Toon posts:

[Agenda] Item iedere maand terugkeren op zelfdedag ipv datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen wat ik dus wil maken binnen een agenda is dat ik een dag selecteer, bijvoorbeeld

maandag 12 maart 2007

deze wil ik dan iedere maand laten terugkeren, maar niet precies een maand later maar op die zelfde maandag. Dus bijvoorbeeld iedere 1e maandag van de maand of iets in die richting.

Hebben jullie hier ideen over hoe ik dit voor elkaar zou kunnen ?

De agenda is gemaakt in Ruby on Rails , doet er niet zo heel veel toe wil alleen weten hoe ik dit uit zou kunnen rekeken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
4 weken er bij op tellen :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan zitten er 13 maanden in een jaar :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gorgi_19 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:00:
[...]

Dan zitten er 13 maanden in een jaar :P
Mja, hij wil "niet precies een maand later maar op die zelfde maandag". Ik weet niet hoe 'ie dat dan voor zich ziet :?
Je kunt natuurlijk gewoon de 'eerste/tweede/whatever dag van de maand' uitkienen door effe (makkelijkst) door de maand heen te itereren en te tellen O-)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 22-03-2007 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:01:
[...]

Mja, hij wil "niet precies een maand later maar op die zelfde maandag". Ik weet niet hoe 'ie dat dan voor zich ziet :?
Je kunt natuurlijk gewoon de 'eerste/tweede/whatever dag van de maand' uitkienen door effe (makkelijkst) door de maand heen te itereren en te tellen O-)
Hoe moet ik dat laatste doen dan ?

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Maak een scriptje die de datums van alle maandagen voor de komende 10 jaar opslaat in een tabel, en koppel dat aan je agenda? :P

Het makkelijkste zal wel denk ik zijn dat je orienteert hoe de dag staat in de maand, en dat dan spiegelen voor andere gevallen. 2de maandag in de maand kan je natuurlijk wel nagaan, het enigste wat ik me nu kan bedenken is 1 voor 1 doorlopen, maar dat kan vast slimmer.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:24:
[...]

Hoe moet ik dat laatste doen dan ?
Door zelf een beetje moeite te doen; Ruby is prima gedocumenteerd en het is echt geen rocket science om hier zelf een beginnetje aan te maken. Het is in PRG niet de bedoeling dat we alles voorkauwen of je aan het handje gaan houden; ik zou graag eerst wat eigen inzet van je zien alvorens wij mee gaan denken.

Kijk voor de zekerheid ook eens even in ons Programming Beleid voor meer informatie over hoe het er hier aan toe gaat ;)
Vold schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:26:
Maak een scriptje die de datums van alle maandagen voor de komende 10 jaar opslaat in een tabel, en koppel dat aan je agenda? :P
:X
Vold schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:26:
Het makkelijkste zal wel denk ik zijn dat je orienteert hoe de dag staat in de maand, en dat dan spiegelen voor andere gevallen. 2de maandag in de maand kan je natuurlijk wel nagaan, het enigste wat ik me nu kan bedenken is 1 voor 1 doorlopen, maar dat kan vast slimmer.
Zowieso hoef je maar de 1ste x-dag van de maand te vinden met een lusje, als je de 2e, 3e ofzo wil hebben tel je er gewoon x weken bij op. Niet echt een heeeel nuttige optimalisatie, maar toch nonetheless ;)

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 22-03-2007 13:28 ]

Over mij

Pagina: 1