Het aantal wattages in verhouding met de ruimte.

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Over een tijdje gaat mijn broetje een feestje te geven. Hiervoor hebben we een ruimte geboekt van 6-7 meter x 20 meter bij 3/4 meter hoog. het word geen disco o.i.d. (en er komen ook ouderen) maar het is wel de bedoeling dat de muziek vrij hard gezet wordt (voor ongeveer een uurtje) en dat er mensen gaan dansen. Dit zal niet door de hele zaal gebeuren maar op een ietwat kleinere gedeelte ervan, een soort van optredentje dus. Dus zoiets als geluid van alle kanten of overal warm en zuiver geluid is niet nodig. En mensen moeten ook normaal kunnen praten :P

Nou ben ik gevraagd om voor audio zorgen en omdat ik helaas nog een arme student kan ik niet echt veel missen. :/ Ik bezit zelf van 4 Jamo Boxen 2x80 watt en 2x130 watt. Alleen 2 stuks zijn in gebruik omdat ik gewoon een stereo toren (sony, niets bjizonders) heb met aansluiting voor 2 speakers.

Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen. En zijn de speakers voldoende?
ik kan in principe wel nog een versterker kopen (op diverse 2ehandse sites is het aanbod ruim.) maar red ik het daarmee? Of moet ik echt audio apparatuur gaan inhuren en speakers van +400 watt? ik heb een budget van ongeveer 300 a 350 euro. :X Maar lager is alleen maar beter natuurlijk.

Wat raden jullie mij aan?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Watt's zeggen niet veel. Weet je toevallig ook de gevoeligheid van de speakers? Dat geeft iets meer duidelijkheid of ze makkelijk voor een versterker luid te spelen zijn of niet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
idd... 100 watt speakers met een 100 dB/w gevoeligheid gaan harder dan 1000 watt speakers met een 80 dB/w gevoeligheid, om maar een voorbeeld te geven.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
http://www.conrad.nl/goto/?product=341198

Zouden 4 van deze het truukje niet kunnen doen? Dan nog 2x een versterker erbij(zo zwaar mogelijk, speakers zijn niet supergevoelig maar kunnen wel erg hard).

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 22:46
Waarom huur je niet wat? Zijn genoeg 'feest' installaties te huur.

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
1e hit op google

http://audio-rent.nl/verhuur2.html

Bijvoorbeeld:

Kleine geluid set

2 topkasten SRM450 en draadloze microfoon Sennheiser EW 145 en een cd speler, klein mengpaneel, tot 250 personen voor spraak en achtergrond muziek. 150 euro

Per bas (sub-laag) kast 2 x 15" voor meer volume en diepere bassen met bijbehorende versterker QSC RMX 4050-HD en DSP (Digital sound processor), daardoor wordt de set geschikt voor disco tot 300 personen. 100 euro

Totaal 250 euro en dan kan je knallen.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:56

DJ Vincento

1422055

In principe moet je het ook wel met die jamo's kunnen doen. Jamo's hebben over het algemeen een hoge gevoeligheid (96 dB) en daarvoor ben je eigenlijk niet zoveel vermogen nodig voor een groot lawaai. Wel zou ik zorgen voor een beetje stabiele versterker, want met een sony stereo toren sloop je waarschijnlijk het spul op hoge volumes. Als ik jouw was zou ik kijken of je van iemand even een 'echte' versterker kunt lenen, een dikke technics bak ofzo, die zijn meestal wel zeer geschikt voor echt hard draaien.

Bij mij op scouting hebben ze tijdens de boerenkool-disco :Y) ook het gebouw van z'n grondvesten laten trillen met een technics tuner-versterker van 'slechts' 2x35 watt. Was nog echt zo'n degelijke jaren 80 ding.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Als de mensen ook normaal moeten kunnen praten red je het volgens mij wel met die set die je ter beschikking hebt. Zo niet, zou ik gaan huren.
Pagina: 1