Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twee uitlaten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat er nodig is om twee uitlaten onder je auto te hebben zoals bijv:
/modified_volvo_amazon/

Het lijkt me niet dat je een Y stuk in je pijp kan zetten en 2 buizen met demper onder je auto kan hangen. Hebt je niet een bepaalde druk op het blok nodig hebt om de motor goed te laten lopen? Ik kan weinig info vinden over wat er nodig is. Mijn auto (volvo 122S) komt hier niet voor in aanmerking met het beetje vermogen wat ie heeft en ik ben te a-technisch om hier uberhaubt aan te beginnen maar ik wil wel graag weten hoe dit werkt.

De volvo in dit filmpje heeft meer aanpassingen gedaan, verder vindt ik de pijpen te ver uitsteken. Maar lijkt toch wel mooi verders, mooi symmetrisch.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
twee uitlaten onder een 112S ik zou het niet doen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom niet?

Maakt over het algemeen niet zo heel veel uit...

Je hebt inderdaad een y-stuk nodig en een tweede demper... That's it...

Kost je wel wat tijd natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het niet doen, ik vroeg me alleen af wat er voor nodig was aangezien ik op internet weinig info hierover kon vinden. Ik had het idee dat het wat meer voeten in de aarde zou moeten hebben dan een Y stukje en een demper.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 19:13
Volgensmij is een Y stukje inderdaad voldoende. Helaas zie ik het vaak genoeg (vooral bij een koude motor) dat er uit één van de uitlaten meer uitlaatgas komt dan uit de andere. Dit zou voor mij een reden zijn om het niet te doen ;)

Net zoals bij mijn Golf IV, de rechter buitenspiegel is kleiner dan de linker! Dat ziet er toch niet uit :( Helaas nogsteeds geen rechter buiten spiegel gevonden die dezelfde afmeting heeft als de linker.

[ Voor 30% gewijzigd door Racemol op 22-03-2007 16:48 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Racemol schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:47:
Volgensmij is een Y stukje inderdaad voldoende. Helaas zie ik het vaak genoeg (vooral bij een koude motor) dat er uit één van de uitlaten meer uitlaatgas komt dan uit de andere. Dit zou voor mij een reden zijn om het niet te doen ;)

Net zoals bij mijn Golf IV, de rechter buitenspiegel is kleiner dan de linker! Dat ziet er toch niet uit :( Helaas nogsteeds geen rechter buiten spiegel gevonden die dezelfde afmeting heeft als de linker.
Dat komt omdat dat vaak ná de demper gesplitst is... Doe je het na de middendemper heb je als het goed is wel gewoon twee pluimpjes...

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Racemol schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:47:
In de UK bestellen, daar is het namelijk net omgekeerd!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yoshi schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:17:
[...]

Opzich logisch... ;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:14:
[...]

Dat komt omdat dat vaak ná de demper gesplitst is... Doe je het na de middendemper heb je als het goed is wel gewoon twee pluimpjes...
Hangt dr een beetje vanaf, als je middendemper wat meer naar links of rechts hangt zal dr uit die kant wel iets meer rook komen (die kiest tenslotte de snelste weg).
Maar goed, om het voor dat gepluim van de eerste 5-10km rijden te laten lijkt me wat onzinnig.

Maar verder zou ik me dr idd niet te druk om maken, y-stukje dr tussen en gaan.
Wil het zelf ook nog doen bij mn e30, gewoon 2 std dempers dr onder, beetje met het oog op een plannetje voor de toekomst waarbij wat minder weerstand wel fijn is.
Heb al een beetje gekeken, het moet prima gaan, alleen moet ik dr een stuk uitslijpen waar bij de 6-cilinders de accu in zit.
Maar een herriebak wil ik niet daar heb ik mn motor wel voor

leeg

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x2 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:31:
[...]

Hangt dr een beetje vanaf, als je middendemper wat meer naar links of rechts hangt zal dr uit die kant wel iets meer rook komen (die kiest tenslotte de snelste weg).
Maar goed, om het voor dat gepluim van de eerste 5-10km rijden te laten lijkt me wat onzinnig.

