Toon posts:

9800Pro Stuk? Moederbord LEDS branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik mijn computer aan en kreeg ik het opstart logo te zien(dit scherm heb ik ipv dat je normaal ziet wat voor cpu je hebt en dat het geheugen geteld wordt).
De computer bleef daar vervolgens hangen bij dit scherm en ik heb een reboot gedaan. Echter vanaf deze reboot krijg ik geen beeld meer. Ik heb een D-Bracket met 4 LEDS en deze zijn als volgt gekleurd:

Linksboven = Groen Rechtsboven = Rood
Linksonder = Rood Rechtsonder = Uit (Ledje brandt niet)

oftewel:

Groen Rood
Rood Uit

Volgens de website van MSI is het volgende aan de hand:

Initializing Video Interface
- This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then, detect and initialize the video adapter

Heb MSI gebeld en kreeg te horen: ' Als het geen zakelijke computer betreft moet je maar een e-mail sturen' .

Ik heb dus zelf het idee dat mijn Radeon9800Pro stuk is, echter voordat ik een andere kaart koop wil ik even weten wat jullie er van denken. Ik kan natuurlijk een andere kaart testen maar omdat ik op kamers woon in een ander gedeelte van Nederland en mijn vrienden is het op en neer rijden een heel gedoe.

Iemand hier ervaring mee?

Details:

MSI 6570 (Delta2) --> K7N2 Delta LSR
XP 2500+
1024 DDR
Radeon 9800Pro

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Doe eens een bios reset!

stroom eraf, Batt eruit halen voor 30 sec ofzo , of jumpertje omzetten , even op de aanknop drukken , batt erin doen/ jumper goed zetten

Stroom erop ? testen of het werkt ?

Haal de agp kaart er eens uit ......
maak hem schoon (stofvrij) stop hem erweer in

Testen ?

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen andere videokaart geprobeerd maar ook met deze kaart hetzelfde resultaat.
De computerwinkel denkt dat het of de proc. of het mobo is maar kan dit niet testen omdat ze geen Socket A processoren en moederborden meer hebben.
CMOS clear heeft ook niet gewerkt.

Volledige specs:

MSI 6570 K7N2 Delta LSR
2x 256mb DDR Valueselect
1x 512mb DDR Valueselect
AMD Athlon XP 2500+ met standaard koeler
Noname 480 Watt voeding
Maxtor 40gb 7200 RPM
WD 160gb S-ATA
WD 240gb Externe HDD
Hercules Ati Radeon 9800SE
NEC N3520 DVD Writer
Liteon 52x32x52x CD Writer
LG 32" LCD TV als monitor
Logitech X-540 Speakerset
Draadloze muis en keyboard van microsoft
Coolermaster Case met 3 fans

Bovenstaande setup heeft altijd perfect gewerkt. Problemen begonnen toen ik 's ochtends de computer aanzette.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:07:

2x 256mb DDR Valueselect
1x 512mb DDR Valueselect
dat geheugen ook al een voor een geprobeert ?

voeding zou het ook nog aan kunnen liggen....''noname''...is dat Q-tec toevallig ?

maar hangt me ook iets bij dat 9800pro kaartjes het wel vaker na 2-3 jaar begeven

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-03-2007 19:00 ]