partities weg, nog terug halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een probleem,
Ik heb op een pc van een kennis linux gezet, all is well, en hij werkt hier naar harte lust mee, hij had echter windows nodig voor en professionele geluidskaart, en omdat hij geen winXP licentie heeft wilde ik er zijn win98 op zetten.

Afin,
De windows XP partitie (eerste 40gb) verkleint tot 10gb.
Daarna windows 98cd erin getopt, en gekeken of deze via fdisk ook daadwerkelijk de juiste lege ruimte als C wilde gebruiken,
Uiteraard had ik de boel onder linux geformat als fat32, maar hier was windows niet van gedient, fat32 format weer wegehaald. en dus met lege ruimte in overvloed (achter de ntfs partitie, en voor de ext3 ubuntu partitie), windows een nieuwe disk laten maken.
Deze netjes laten formateren, waarna de setup eruit klapt met de tekst, kan windows niet installeren.

Bah, maar ok, reboot.
Nu blijkt echter dat diw klo*e installer gewoon de hele disk heeft geformat als fat32, en dus ook de ntfs en ext3 partitie heeft verwijderd.

Er is nog niets door de win98 installer gekopieerd, dus in weze is er nog geen dataloss behalve de partition table.

Iemand een idee?

openkat.nl al gezien?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:16
Kijk hier eens naar.
Veel recovery tools.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Als je echt alleen de partitietabel kwijt bent moet je testdisk eens proberen. Heb ik veel goede resultaten mee gehaald. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
met linux de partities weer aanmaken en dan moet het weer werken als er niks is verwijdert

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:18:
Als je echt alleen de partitietabel kwijt bent moet je testdisk eens proberen. Heb ik veel goede resultaten mee gehaald. :)
Ik ook. Tijdje terug een klant waarvan de partitietabel overhoop lag a.g.v. een stroomstoring. Heeft me een herinstallatie van XP (en configuratie uiteenlopende software) bespaard :*)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, en wonder boven wonder werkte dit echt helemaal geweldig

|:(

Verwijderd

Voor het herstellen van je partitietabel kun je TestDisk proberen. Dit programma heeft in het verleden mij wel eens heel hard uit de brand geholpen na een wat onoplettende actie van mijn kant. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Voor het recoveren van waardevolle bestanden heb ik wel eens PhotoRec gebruikt. Dit programma scant hele partities op bestandsheaders om zo je waardevolle bestanden terug te vinden. Oorspronkelijk ontwikkeld om per ongeluk verwijderde foto's van memory sticks te recoveren, maar het programma is is ook geschikt voor diverse andere formaten / bestandssystemen. Ook dit programma heeft me in het verleden wel eens uit de brand geholpen (nee, ik ben niet altijd even handig... ), maar het ondersteunt wel maar een stuk of 80 bestandsformaten... http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Succes!!!!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:22:
ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, en wonder boven wonder werkte dit echt helemaal geweldig

:/

reageer nuttig of zeg anders niks :/

Idd hirens bootcd zou ik eens proberen

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:16
SoaDmaggot schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:22:

Heeft ie echt wat aan!

• PeterSelie
Misschien is een verbetering op zijn plaats dan :/

Dit is typisch een 'zoeken en vinden' vraag, een beetje eigen inbreng is wel een must hier, niet?
[/ot]

Op google en via de GoT search zoeken naar 'partition recovery' brengt heel veel sites / topics omhoog waarmee je probleem makkelijk opgelost is. Zoeken bespaard je in dit geval misschien zelfs een hoop tijd :)

[ Voor 41% gewijzigd door PeterSelie op 22-03-2007 19:32 ]

• killercow
SoaDmaggot schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:31:
Misschien is een verbetering op zijn plaats dan :/

Dit is typisch een 'zoeken en vinden' vraag, een beetje eigen inbreng is wel een must hier, niet?
[/ot]

Op google en via de GoT search zoeken naar 'partition recovery' brengt heel veel sites / topics omhoog waarmee je probleem makkelijk opgelost is. Zoeken bespaard je in dit geval misschien zelfs een hoop tijd :)
Prima, wat jij wil.

Dit lijkt mij ene typische, "ik zit bij een kennis, zijn pc is verneukt, en ik moet het Nu fixen, please help" vraag, De rest wil ik graag uitnodigen om een briertje te komen drinken als het avontuur over is.

openkat.nl al gezien?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Leuk dat je bij een vriend zit, het probeert op te lossen en de UTFS-opmerking SoaDmaggot niet op prijs stelt, maar het is en blijft een standaard vraag waarop je in 2 nanoseconden op Google het antwoord had kunnen vinden. Ook de search staat bomvol nuttige suggesties / programma's.

@SoaDmaggot
policy / geldt
;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 22-03-2007 20:20 ]

0.0

• PeterSelie
klopt, het gaat er niet om 'wat ik wil', het gaat ook om het feit dat er hier op GoT een zekere policie geld, waarin duidelijk wordt gemaakt dat men zelf moet zoeken, en GoT geen helpdesk is waar je even geholpen wordt, maar meer als een last resort geld (iets dat je zou moeten weten als je hier zo een 7 jaar rondloopt)..

Vooralsnog: inbreng is hier een must..

[ Voor 10% gewijzigd door PeterSelie op 22-03-2007 20:10 ]

• killercow
Anyway,

testdisk heeft het opgelost,
Grub opnieuw geinstalleerd, nu het volgende probleem, windows 98 installeren zonder dat hij weer al kapot maakt (leuk van bill, niet?)

openkat.nl al gezien?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mooi dat het gelukt is maar ik denk dat je inderdaad hier veel over had kunnen vinden, ik miste dit een beetje in je topicstart.

Windows 98 installeren zal je vast wel lukken, al weet ik niet waarom je niet gewoon een licentie zou kopen voor vista of XP ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.