verschil Kingston HyperX geheugen en Kingston geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
ik heb dit topic geopend omdat ik een specifieke vraag heb over Kingston geheugen. Ik heb al diverse fora doorgezocht maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag welke is: wat is nu het verschil tussen Kingston HyperX PC5400 en Kingston PC5300 wat er voor zorgt dat het normale PC5300 geheugen zoveel goedkoper is(bijna helft van de prijs). Ik weet dat de Cas-latency van de HyperX lager is en dat er een heatspreader opzit, maar zorgt dat nou echt voor een waardige performance boost in verhouding met de hogere kosten? want ik zit dus te twijfelen of ik nu voor de HyperX variant of de 'gewone' variant moet gaan aangezien ik voor de prijs van het HyperX geheugen, 2x zoveel 'normaal' geheugen kan krijgen.....

bij voorbaat dank

The number one enemy of progress is question

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De HyperX kan je naar mijn weet beter overclocken.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Guumuus
  • Niet online
en omdat je die HyperX modules beter kan overclocken zijn ze twee keer zo duur?:S

Verwijderd

Guumuus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:58:
en omdat je die HyperX modules beter kan overclocken zijn ze twee keer zo duur?:S
eu ja overclock wereldje is duur maar als je goed kunt overclocken en er dubble snelheid
uit kunt halen en zo je cpu snelheid kunt verhogen enz enz kan het zijn geld waard zijn

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
lagere cas kan volgens sommige tot 10% winst zorgen in games en volgens somige maar 1%. Hyperx heeft levenslange garantie, andere 2 jaar geloof ik. En natuurlijk beter over te clocken.

BUH

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 14:03
HyperX en soortgelijke enthusiast DIMM's van andere fabrikanten, zijn alleen interessant wanneer je wilt gaan overclocken. Gebruik je dit spul op standaard snelheden dan schiet je er niks mee op. Soms hebben dergelijke DIMM's ook iets kortere wachttijden maar daar merk je in de praktijk helemaal niks van.

Kwaliteitsverschil zit er niet tussen Valueram en HyperX. Het is met name de marketing en dat je de duurdere varianten sneller kunt laten lopen (wat alleen zinvol is wanneer b.v. de FSB ook omhoog gaat).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Guumuus
  • Niet online
okee, dan moet ik nog is even flink gaan tobben welke ik dan ga kopen, want ik wil opties tot overclocken wel openhouden, maar goed die beslissing is verder aan mij...wat mij betreft mag er een slotje op deze topic, bedankt voor de reacties!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik zou HyperX halen. Mijne zijn officiel 900MHz maar de doen bijna 1100MHz. Toch best aardig om een leuke cpu overklok mee te halen :)

Soms klokt valuaram trouwens ook bijzonder goed over. Dus bvb 800MHz draaien met een 533MHz module. Het enige probleem is dat als je dat ram koopt je geen zekerheid hebt of het die snelheid gaat halen ;)

Youtube Download ubersnel.nl

• Guumuus
  • Niet online
het punt is alleen dat ik nog totaal geen ervaring heb met overclocken, en in principe sta ik wel open voor overclocken, alleen denk ik dat het nog even gaat duren voordat ik helemaal snap hoe dat in zijn werk gaat en voordat dat nog niet het geval is begin ik er niet aan...straks sloop ik m'n computer

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Met Value PC5300 (333/667) kan je ook gewoon overklokken aangezien je processor op 266 loopt (er van uit gaande dat je een Core 2 Duo cpu hebt of wilt gaan kopen). Je kan je processor dan op 333 laten lopen. Dat betekent dat bijvoorbeeld een E6600 van 2,4Ghz naar 3,0Ghz gaat.

Conclusie: gewoon voor de goedkope versie gaan. Als je uiteindelijk zo ver gevorderd bent in overklokken, verkoop je deze modules weer (bonnetje dus bewaren) en koop je sneller geheugen en dan geen HyperX PC5400, maar PC6400 geheugen.

[ Voor 30% gewijzigd door silmaril8 op 23-03-2007 11:55 ]

• Guumuus
  • Niet online
dat lijkt me inderdaad een wijs besluit:) bedankt iedereen!

edit: ik zie net wel dat dat PC6400 HyperX geheugen met 40 euro(!) in prijs is verlaagd!
eerst was een setje 2x 1gieg 205 eu, en nu 167 eu

ik zie nu ook inderdaad in de nieuws afdeling dat de prijs van ddr2 ram deze week met 20% verlaagd is en dat het nog verder gaat zakken, dan wacht ik nog wel even:)

[ Voor 83% gewijzigd door Guumuus op 23-03-2007 16:52 ]

Pagina: 1