Toon posts:

'Lage' uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag een uur of 3 is mijn XMS-account actief, en ik ben, net zoals de meensten hier, zeer tevreden. Downloadsnelheden variëren volgens www.speedtest.nl tussen 8 en 15 Mb (één keer zelfs een uitschieter van 20 Mb!), maar vreemd genoeg in de upload 'maar' ruim 3 Mb. Dat is op zichzelf natuurlijk snel genoeg en veel meer dan met de meeste ADSL-abo's, maar niet bepaald asynchroon zoals beloofd. Is hier wat over bekend, of ben ik de enige?
Wat zijn trouwens gemiddelde ping-waarden? Ik had vanmiddag naar de VS 65 ms, en met de Nederlandse Wikipedia en de webmail van mijn eigen universiteit zo'n 6 ms. Ik heb het met mijn basis-ADSL-account nooit bekeken, dus ik kan dit niet vergelijken.
Ik woon trouwens in de Piersonstraat in Nijmegen en huur bij Portaal, voor het geval dat dit relevant is voor de beantwoording van mijn vragen.

Jasper

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

hier is een algemeen topic over...gebruik de search maar even

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
asyn·chroon (bn.)
1 niet synchroon => heterochroon; <=> synchroon
Het is dus een NIET gelijke uploadsnelheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:17:
hier is een algemeen topic over...gebruik de search maar even
Ja, sorry. Ik had in het 'XMS-topic' willen posten, maar ik heb er per ongeluk een nieuwe geopend :o
Als ik het bericht nogmaals wil posten, maar dan in het goede topic, krijg ik een foutmelding omdat de tekst hetzelfde is als mijn vorige bericht :( .

Jasper

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:24:
[...]

Ja, sorry. Ik had in het 'XMS-topic' willen posten, maar ik heb er per ongeluk een nieuwe geopend :o
Als ik het bericht nogmaals wil posten, maar dan in het goede topic, krijg ik een foutmelding omdat de tekst hetzelfde is als mijn vorige bericht :( .

Jasper
Yup, dan doe je een dubbelpost.

Maar laat het hier maar staan ;) is goed zo :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:22:
[...]

Het is dus een NIET gelijke uploadsnelheid ;)
Klopt, ik was een beetje dom |:( . Maar ik bedoelde dus dat het niet synchroon was, zoal ik wel had verwacht 8)7 Maar ik zal nu in het goede topic proberen een antwoord te krijgen.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Hoe heb je het uploaden dan getest?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
ADSL staat voor Asymmetric (of Asymetrical) Digital Subscriber Line. Asymetrisch betekent niet gelijkvormig: ofwel de upload en download snelheid zijn niet gelijk.

Asynchroon heeft er niets mee te maken; dat betekent niet gelijktijdig en heeft vaak (ondermeer) te maken dat de verzender van een bericht niet hoeft te wachten op de reactie van de ontvanger van het bericht.

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:29:
Hoe heb je het uploaden dan getest?
Op die website kun je een download-, uploadconnectie en ping-test aanklikken. Dan wordt er dus waarschijnlijk een bestand geüpload of gedownload, of connecties gemaakt met een niet nader genoemde site. Als je de genoemde url bezoekt, zal het meteen duidelijk worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:37:
ADSL staat voor Asymmetric (of Asymetrical) Digital Subscriber Line. Asymetrisch betekent niet gelijkvormig: ofwel de upload en download snelheid zijn niet gelijk.
Dat weet ik, maar ik ben vandaag overgestapt van ADSL naar glasvezel, en van dit laatste connectiemedium wordt beweerd dat de bandbreedte up en down gelijk is, wat bij mij dis niet het geval (b)lijkt te zijn. Ik heb die hoge uploadsnelheid niet echt nodig, maar ik vroeg me dus wel af of meer gebruikers deze ervaring hebben.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Speedtest is zo'n beetje de meest onbetrouwbare test die je kunt nemen 8)7 Nouja ok dat is overdreven.. probeer eens een bestand van enkele MB's (liefst meer) te uploaden naar iemand met een snelle download. Dat zegt waarschijnlijk al veel meer.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin bijvoorbeeld. Speedtest test inderdaad maar hooguit een paar honderd kilobytes, iets wat met de huidige verbindingen dus inderdaad in ongeveer 1 seconde of minder wordt gedownload, en dat resultaat wordt dan geëxtrapoleerd. door met dat 100MB bestand te testen krijg je een beter beeld van wat je lijn nu precies doet qua snelheid.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

krvabo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:49:
Speedtest is zo'n beetje de meest onbetrouwbare test die je kunt nemen 8)7 Nouja ok dat is overdreven.. probeer eens een bestand van enkele MB's (liefst meer) te uploaden naar iemand met een snelle download. Dat zegt waarschijnlijk al veel meer.
Inderdaad, speedtest is niet bepaald betrouwbaar, zeker niet voor dergelijke snelle verbindingen, omdat de gebruikte testbestanden veel te klein zijn.

Probeer gewoon eens http://nxs.nl/files/10mb.bin of 100mb.bin te downloaden en dat vervolgens via FTP te uploaden naar je webspace of een andere server die op een snelle verbinding staat :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Inderdaad, speedtest is niet bepaald betrouwbaar, zeker niet voor dergelijke snelle verbindingen, omdat de gebruikte testbestanden veel te klein zijn.

Probeer gewoon eens http://nxs.nl/files/10mb.bin of 100mb.bin te downloaden en dat vervolgens via FTP te uploaden naar je webspace of een andere server die op een snelle verbinding staat :)
OK, da's een duidelijk verhaal. Daar gaat speedtest; hup, naar de prullebak :) e methode die jij beschrijft, lijkt inderdaad betrowbaarder.
Pagina: 1