[Win XP] Roaming profiles in een werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:13
Het zit zo:

Ik was op zoek naar of het mogelijk was, en zo ja hoe, roaming profiles te creeren binnen een netwerk dat enkel bestaat uit clients binnen een workgroup.
Ik heb namelijk zelf 3 WinXP pc's staan, mijn gamepc, en 2 huis pc's.
Nu heb ik deze tutorial gevonden, maar hierbij rijzen enkele vragen;

• Moet de pc die in de tutorial pc A heet altijd aanstaan (Eigenlijk dus gewoon een server :X) om in te kunnen loggen op pc B?
• Wordt de hele Documents and settings map gesynced, inclusief alles wat men op het bureaublad pleurt?
• In de tutorial staat enkel info over het maken van nieuwe profielen, is het mogelijk om bestaande profielen roaming te maken? (Gister snel even gekeken en daar bleek uit dat ik het vinkje alleen bij local kon zetten, en niet kon veranderen naar roaming)
• Als dit al mogelijk is, ik heb 3 profielen op pc A, en 1 profiel op pc B wat ik wil behouden. Is dit ook nog te doen?

Het liefst zou ik gewoon een samba domain draaien maar dat vind mijn pa niet relext. Hij vind "dat er al genoeg troep staat :9".

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:03:
• Moet de pc die in de tutorial pc A heet altijd aanstaan (Eigenlijk dus gewoon een server :X) om in te kunnen loggen op pc B?
Ik kan het heel goed mis mis hebben, maar volgens mij wil je in ieder geval bij het aan- en afloggen van gebruikers pc A aan hebben staan. Als je je aanlogt als die uitstaat op PC B zul je je profiel niet kunnen laden, en dan ga je met een lokaal profiel verder. Als je je aflogt terwijl PC A niet bereikbaar is zullen wijzigingen in je profiel niet worden opgeslagen. Als ik het mis heb hoor ik het graag, het hele roaming profile gebeuren begint nog maar net een beetje hout te snijden voor mij.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:13
Inmiddels ben ik er achter dat het inderdaad wel handiger is om pc A aan te hebben staan.

Het betreft toch 2 huis pc's en aangezien er geen reden is om persee op pc B te moeten als pc A ook vrij is, gaan ze daar maar als eerste op. Ik zal even aanvinken op pc B dat het roaming profiel van pc A persee bereikbaar moet zijn om in te kunnen loggen op pc B.

There is no replacement for displacement!