Toon posts:

brand

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij uitleggen wat men met overburnen bedoelet als men het over cd-rw'ters heeft?
sommige kunnen het wel en sommige niet , maar wat precies?
misschien een stomme vraag , ben maar een beginneling,alvast bedankt

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen als je een cd-rw hebt dat je na een keer branden het cdtje kunt -overburnen-. Dit zal wat lastiger zijn met een cd-r. Iemand ?

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Bij cd-rw-tjes praat je normaal niet echt over overburnen...

Overburnen betekend normaal dat je meer dan 74 minuten of 80 minuten op de respectievelijke cd-r'etjes kunt fikken. Meestal 1 a 2 minuten extra of 10-20 MB.

Overburnen zou bij cd'rs op deze manier ook kunnen werken, maar anders lijkt mij dat er gewoon het overschrijven van de cd wordt bedoelt.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Inderdaad, overburnen is meer data op de CD-R zetten dan waarvoor ie bedoeld is.

Je CDwriter moet daar wel geschikt voor zijn en dat zijn sommige niet! Ik heb een HP7100i (alweer bijna 3 jaar oud en begint brak te doen :() en die kan niet overburnen. Hij kan wel 80min CD-R schrijven maar geen 74min CD-Rs overburnen.
Dit komt doordat op de CD een bepaald aantal 'blocks' (zeg maar MBs) beschikbaar gesteld wordt. Sommige writers kunnen hier hard-/firmwarematig niet overheen en kunnen dus niet overburnen. Soms kan een firmware update dit wel oplossen.

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.