Toon posts:

[PS3] Advies gevraagd bekabeling voor home theatre

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik lees dit forum redelijk vaak door als ik informatie zoek over alles wat met electronica te maken heb, het helpt mij altijd heel goed. Maar nu heb ik een hele specifieke vraag en hoop dat er iemand mij kan helpen??

Wij hebben een Sony full HD LCD tv, de KDL 46W2000 en de Sony RHT-G1000 (audio systeem), hierop gaan wij morgen een PS3 aansluiten (als het goed is....).

Wat is nu de beste bekabeling tussen deze 3 apparaten? Ik heb voor de PS3 al een HDMI kabel besteld om die te verbinden met de tv, maar hoe gaat het nu met het geluid? Dat zou moeten lopen naar het audio systeem, maar hoe? Met een optische kabel, een componenten kabel of nog anders?

Ik hoop dat jullie goede adviezen hebben, dan kan ik voor morgen alle benodigde kabels nog in huis halen (als we die nog niet hebben natuurlijk). En dan spelen maar...... ;)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Component-kabel is puur voor video-signalen, dus audio over component-kabel bestaat niet.
Aansluiting is vrij simpel :
Naar TV via HDMI kabel.
Naar versterker via optisch kabeltje
Da's alles ;).

Verwijderd

Topicstarter
Super, weer wat geleerd en ik ga straks direct een optisch kabeltje kopen. Soms is het leven zo simpel....

Thanks!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 20:58
laat je trouwens niet afpersen door een heel duur optisch kabeltje te kopen, kwaliteit van de kabel is niet van toepassing op de kwaliteit van het geluid omdat het om een digitaal signaal gaat 8)

• Twixie
Idem voor HDMI trouwens. Die Sony-kabel is bvb way overpriced en alleen bedoeld voor idioten die denken dat de PS3 een andere soort HDMI heeft (vergelijk het met de Wii SD-kaartjes ;)).

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Een ander soort HDMI? :?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Twixie
Duidelijk de ironie niet begrepen ;).
HDMI is HDMI, dus waarom moet Sony met een PS3-branded HDMI kabel op de markt komen ?! Zelfde reden waarom Nintendo met een Wii SD-kaartje komt : lekker veel geld er voor vragen zodat mensen die niet doorhebben dat om het even welk standaard kabeltje of kaartje ook werkt.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Waarom? Iig niet om de consument wijs te maken dat het om een speciale kabel gaat. Als consument wil je in een keer klaar zijn bij de kassa en niet 10-tallen winkels af om vanalles te halen en omdat iedere fabrikant veel winst maakt op accessoires? :?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

De meeste mensen kopen gewoon graag iets waar groot het logo van een bekend merk op staat, of het dan 10/15 euro meer kost nemen ze voor lief.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:31:
De meeste mensen kopen gewoon graag iets waar groot het logo van een bekend merk op staat, of het dan 10/15 euro meer kost nemen ze voor lief.
Misschien niet ontopic, maar kan me herinneren uit het PS2 tijdperk, dat de kabel van Sony (de euro-av-kabel) echt het beste presteerde.
Heb zelf echt wel zo'n 20 kabels van verschillende merken hier thuis geprobeerd op mijn normale tv, en idd, die Sony kabel was echt verruit de beste van allemaal.

Hier het nu om HDMI gaat, maakt het idd geen moer meer uit, al heb ik altijd wel vraagtekens bij kabels van een gaar merk, niet vanwege de kwaliteit van het beeld, maar van de kabel zelf.

Soundcloud

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55
dus koop gewoon een optisch audio kabeltje bij de lokale electro boer zou echt niet meer dan 5 euro (die van mij was ooit 1,95 euro) mogen kosten.

If you don't stand for something you'll fall for everything

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe zit het trouwens met de SCART kabel? Ik zag wel dat er PS3 scart kabels in de UK verkocht worden online, maar in NL zie ik die nergens (nog). Mijn standaard TV heeft nl. wel SCART ingang, maar geen component.

Ook lijken die PS3 scart kabels wel erg op de PS2 SCART kabel, of is de connector voor de console bij de PS3 anders?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kunt gewoon PS2-kabels gebruiken.

PSN: Shiver23

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:31:
Je kunt gewoon PS2-kabels gebruiken.
Cool! want die heb ik nog liggen :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
Als je wilt genieten van HD-sound (7+1) van Blu-ray films dan moet je volgens mij een reciever/versterker hebben met HDMI 1.3. Dan sluit je je PS3 met HDMI-kabel aan op je reciever, en gaat er een hdmi kabel van je reciever naar je LCD. Kan iemand dit bevestigen?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd

Topicstarter
zwembroek schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:13:
Als je wilt genieten van HD-sound (7+1) van Blu-ray films dan moet je volgens mij een reciever/versterker hebben met HDMI 1.3. Dan sluit je je PS3 met HDMI-kabel aan op je reciever, en gaat er een hdmi kabel van je reciever naar je LCD. Kan iemand dit bevestigen?
Dit heb ik ook ergens gelezen, maar in mijn geval zal dat niet lukken want er zit geen HDMI aansluiting op de receiver.

Verder heb ik alles aangesloten zoals geadviseerd, dus HDMI van PS3 naar LCD en dan een optische kabel van PS3 naar LCD. Uiteraard wel de instellingen voor audio in de PS3 daarop aangepast, anders gaat het geluid alsnog via de LCD.

Alles werkt perfect!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 21:31
noob vraagje: Mijn vader kwam thuis met een optische audio kabel, werkt goed via de bose, maar nu wilde ik een en ander even los koppelen en kreeg ik die optische kabel dus niet los, ik heb het met een beetje kracht geprobeert maar ik was bang dat ik iets verkeerd deed en zo een van die vrij dure apparaten zou vernielen...

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 22:19
een Optische kabel goed aan de kop vast pakken en met een beetje kracht trekken dan zal deze zonder teveel moeite los moeten komen (alhoewel ze op mijn Harman Kardon ook vrij vast zitten :s).
Pagina: 1