Ik ben bezig met een beetje dirty-network gestuntel en ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil het volgende:
Een machine met 2 ethernet poorten, acterend als een bridge (niet zo moeilijk)
Klaar. Werkt.
Nu wil ik het volgende. Van alle UDP pakketten die over de bridge heen komen, wil ik de TTL zetten op 30. Ook niet zo moeilijk.
Het enige probleem dat ik heb, is dat het niet werkt. De bridged pakketten gaan niet door de iptables heen.
Ik heb gekeken of net.bridge.bridge-nf-call-iptables op "1" staat en IP forwarding staat ook aan.
Verkeer gaat gewoon over de bridge heen, maar de TTL word niet geset.
Hoe kan ik deze pakketten door de iptables heen forceren zonder dat ik hoeft te routen?
Ik wil het volgende:
Een machine met 2 ethernet poorten, acterend als een bridge (niet zo moeilijk)
code:
1
2
3
4
5
6
| # ifconfig eth0 up promisc # ifconfig eth1 up promisc # brctl addbr br0 # brctl addif br0 eth0 # brctl addif br0 eth1 # ifconfig br0 up |
Klaar. Werkt.
Nu wil ik het volgende. Van alle UDP pakketten die over de bridge heen komen, wil ik de TTL zetten op 30. Ook niet zo moeilijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| # iptables -t mangle -A OUTPUT -j TTL --ttl-set 30 # iptables -t mangle --list Chain PREROUTING (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination TTL all -- anywhere anywhere TTL set to 30 Chain POSTROUTING (policy ACCEPT) target prot opt source destination # |
Het enige probleem dat ik heb, is dat het niet werkt. De bridged pakketten gaan niet door de iptables heen.
Ik heb gekeken of net.bridge.bridge-nf-call-iptables op "1" staat en IP forwarding staat ook aan.
Verkeer gaat gewoon over de bridge heen, maar de TTL word niet geset.
Hoe kan ik deze pakketten door de iptables heen forceren zonder dat ik hoeft te routen?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt