Systeem boot niet.

Pagina: 1
Acties:

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi daar.

Ik heb hier een systeem van de buren staan.
Gisteren was er hier een bliksem inslag maar de buren hadden voor die klap net de pc uitgezet. Willen ze hem die avond aanzetten. Wilt hij gewoon niet opstarten.

Ik weet echt niet wat de specificaties van dit ding zijn.. Maar heb echter van alles geprobeerd.
Heb een andere voeding gepakt. Alles los gekoppeld.. Alleen proberen te booten met de videokaart. Maar nog steeds geen suc6.

Op het moederbord zit wel een p2 connector maar die connector heeft mijn voeding niet.. Maar volgens mij moet dat helemaal niks uitmaken ;)

Wat is nou het probleem dat hij niet doet.
Als ik em aan zet geeft hij geen beeld. Krijg zelfs ook geen error piepjes te horen dus kan ik ook niet gaan uitvogelen wat het precies kan zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie mede tweakers wat het nou precies kan zijn.

Ik zit zelf te denken aan de videokaart of de mobo. Dat die gewoon een klap hebben gehad omdat ze het gewoon niet doen.
Voor de rest de geheugen, hd, cdbrander, dvdrom, netwerk kaart, modem kaart en geluidskaart doen het allemaal nog.

Hopelijk weten jullie wat het nou precies kan zijn.
Alvast bedankt :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Lijkt erop dat het moederbord kortsluiting heeft gemaakt :/

In het ergste geval zijn meer componenten beschadigd 8)7

• carlino
belfrink schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:44:
Lijkt erop dat het moederbord kortsluiting heeft gemaakt :/

In het ergste geval zijn meer componenten beschadigd 8)7
Ik heb zitten kijken maar hij ruikt niet er niet naar dat ie verbrand is. en de condensatoren zijn ook niet gesprongen.. Daarom vind ik het ook een vreemd geval. :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Tailgunner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2025
Hey Carlino, ik denk dat het systeem overleden is. Ondanks dat ze het systeem hebben uitgeschakeld blijft er wel spanning op het bord staan. Bij blikseminslag komt er kortstondig een hoge spanning op het bord te staan waardoor hij doorslaat. Jammer maar helaas. Volgende x de stekker uit het stopcontact!

• carlino
Tailgunner schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:47:
Hey Carlino, ik denk dat het systeem overleden is. Ondanks dat ze het systeem hebben uitgeschakeld blijft er wel spanning op het bord staan. Bij blikseminslag komt er kortstondig een hoge spanning op het bord te staan waardoor hij doorslaat. Jammer maar helaas. Volgende x de stekker uit het stopcontact!
Mja ik wou zelf niet tot die conclussie komen eerlijk gezegt ;) Want hier stond die van mij gewoon aan en daar is niks mee aan de hand.. Mja ik zal het tegen de buren zeggen.. Weet niet of ze blij hiervan worden iig :p

Hij mag gesloten worden hoor heren :) de buren halen een nieuwe pc enzo :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door carlino op 23-03-2007 09:10 ]