Mijn layout is gestolen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo,

Ik kwam laatst toevallig op een website die mijn layout schaamteloos heeft gekopieërd. Mijn website: http://www.black-goat.com de website in kwestie: http://angelofillusion.net/main.html

Welke stappen moet ik ondernemen om ervoor te zorgen dat de layout verwijderd wordt? Ik heb contact gehad met de eigenaar van Angelofillusion.net maar deze is niet van plan de layout te verwijderen. Moet ik een e-mail sturen naar de webhost? En zo ja, hoe kom ik erachter waar de website gehost is? Bij een tracert in CMD kom ik bij xlhost.com, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze website op een dedicated server staat :X.

Wie kan mij helpen? |:(

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Als ik de domeinnaam check, kom ik op : http://www.whois.net/whoi...d=angelofillusion&tld=net

Misschien dat je hier dus wat meer aan hebt.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat je weinig kans hebt om dit te verwijderen. Je zal de hosting niet zo ver kunnen krijgen de site offline te halen oid omdat er -op het copyright schenden na- niets illegaals aan de hand is.

Het zou hoogstens via een advocaat / gerechtelijke procedure afgedwongen kunnen worden, maar dan moet je kunnen aantonen dat jij dit design eerder hebt bedacht en online hebt gezet dan hij, _en_ dat hij van jou dit idee heeft overgenomen. Een (vrijwel) onmogelijke zaak dus lijkt me. Helaas, en niet leuk voor jou. Maar weinig aan te doen :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan de eigenaar nog eens mailen en hem sommeren de site binnen x dagen offline te halen danwel een andere layout te kiezen. Als hij hier niet op ingaat kun je dreigen met alle stappen die de wet voor je mogelijk maakt; onder andere een klacht bij zijn hoster, maar ook een kort geding.

Overigens is het uiterlijk van de sites kwa indeling en source wel vrijwel hetzelfde, maar de kleuren en verdere styling zijn dermate anders dat ik het wat lastig vind om je kansen verder in te schatten bij een rechter. :)

Verder lijkt dit me niet echt iets voor een forum over het designen van websites; normaal gesproken zou ik je post naar Stuffis Generalis verplaatsen. Omdat je daar geen toegang hebt zal ik dat in dit geval niet doen en je topic nog even open laten, maar de kans zit erin dat je topic een dezer dagen toch wel verplaatst wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 22-03-2007 15:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 17:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De site is ook niet echt actief de laatste posts zijn van een jaar geleden

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
en ik zou maar oppasen :P, Ziet er gevaarlijk uit :+

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-03-2007 15:50 ]

My favorite programming language is solder.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Een link met interessante info:
http://www.iusmentis.com/technologie/www/juridischwebdesign/

Het wordt niet makkelijk, maar indien je er met de 'dief' niet uit komt is het verstandig zijn webspace-provider in te lichten. Waarschijnlijk zal deze de site wel verwijderen als jij met een serieuze en goed onderbouwde klacht komt (zorg dat je ook screensdumps en copies van zijn site als bewijsmiddel hebt).

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Ik zou het aan de ene kant best een eer vinden als mijn designs gejat worden :)

• Mergazer
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zal eerst nog wat "dreigen" en als daar niet op wordt ingegaan een e-mail naar haar host sturen. Daadwerkelijk een gerechtelijke procedure starten gaat weer te ver.

Edit:
FalconM, bedankt voor de handige link!

Weet trouwens iemand hoe ik erachter kom wie haar host is?

-offtopic-
Waarom kan ik eigenlijk niet op het "Stuffis Generalis" forum komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Mergazer op 22-03-2007 15:56 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

-NMe- schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:45:
Je kan de eigenaar nog eens mailen en hem sommeren de site binnen x dagen offline te halen danwel een andere layout te kiezen. Als hij hier niet op ingaat kun je dreigen met alle stappen die de wet voor je mogelijk maakt; onder andere een klacht bij zijn hoster, maar ook een kort geding.
...
Precies, dat kan je naar 'm sturen.
En of je die stappen dan ook echt uitvoert, is een 2e.

Alles kan stuk.