Maar verder zou ik me dr idd niet te druk om maken, y-stukje dr tussen en gaan.
Wil het zelf ook nog doen bij mn e30, gewoon 2 std dempers dr onder, beetje met het oog op een plannetje voor de toekomst waarbij wat minder weerstand wel fijn is.
Heb al een beetje gekeken, het moet prima gaan, alleen moet ik dr een stuk uitslijpen waar bij de 6-cilinders de accu in zit.
Maar een herriebak wil ik niet daar heb ik mn motor wel voor
Wil het op m'n carina opzich ook wel... Gti is standaard geleverd met 2 dempers, maar die heeft dikkere pijpen... Dus dat wordt nog knutselen om dat aan elkaar te lassen...

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoezo lassen?

In de handel zijn verloop bussen te krijgen

BMW 535D

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soulfly schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:20:
Hoezo lassen?

In de handel zijn verloop bussen te krijgen
Mjah, heb alleen nog niet de goede gevonden...

• 418O2
  • Laatst online: 22-11 12:05
[...]

daar is het ook ongelijk!

maar daar is de linker kleiner (andersom dus).

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
MikeyMan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:21:

Mjah, heb alleen nog niet de goede gevonden...
Binnen & buiten diameters even opnemen / opzoeken.
D'r zal ongetwijfeld een verloop voor zijn.

BMW 535D

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 19:13
[...]

Bedankt voor de tip :) ik ga er achteraan

• Elwood Blues
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Let er wel even op dat een rechterbuitenspiegel in Engeland een andere 'achteruitkijkhoek' ten opzichte van de stoel heeft dan een rechterbuitenspiegel in Nederland. Het kan zijn dat als je zo'n Engelse spiegel monteert, je hem niet ver genoeg naar binnen gericht af kunt stellen voor de Nederlandse linkervoorstoel.

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Elwood Blues schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:46:
Let er wel even op dat een rechterbuitenspiegel in Engeland een andere 'achteruitkijkhoek' ten opzichte van de stoel heeft dan een rechterbuitenspiegel in Nederland. Het kan zijn dat als je zo'n Engelse spiegel monteert, je hem niet ver genoeg naar binnen gericht af kunt stellen voor de Nederlandse linkervoorstoel.
De uiterste waardes voor de spiegel kan je volgens mij zelf instellen. Toen mijn nieuwe auto juist was aangekomen in de garage kon ik de linkerspiegel ook niet ver genoeg naar binnen zetten om een juist te zetten. Toen ik dit zei tegen de garagist zei hij dat hij dat hij die nog juist moest afstellen.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Racemol schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 07:58:
[...]

Bedankt voor de tip :) ik ga er achteraan
Beetje jammer dat je je binnenwerk met een beetje pech moet omzetten. Ga maar eens op de bijrijdersstoel zitten en probeer de linker spiegel zo af te stellen dat je er wat aan hebt. Als dat werkt kan je gewoon een uk rechter spiegel bestellen.

redelijk offtopique.

.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet zoveel uit. Heb nu al ander probleem. Mijn derde cilinder werkt niet meer. Lijkt erop dat de inlaatklep niet meer werkt en het gas via de klep in het kleppendeksel komt.

De twee uitlaten komt heel misschien nadat ik mijn motor heb laten reviseren en er een weber outlaw opgezet heb. Lijkt niet al te veel problemen te geven, ik dacht dat er meer bij zou komen kijken.

• P.B.
  • Niet online
Wat is eigenlijk het nut van 2 uitlaten? De auto van mn vader heeft links en rechts een uitlaat, afgezien van het feit dat het er wel vet uitziet, vraag ik me af wat het nut is :?

Verwijderd

Voldoende afvoercapaciteit voor je uitlaatgassen.

Ik heb trouwens een tijd zonder dempers en kat rondgereden en de motor liep er niks minder om. Sterker nog .. hij leek iets beter op het gas te reageren.

Ik vond het wel leuk. De buren niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 07:55 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 14:22

charrel

Cortisol4life..

Hoe makkelijker een viertakt motor zijn uitlaatgassen kwijt kan hoe meer vermogen eruit komt.
Dus zonder demper realiseert in theorie het meeste vermogen. 2 dempers doet ongeveer hetzelfde.
Het gaat er dan ook wel om om het inlaattraject natuurlijk ook te optimaliseren voor maximale vermogenswinst, doe je dit niet dan kan het bij nieuwere auto's zelfs verlies opleveren.
Pagina: 1