Hoi..
Ik heb een probleem.
Ik heb een flinke database met een heleboel artikelen erin.
Via php importeer ik een csv bestandje en die gooit hij in de database.
En nu wil ik via php een query uitvoeren die vervolgens een deel van mijn artikelen oproept.
Dat is allemaal het probleem niet, maar ik wil ze meteen laten schikken op prijs.
Mijn database heet PCflow, en de tabel heet prijzen.
De kolommen die ik gebruik zijn Artikelcode, Omschijving, Omschrijving2 en Verkoop.
Alle kolommen zijn varchar, dit komt omdat het anders te lastig is om via csv te importeren.
Voorbeeld van een prijs zoals ze in de kolom staan: 35,80
Nu wil ik dus sorteren op de Verkoop.
Dit heb ik al op een aantal verschillende manieren geprobeerd:
vb:
select replace(Verkoop, '.', '') as Verkoopp from prijzen order by convert(Verkoopp, signed) DESC
Er stonden ook nog punten bij de duizendtallen die heb ik dus via de replace weggehaald. Maar ik blijf met het probleem dat mijn Verkoop niet word geschikt op volgorde.
HELP!!!:D
Ik heb een probleem.
Ik heb een flinke database met een heleboel artikelen erin.
Via php importeer ik een csv bestandje en die gooit hij in de database.
En nu wil ik via php een query uitvoeren die vervolgens een deel van mijn artikelen oproept.
Dat is allemaal het probleem niet, maar ik wil ze meteen laten schikken op prijs.
Mijn database heet PCflow, en de tabel heet prijzen.
De kolommen die ik gebruik zijn Artikelcode, Omschijving, Omschrijving2 en Verkoop.
Alle kolommen zijn varchar, dit komt omdat het anders te lastig is om via csv te importeren.
Voorbeeld van een prijs zoals ze in de kolom staan: 35,80
Nu wil ik dus sorteren op de Verkoop.
Dit heb ik al op een aantal verschillende manieren geprobeerd:
vb:
select replace(Verkoop, '.', '') as Verkoopp from prijzen order by convert(Verkoopp, signed) DESC
Er stonden ook nog punten bij de duizendtallen die heb ik dus via de replace weggehaald. Maar ik blijf met het probleem dat mijn Verkoop niet word geschikt op volgorde.
HELP!!!:D