Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[oude/simpele vaste telefoon]belsignaal veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-11 21:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik denk dat ik een vrij simpele vraag heb, maar ik weet niet waar ik het op Internet kan kopen/vinden. We hebben hier op het werk op twee kamers dezelfde telefoons staan (Siemens Euroset 2005) en kunnen daar het belsignaal niet van veranderen. Heel irritant omdat we slecht kunnen horen in elke kamer hij nou overgaat.

De vraag luidt, zijn er een soort van tussenzetstukjes (soort speakertje) die je op de telefoonlijn kunt zetten die overgaan als er een belsignaal door de lijn heengaat? Dus:

telefoonlijn ---- <belsignaalspeakertje-achtigiets> ---- telefoonlijn ---- <telefoon>

Zodat wanneer in de ene kamer de telefoon overgaat dat speakertje het belgeluid (ook) maakt? Dit was tenminste een idee van me om het makkelijk en creatief op te lossen. Misschien is een andere telefoon makkelijker, maar ik vroeg me toch af of er zoiets bestaat toevallig?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Moet je even op circuitsonline kijken. Ik geloof dat de polariteit van 2 pinnen van de telefoonlijn verandert als er gebeld wordt. Diode en transistor should do the trick dus. Let op: ik geloof dat er op de telefoonlijn 35V staat.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/23
bedoel je deze?
denk niet dat je er wat mee kunt hier.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Hier is een soortgelijk geval: Ander topic op got
Hier wordt alleen een led gebruikt, met een optocoupler kan je hier vast een buzzer oid aan hangen.