Combo pci kaart (video, usb2, sound enz.)

Pagina: 1
Acties:

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:25
Voor een embedded pctje met slechts 1 pci slot heb ik nodig:

En pci kaart met zowel Redelijke videokaart (denk aan 32 mb ofzo niet om te gamen)
een redelijk geluidskaart (hoeft geen 5.1 maar wel redelijk geluid)
usb 2.0

de rest van de machine heeft:
233mhz amd geode
256mb geheugen.
60gb hdd.

Het doel is om er een lichte car-pc van te maken. En het lieftst met dvd(xvid) speler. De processor kan dit aan. Want momenteel zit er een realmagic kaart in voor de hardware decoding. En het werkt nu prima.

Ik zit alleen met een bagger videokaart, 4mb te slecht!
en geen geluid of usb 2.

Wie kan me helpen? (en bestaat zoiets wel?)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-01 22:15

Mombasa

The Funky Drummer

Voor zover ik weet bestaat zoiets niet. Wat dacht je van een moederbord die dit allemaal onboard heeft zitten? Al denk ik niet dat je makkelijk zo'n moederbord kan vinden die deze CPU ondersteund.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En wat als je die kaart dan vervangt voor een andere? Dan heb je ook geen hardware decoding meer en dan komt alle load op je processor. Ik denk dat je beter naar andere hardware kijkt aangezien ik nog nooit gehoord heb van een combo kaart zoals jij hem beschrijft.

Ook heeft je moederbord allicht "oude" PCI sloten en wat moderne PCI kaarten werken daar niet (goed) op.

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:25
Ik vergat er mischien iets bij te vertellen:

Het is embedded systeem van 20x20cm. hardware veranderen gaat dus niet zo makkelijk :) en het is gewoon een super stabiel systeem. het pci slot is een nieuw 32bit 3.3 of 5volt dus alles zou er in moeten kunnen

Als de videokaart nieuwer is als geen geforce 3 heb ik die hardware dvd decoder niet meer nodig. Want dat zit tegenwoordig in bijna elke GPU ingebakken :)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38

Theo

moederbord

Je kan ook een mini ITX systeem nemen. Dit is een moederbord met cpu van 17 bij 17 centimeter en bevat een VIA cpu van 800 tot 1300 Mhz, 2 USB 2.0 poorten en een geluidskaart. Dan heb je eigelij kalleen nog maar een usb hubje nodig.

De mini itx bordjes zijn er trouwens ook met een socket voor bijvoorbeeld een Core 2 Duo of een Turion.

Nu met WP, PV, EV en PC