankt voor je reactie,

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:34:
Als ik mijn router monitor zie ik in de ARP-tabel wel het IP-nummer en het mac-adres van de printserver. Dus de verbinding is in orde lijkt me. Bij het pingen van het IP-nummer (198...) krijg ik antwoord van een ander nummer nl.: 207.70.7.2. Ik weet niet wat de betekenis hiervan is.
Wat voor ip-adres heeft die print-server volgens jou en valt deze in de range van je netwerk. Je meld dat het ip-nummer begint met 198, dit zou beteken dat deze een publiek ip-adres heeft (wat niet goed zou zijn)

Het ip-adres wat "terugkomt" (207.70.7.2) blijkt als je dit controleert met nslookup, van de firma extendsystems te zijn, wat de leverancier van de printserver is. Geef die printserver dus eerst eens een ip-adres in je eigen ip-range :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:00:
Geef die printserver dus eerst eens een ip-adres in je eigen ip-range
Ik heb geen software (zou ExtendView zijn) bij de printserver. Bij het zoeken hiernaar vond ik dat instellingen ook via telnet gemaakt kunnen worden (hieronder), maar ik weet onvoldoende van telnet om onderstaande te kunnen begrijpen.

Ansonsten sollte es zumindest mit TCP/IP auch ohne Software gehen. AFAIR wird dann über "ARP -s IP-Adresse MAC-Adresse" der auf dem Kästchen per Aufkleber immer vorhandenen MAC-Adresse eine IP-Adresse zugewiesen. Dann kann man per Telnet IP-Adresse auf den Kasten zugreifen und die weiteren Parameter über das Telnet-Menü einstellen. Angaben ohne Gewähr, ist lange her, dass ich es mal so gemacht habe.