Toon posts:

Routers aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van 2 routers voor de kabelverbinding. 1 E-Tech & 1 Linksys 300 WRT draadloos modem. Nu wil ik beide routers aan elkaar koppelen (in serie) maar heb nog even geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.....volgens mij moet ik 1 van de 2 een fixed IP.Nr. toekennen.....
Iemand een idee?
Alvast bedankt.

P.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk dat je beter kan afvragen/uitleggen waarom.
waarschijnlijk kun je er beter 1 als switch gebruiken.
IIg is het zo niet helemaal duidelijk wat je bedoelt

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 22-03-2007 14:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 10:12
je moet sowieso zorgen dat er maar eentje is die DHCP server speelt.
Anders ga je conflicten krijgen.
Wat je eigenlijk moet doen is dus de ene router echt als router gaan gebruiken en de andere als extra switch.

Computer says no

Verwijderd

router 1 - (dhcp server enablen zodat router 2 netjes een IP krijgt)
|- wan port naar het internet
|- lan port naar wan router 2
|- vrije lan port
|- vrije lan port
|- vrije lan port

Router2
|- wan port naar lan router 1 (ip = static of via dhcp, zolang het maar in de range van router 1 zit)
|- vrije lan port
|- vrije lan port
|- vrije lan port

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 14:29 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 11:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• bas-r
  • Laatst online: 24-03 13:32
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:28:
router 1
|- wan port naar het internet
|- lan port naar lan router 2
|- vrije lan port
|- vrije lan port
|- vrije lan port

Router2
|- lan port naar lan router 1
|- vrije wan port
|- vrije lan port
|- vrije lan port
Je bedoelt bovenstaande neem ik aan: dan is de tweede namelijk switch, dhcp in de tweede uitzetten, en gaan met die banaan.

Verwijderd

Topicstarter
De reden is dat ik over 2 PC's beschik welke over een normale netwerkkaart beschikken. Ik heb laatst een laptop aangeschaft met wifi en wil dit maximaal kunnen benutten. Dus de ene router staat in de meterkast en de draadloze staat in de kamer voor het maximaliseren van het bereik.

Ben nu steeds bezig om de kabels te verwisselen als ik de pc boven wil gebruiken maar als ik ze in serie zou kunnen zetten dan is dat niet meer nodig.

Misschien helpt deze omschrijving om het eea op te lossen dan wel aan te passen.

P.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

job

Zoals bas r het heeft gewijzigd is het handigste. Mits je router 2 een vast ip adres geeft (en dan graag een ip buiten de ip range van router 1).
Du stel router 1 (192.168.1.1) deelt ip's uit van 192.168.1.100 - 192.168.1.150, dan geeft je router 2 bijvoorbeeld 192.168.1.2 (buiten de range, en een ander adres dan router 1).

Zoasl X.ExceL het wilde kan ook, maar is niet handig omdat je dan tweemaal gaat routeren...
Is wat vervelend met open zetten van de poorten.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 22-03-2007 14:40 ]

• Meekoh
  • Laatst online: 24-03 10:12
maar dan moet dhcp nog steeds uit staan op 1 van de routers, anders gaan ze allebei een ip uitdelen aan de pc's

Computer says no

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Heb je al eens geprobeerd om gewoon de wireless router beneden te zetten en kijken wat het bereik is ? Ik ga ook door twee betonnen vloeren en heb 85% ontvangst op 54 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is even als ik alleen de linksys gebruik (welke nu in de kamer staat) ik een 2de kabel naar de meterkast moet trekken. Ik zal het eerst eens proberen zoals aangegeven.

P.
Pagina: 1