Blue of Chrome orb op videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Nu ik op het punt een bestelling te maken bij de OC shop moet ik kiezen tussen een blue of een chrome orb.

De blue orb kost 40 piek en de chrome ob 32 piek. Aangezien de chrome orb beter koelt en goedkoper is, lijkt me deze koeler wel wat.
Maar heeft iemand ervaring hiermee??
Of kan ik beter voor een blue orb gaan?
En is zo'n chrome orb makkelijk vast te maken? of ik een beetje fragtape al genoeg?

Verwijderd

de chrome orb is veeeel groter en blokt 2/3 pci sloten als ik het goed heb
de blue orb maar 0/1

• frennek
PCI sloten vrij heb ik wel.

Verwijderd

ik zou voor de blue orb ghaan, om 2 reden:

1. ziet er wreder uit >:)
2. anders kan je videokaart naar mijn id. wel eens in 2en breken (;))

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Chrome orb is veel te zwaar (het gewicht) voor je videokaart. Lijkt me een beetje moelijk te bevestigen, zeker met tape.

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

• frennek
Ik denk dat ik voor de BLORB ga.

Hij ziet er inderdaad ook wel gaver uit en hij is veel minder zwaar. En hij is niet zo moeilijk te bevestigen.

Maar hoe haal je ZONDER je core te slopen de oude fan + heatsink eraf??

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

euhm, xouw toch die blue neme, die chrome orb is nogal overkill (ovurdreve)... ennuh, die chrome past dur nie op, want die stoot tegen je pci slots aan (had ik me mun golden orb die ik op mun vorige geforce had gezet last van)ennuh, die pinnetjes, da week eigelijk nie...
As je wil knutsele moeje natuurlijk die chrome kope :) (voor de echte tweaker, lol)

I see dead pixels...

• frennek
ken je ook nog een beetje normaal nederlands praten?? je post in alle topics zowat onduidelijk nederlands.

Maar effe ontopic: Als je de Chrome Orb erop wil zetten moet je inderdaag een paar vinnen wegzagen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28

Epsilon

er zijn ook low profile golden orbs!!!!
die zijn platter en minder zwaar nu blokken ze maar 2 pci sloten (de gaten kan je gebruiken om de extra usb sloten in te bouwen (heb ik ook)
http://www.thermaltake.com/
products-->rechts onderin!!
P/N TFCFR06
Application Rackmount Servers (1U…6U Servers )

Dimensions 69dia x 25 mm tall
Clip Type TCS01 Twiston Clip
Fan Size 43x15mm 3-Wire
Rated Voltage (V) 12 volt
Noise Level(dBA) 26.4 dBA
Air Volume (CFM) 12 CFM
Rated Speed(RPM) 5000 RPM +/- 10%
Bearing System BALL BEARING
Interface Material DOW CORNING T-340 GREASE
Heat Sink Material Aluminum 6063
Fan Safety UL/CE/CSA
Thermal Resistance Theta ja=1.15c/w

succes

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 21:46 schreef jotheman het volgende:
euhm, xouw toch die blue neme, die chrome orb is nogal overkill (ovurdreve)... ennuh, die chrome past dur nie op, want die stoot tegen je pci slots aan (had ik me mun golden orb die ik op mun vorige geforce had gezet last van)ennuh, die pinnetjes, da week eigelijk nie...
As je wil knutsele moeje natuurlijk die chrome kope :) (voor de echte tweaker, lol)
damn nooit op school gezeten???

Verwijderd

btw sarge wat voor kaart heb je eigenlijk?
als je een mx hebt met 4 ram chips lijkt het me beter om die orb op de ram te zetten want chip heeft geen nut

• frennek
Ik heb een MX ja, zie specs onderaan.
Maar ik koop dus appart heatsinkies en daarop 2 vans die ik hier heb liggen.

Verwijderd

zie volgende

Verwijderd

Maar hoe haal je ZONDER je core te slopen de oude fan + heatsink eraf??
[/quote]

pies of keek (bij mungainward dan)2 pinnetjes waar mee de fan vastzit losdrukken en fannetje komt los. dan gewoon wa prut erbij smeren of schoonmaken en compleet nieuwe prut. Blue Orbje erop (zelfde pinnetjes of de fijnere zwarte bijgeleverde gebruiken, stroom pinnetjes zoeken op je mamaplankje aansluiten en gas erop! BTW kostte bij mij geen pci slot, ksnap deze vraag ook niet zo goed????

• frennek
Ik hoop dat hij 1 één keer los komt, maar als hij dat niet doet, dan moet je hem volgens mij in de vriezer liggen en dan is die koelpasta er tussen makkelijk los te krijgen.
Pagina: 1