CD emulator voor terminal server (daemon tools etc.)

Pagina: 1
Acties:

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 09:51
Hallo,

Ik ben bezig een terminal server omgeving in te richten waarbij het mogelijk moet zijn voor meerdere terminal clients naar verschillende CD's te mounten. Ik heb daemon tools geprobeerd maar die geeft maar ondersteuning voor 1 gebruiker (iedereen kan mounten en unmounten, dus elkaars Mount uitzetten) Dit wil ik anders hebben. Ik ben op zoek naar een pakket waarbij iedere client een eigen mount kan maken en mounts van andere clients gewoon niet ziet. Ik wil overigens ook dat ze voor de mounts allemaal dezelfde drive letter gebruiken ivm scripts die geschreven worden om applicaties automatisch te mounten / installeren.

Ik ben zelf aan het "googlen" geweest en kwam uit op een pakket van Paragon.

Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met zulke omgevingen icm cd emulators?
of is er een beter pakket?

Alvast bedankt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee wat er op die CD's staat, maar of je nou images maakt of de hele inhoud van die CD op een map op de server neerzet zal niet zoveel uitmaken, toch?
In het laatste geval kun je namelijk mooi met het SUBST-commando aan de slag. Kun je driveletters mee aan directories toekennen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shingen
oke dat snap ik maar er zijn hier applicaties die dat niet vreten, pz insert original cd etc...

omdat er totaal 1500 applicaties zijn en veel ervan een image gemound moeten hebben is het belangrijk dat iedere terminal client zelf mounts kan maken.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Ik heb zelf virtualCD gebruikt op een terminal-server. Bij mijn weten hebben ze tegenwoordig zelfs een speciale term. server versie.
Bij de installatie van virtualCD kun je de drive-letter opgeven. Deze is later ook wijzigbaar.

Virtual-CD

[ Voor 18% gewijzigd door MeatLoaf op 22-03-2007 15:22 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 12:59
Hier stond onzin (deamontools)

[ Voor 80% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-03-2007 15:25 ]

My favorite programming language is solder.

• Shingen
Zal is even Virtual cd meenemen, thnx voor de reply
Pagina: 1