Een klein netwerkje bij een bedrijf, waar een programma draait die om de 1 of andere reden geen netwerkprinters herkent en afdrukt onder de gebruikersnaam: SYSTEM. Hier staat een 'oude' pc met windows XP SP2 en een 2-tal USB printers. een HP Laserjet 1020 en een Deskjet D2360.
Wat ik gedaan heb:
Om windows voor de gek te houden heb ik uitgevoerd:
net use lpt3: \\printserver\hplaserjet1020 (lpt3: was de enige vrije poort.)
de boel opnieuw gestart, printer geinstalleerd op poort lpt3: en jawel, de testpagina's komen er keurig uit.
Weer naar het programma om de printer in te stellen, werkt ook. De laserjet wordt nu wel keurig herkent onder de windows naam. een klein briefje afgedrukt, werkt ook. Maar de urenoverzichten worden onder de gebruikersnaam SYSTEM afgedrukt en dan gaat het dus mis, dan komt er te staan:
fout - bezig met afdrukken, meer niet. Weet iemand waar ik meer info over deze fout kan vinden? (niet in de event viewer, daar wordt niets gemeld.)
Ik heb natuurlijk al op GoT gezocht op netwerkprinter, system, toegang enz enz.
komen allerlei topics naar boven, maar ik kon er niets uit vinden met deze fout.
Hoe kan ik zorgen dat de gebruiker SYSTEM wat afdrukt op de netwerkprinter...
Edit:
Kleine update, het afdrukken onder MS-DOS gaat ook niet goed. Hier kan ik tenminste weer wat mee en ik weet dat er een heleboel topics over bestaan, dus ik ga weer zoeken. Ik moest het hier natuurlijk wel vermelden!
N.B. Voor de mods.. Ik wist niet hoe ik mijn titel duidelijker kon omschrijven...
Wat ik gedaan heb:
Om windows voor de gek te houden heb ik uitgevoerd:
net use lpt3: \\printserver\hplaserjet1020 (lpt3: was de enige vrije poort.)
de boel opnieuw gestart, printer geinstalleerd op poort lpt3: en jawel, de testpagina's komen er keurig uit.
Weer naar het programma om de printer in te stellen, werkt ook. De laserjet wordt nu wel keurig herkent onder de windows naam. een klein briefje afgedrukt, werkt ook. Maar de urenoverzichten worden onder de gebruikersnaam SYSTEM afgedrukt en dan gaat het dus mis, dan komt er te staan:
fout - bezig met afdrukken, meer niet. Weet iemand waar ik meer info over deze fout kan vinden? (niet in de event viewer, daar wordt niets gemeld.)
Ik heb natuurlijk al op GoT gezocht op netwerkprinter, system, toegang enz enz.
komen allerlei topics naar boven, maar ik kon er niets uit vinden met deze fout.
Hoe kan ik zorgen dat de gebruiker SYSTEM wat afdrukt op de netwerkprinter...
Edit:
Kleine update, het afdrukken onder MS-DOS gaat ook niet goed. Hier kan ik tenminste weer wat mee en ik weet dat er een heleboel topics over bestaan, dus ik ga weer zoeken. Ik moest het hier natuurlijk wel vermelden!
N.B. Voor de mods.. Ik wist niet hoe ik mijn titel duidelijker kon omschrijven...
[ Voor 10% gewijzigd door lucaspr op 22-03-2007 12:51 . Reden: kleine update met grote gevolgen... ]
-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-