Toon posts:

[Stalker] alleen maar een grijs vlak na opstarten spel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sinds kort mijn nieuwe systeem binnen, hier de specs:

Moederbord: Gigabyte 965P-DS3 Rev.2
Videokaart: Asus 8800GTS 320mb
CPU: Intel C2D E6600
Geheugen: 2GB PC5300 TwinMos
HDD: Seagate Baraccuda 250GB SATA 16mb cache
O.S: Windows Vista Ultimate X64

Nu heb ik net de nieuwe game S.T.A.L.K.E.R geinstalleerd, gaat allemaal prima van start. Maar nu krijg je eerst zo'n leuk intro filmpje en daarna gaat de game laden. Lijkt allemaal goed te gaan. Maar zodra je dan normaal zou gaan kunnen spelen zie ik alleen maar een erg mooie lucht met daaronder een grijs vlak.

Dus textures worden niet goed geladen lijkt me. Heb de nieuwste 64bits drivers van Nvidia en Guru3D al getest. Ook al wat oudere drivers. Dit ook voor chipset gedaan maar het probleem word hiermee niet verholpen. Kent iemand dit probleem en hoe is dit te verhelpen?

Heb de instellingen ook al veranderd van resolutie maar helpt allemaal niks.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het een enkele game betreft zit je in Overige Hardware op de verkeerde plek...

Move OH -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Lijkt mij een driverprobleem of een probleem met het spel zelf.

Heb je drivercleaner gedraaid voor je een andere versie drivers erop zette? Heb je het spel legaal (op DVD) of gedownload? (zou ook een corrupte download kunnen zijn)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En hier is "Probleem met game" een nogal onzinnigte topictitel, dus die pas ik aan :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry wist niet dat er een speciaal topic voor was.

Heb driver cleaner nog niet gedaan, maar wel de drivers zelf op juiste manier verwijderd.

Kan na mijn idee geen corrupte download zijn, heb er verder alleen maar goeie verhalen over gehoord. Ik weet ook dat er problemen zijn met de vista drivers voor de 8800gts en deze game. Maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem.

Is het aan te raden om Vista 32bits te gebruiken? Of scheelt dit veel qua prestaties? Drivers zijn er genoeg voor 32bits versie. Liefste wou ik gewoon 64bits windows gebruiken omdat ik ook een 64bits cpu heb.

Verwijderd

Heb ff de forum van de game door gelezen en er is een probleem met de 8800 kaarten en vista.

Er word aan een patch gewerkt + vista word nog niet ondersteund door het spel

Link naar forum

Verwijderd

Ik heb het ook met een 7950GT, je moet de Render op static zetten en dan werkt het.

Verwijderd

Gister installeerde ik STALKER
Echter liep het spel toen vast bij het introfilmpje (dat die vrachtwagen door de bliksem wordt getroffen). Ik probeerde het opnieuw en het ging weer fout (op een ander punt). Vervolgens probeerde ik gewoon het filmpje te skippen en gewoon te gaan spelen, maar ook dat liep direct fout.
Een reinstall leverde weer dezelfde problemen.
Als ik ctrl alt del probeer te doen krijg ik een error (precieze error weet ik zo niet, ik kon niets anders dan rebooten om het op te lossen in ieder geval). Ik kan alt tab gebruiken, dan krijg ik ook de taakbalk te zien, maar een ander scherm wordt niet geopend. Alt f4 werkt ook niet.

Het ligt waarschijnlijk niet aan mijn hardware (3 weken oude Intel core 2 duo 6400, X1950Pro, 2Gb DDR2 PC5300 ram). Bij andere spellen ondervind ik geen problemen (bv CSS, BF2142, Farcry)
VGA drivers: Radeon Omega Drivers V3.8.330

Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag slotje op, heb nu windows vista 32bits en kan het gewoon spelen op high. Het werkte idd na lighting op static te zetten.

Bedankt voor de tip :)
Pagina: 1