Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dienstverband bij gemeente;benoemingsbrief ipv contract

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Mijn vriendin heeft gesoliciteert op een functie bij een gemeente; dat ging goed en ze heeft vanochtend het arbeidsvoorwaarde gesprek positief afgesproken.

Echter bleek daaruit dat er geen arbeidscontract zou worden opgesteld maar een benoemingsbrief. Ikzelf was hier toen ik het hoorde nogal verbaasd over. Met name omdat de benoemingsbrief eenzijdig zou zijn.

Werken er hier mensen bij een gemeente die hier meer inzicht in kunnen geven?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja.. ambtenaren worden benoemd. Normale zaak dus. Ambtenaren vallen overigens voor zover ik weet ook niet onder het normale arbeidsrecht, maar onder de ambtenarenwet. Hierin is inmiddels wel veel gelijkgetrokken met het normale arbeidsrecht; niet alles.

[ Voor 62% gewijzigd door MadMurdock op 22-03-2007 12:15 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik heb ervaring in het werken bij een school. Omdat de administratie nogal een rommeltje is vaak geven ze eerst een benoemingsbrief en dan na een X aantal tijd een contract.

De benoemingsbrief is een bevestiging dat je contract onderweg is in feite.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

met MadMurdock. Het is gewoon een brief dat je aangenoment bent voor de functie. Daar zal ook instaan waar je de arbeidsvoorwaarden kunt vinden.

Ik ben op dit moment in dienst van Het Rijk, en daarin staat dat ik val onder de ARAR (Algemeen Rijksambtenarenreglement)

Waarschijnlijk zal ze daar dan niet onder vallen, omdat het een gemeente betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 22-03-2007 12:51 ]

Elect a clown, expect a circus.

• StevenK
  • Laatst online: 22:21
Jivecar schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:03:
Mijn vriendin heeft gesoliciteert op een functie bij een gemeente; dat ging goed en ze heeft vanochtend het arbeidsvoorwaarde gesprek positief afgesproken.

Echter bleek daaruit dat er geen arbeidscontract zou worden opgesteld maar een benoemingsbrief. Ikzelf was hier toen ik het hoorde nogal verbaasd over. Met name omdat de benoemingsbrief eenzijdig zou zijn.

Werken er hier mensen bij een gemeente die hier meer inzicht in kunnen geven?
Zoals gezegd: een ambtenaar heeft geen arbeidsovereenkomst, maar wordt benoemd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Nog wat weetjes: Ze zal ook geen ontslag kunnen nemen van haar werk; ze moet het bevoegde gezag om ontslag verzoeken. Vroeger was het arbeidsrecht voor ambtenaren heel anders dan dat voor burgers. Langzaamaan wordt het geharmoniseerd. In België en Duitsland zijn de verschillen nog steeds groter dan tegenwoordig in Nederland.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jep, je wordt benoemd in de funktie. Dus is die brief feitelijk je contract. En ja het is eenzijdig, maar je bent genoeg beschermd. Je bent dus wel 24 uur per dag ambtenaar. Iets om op te letten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberpope op 22-03-2007 13:27 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Dit hoort in WI (alwaar het ook al in de FAQ genoemd is). SG->WI

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28
Mijn vriendin werkt ook bij een gemeente.
Zij heeft ook een benoemingsbrief gehad.

Daarna heeft ze echter wel ( na een tijd ) haar arbeidscontract gekregen.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

nextware schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:24:
Mijn vriendin werkt ook bij een gemeente.
Zij heeft ook een benoemingsbrief gehad.

Daarna heeft ze echter wel ( na een tijd ) haar arbeidscontract gekregen.
Net zoals dat dus op scholen gebruikelijk is.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DGTL_Magician schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:28:
[...]

Net zoals dat dus op scholen gebruikelijk is.
Tja.. ik werk ook bij een gemeente en heb nooit mijn contract gehad. Iets wat ook niet kan.

Wel heb ik eerst een aanstelling van ambtenaar en proeftijd gehad en daarna een definitieve aanstelling. Maar dat is niet hetzelfde als een contract. Dus tenzij je bij een hele rare gemeente werkt of ze een andere constructie verzonnen hebben, heeft ze een aanstelling. Kijk dus even goed of haar handtekening er ook onder staat??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1