[Vista] Slechte performance USB HD

Pagina: 1
Acties:

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07
Ik maak al een tijdje gebruik van een Externe USB2.0 HD. Onder XP haalde deze HD altijd een lees en schrijf performance van rond de 25 mb/s. Als ik echter deze HD op mijn PC met Vista aansluit dan komt deze niet meer boven de 9 mb/s uit. Als ik de HD hierna weer op mijn laptop met XP aansluit dan haalt deze weer makkelijk 25 mb/s. Ik heb hem ook op een andere PC met Vista aangesloten ook hier komt deze schijf niet boven de 9 mb/s uit.

Ik heb bij schijfinstellingen reeds gekozen voor Optimale prestaties. Iemand hier een oplossing voor? Iemand die met hetzelfde probleem te maken heeft gehad?

HDTune uitdraai:

Afbeeldingslocatie: http://www.roysuk.nl/slechteperformance.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 22-03-2007 18:46 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Chipset drivers geinstalleerd? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 09:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hier ook last van in combinatie met een Intel 975X chipset. De laatste drivers heb ik uiteraard al geinstalleerd.
Overigens heb ik er nog geen HDtach oid overheen gehaald, maar voor m'n gevoel werkt m'n schijf gewoon een stuk trager en lijkt hij veel meer resources te vergen dan deze onder XP deed.

Tesla Model Y RWD (2024)

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik heb er nog geen ervaring mee maar staat hij misschien alszijnde extra werkgeheugen aangemeld?
Zou misschien een oorzaak kunnen zijn.

• Razer
Beetje lastig net Nforce2 Mobo :'(
flippertw schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:31:
Ik heb er nog geen ervaring mee maar staat hij misschien alszijnde extra werkgeheugen aangemeld?
Zou misschien een oorzaak kunnen zijn.
Nee dit is ook niet het geval....

[ Voor 44% gewijzigd door Razer op 22-03-2007 18:32 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb ik ook last van, maar het is volgens mij puur een reken/weergaveprobleem.

HDTune e.d. geven vaak 20 á 25MB/s aan, terwijl Windows idd niet boven de 10 uitkomt, toch gaat het kopiëren even snel.
Er wordt iig wel vaker iets verkeerd berekend met kopiëren merk ik, maar in feite gaat hij toch even snel.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Razer
DarthPlastic schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:33:
Heb ik ook last van, maar het is volgens mij puur een reken/weergaveprobleem.

HDTune e.d. geven vaak 20 á 25MB/s aan, terwijl Windows idd niet boven de 10 uitkomt, toch gaat het kopiëren even snel.
Er wordt iig wel vaker iets verkeerd berekend met kopiëren merk ik, maar in feite gaat hij toch even snel.
Ik heb gemeten met HDTune... En de tijd gemeten van een 1GB file, op Vista duurde dit beduidend langer.
Pagina: 1