Samsung SH-D183A dvd-rom doet het niet meer/verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Samsung SH-S183A s-ata dvd-rom. Helaas wilt de dvd-rom de laatste tijd niet echt meer meewerken.

Wanneer blijft hij hangen?
-Soms is het zo dat hij bij het lezen van een dvdtje vast blijft zitten. Hij leest heel ffies en dan niks meer.
-Nadat ik een keertje on the fly had gebrand las hij de de tweede dvd niet meer uit.
Dit geldt voor zowel gebrande als originele dvd's

Gevolgen?
De dvd-rom doet het dan opeens niet meer cq reageert ook op geen enkele commando (zelfs de open dvd knopje niet). Deze computer blijft dan hangen etc etc reboot dus. Na de reboot zie ik opeens de dvd-rom niet meer in 'deze computer' staan, terwijl mijn bios de dvd-rom ziet. En hij staat als het ware uit. Dus kan de dvd er ook niet uithalen. Tevens blijft mijn hdd led constant aan.

Als ik de aansluitingen eruit haal en weer erin doe enzo doet hij het meestal weer normaal maar voor onbekende tijd.

na even rond te hebben gezocht op GoT kwam ik een andere thread tegen die redelijk overeenkomt met wat voor probleem ik heb link

Om alvast die vragen te beantwoorden en meer:
-Mijn s-ata staat op raid (ik heb dan ook raid0 erin zitten)
-computerbeheer geeft de gewone partities aan, dus niet de optische drives hierin
-met de dvd-writer nooit problemen ondervonden
-er kan niks anders dan s-ata stroomaansluiting op dus ook zodanig aangesloten :P.
-de firmware is reeds up to date, en hij had dezelfde probleem bij de vorige firmware.

Specs van de comp:
-Asus P5B-E mobo
-Intel Core2Duo E6400
-2*1gb Kingston pc5300 ddr2
-2*320gb Samsung s-ata hdd's in raid0
-1*500gb Samsung s-ata
-Samsung SH-W183A dvd-writer s-ata
-Antec Neo HE 430W

[ Voor 4% gewijzigd door MannyMo op 22-03-2007 14:47 ]