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik zou op jouw site een link zetten naar die andere site en er duidelijk bij vermelden dat deze site wel je layout heeft gejat.. Dan is dat wel meteen duidelijk mochten mensen ineens gaan denken dat jij degene bent die de layout heeft gejat van die andere site

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mergazer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:54:

-offtopic-

edit:
Moehaha ik ben eerder (met imho nog een beter linkje) :p

[ Voor 11% gewijzigd door mithras op 22-03-2007 16:03 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mergazer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:54:

-offtopic-
offtopic:
Lees daarvoor Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen? maar even door, daar staat alles in wat je moet weten. :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Mijn vraag:
Hoe ben jij aan die layout gekomen?? Zelf gemaakt of ook gejat??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Mergazer
Zerora schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:00:
Mijn vraag:
Hoe ben jij aan die layout gekomen?? Zelf gemaakt of ook gejat??
Zelf gemaakt, ben je 'm nog ergens anders tegengekomen dan? :o

Ik heb nu nog een e-mail gestuurd met het volgende:
Hi,

Thanks for your reply. The credit has to be prominent if you want to keep using the layout. Put the following on EVERY page of your website: "Website layout copied from Black-Goat.com" with one of the buttons from: http://www.black-goat.com/linkme.php next to/under/above/left of it (obviously linking to my website). If you don't comply to this, remove the whole layout and put a notice on your site "Down due to *make up a reason*. Thanks.
Als hier niet mee wordt ingestemd stuur ik nog een e-mail dat ik een e-mail naar haar webhost zal sturen als ze het niet doet.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
Och, als je de originele Photoshop-bestanden nog hebt lijkt bewijs me niet zo moeilijk. Maar wat je er mee wil halen... Op zich is de globale indeling overgenomen, en de frames.
Zet anders gewoon op je eigen site dat iedereen haar guestbook bezoekt, zal ze blij mee zijn als het vol slipknotjes komt te staan! Maar ja, dat is natuurlijk weer spammen...
Maar aangezien het volgens het eerste bericht een niet meer actieve site is zou ik het alleen als eer beschouwen. Je kan er een hoop werk in stoppen, maar lijkt me nogal onproductief.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Mergazer
Savantas schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:08:.
Maar aangezien het volgens het eerste bericht een niet meer actieve site is zou ik het alleen als eer beschouwen. Je kan er een hoop werk in stoppen, maar lijkt me nogal onproductief.
Ik heb zo mijn principes, nog actief of niet ;).

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Mergazer schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:05:
[...]

Zelf gemaakt, ben je 'm nog ergens anders tegengekomen dan? :o
Nee, maar zou zo maar kunnen zijn dat jij ook maar plaatjes ergens anders vandaan bij elkaar gezocht hebt en daarmee met wat knip en plak werk je eigen design van gemaakt hebt.
In dat geval zou jouw 'klacht' niet opgaan, maar als jij het zelf gemaakt dan valt er zeker wat over te zeggen.

Nog iets:
- Is het programma (photoshop?) legaal door jou in bezit?
- Heb je Brushes gebruikt? Zo ja, waren dit gratis brushes of betaalde?
- Zelfde verhaal voor fonts.
- Waar heb jij de plaatjes van de artiesten vandaan? Rust hier ook auteurrechts op van de fotograaf?

Nog allemaal dingen die in dit verhaal een rol in hebben. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 22-03-2007 16:12 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Goed, genoeg gediscussieerd, de strekking is duidelijk. Verder hoort dit eigenlijk in Stuffis Generalis maar daar kan de TS nog niet in. Daarom dicht :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zerora schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:11:
[...]

Nee, maar zou zo maar kunnen zijn dat jij ook maar plaatjes ergens anders vandaan bij elkaar gezocht hebt en daarmee met wat knip en plak werk je eigen design van gemaakt hebt.
In dat geval zou jouw 'klacht' niet opgaan, maar als jij het zelf gemaakt dan valt er zeker wat over te zeggen.

Nog iets:
- Is het programma (photoshop?) legaal door jou in bezit?
- Heb je Brushes gebruikt? Zo ja, waren dit gratis brushes of betaalde?
- Zelfde verhaal voor fonts.
- Waar heb jij de plaatjes van de artiesten vandaan? Rust hier ook auteurrechts op van de fotograaf?

Nog allemaal dingen die in dit verhaal een rol in hebben. ;)
De grafische delen van de site zijn helemaal niet overgenomen, alleen de broncode voor zover ik kan zien. Je vragen zijn dus alles behalve relevant. :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.