Toon posts:

[remote desktop] Port 80. via Work PC to Home PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik wil via het netwerk van mijn werk naar mijn PC thuis connecten.

De pc thuis zit achter een router, ik heb remote desktop ge-enabled naar poort 80 en dat werkt. gisteren gestest vanuit een andere pc. Dus het probleem ligt op mijn werk. (zeker)

dus ik connect via IP XXX.XXX.XXX.XXX:80 naar mijn pc (remote desktop)

Mijn PC op het werk wil niet connecten, de firewall hier blokkeert natuurlijk van alles, maar ik dacht poort 80 zal wel open staan? Heb even gezocht op http://www.auditmypc.com/ en die poort scans geven aan dat er helemaal niks open staat, maar dat kan toch niet? Ik denk dat de tests corrupt zijn omdat ik achter een netwerk/router zit. Als je op internet pagina's kan staat poort 80 toch open?

Via de netstat -a zie ik geen 80 staan? Hoe werkt dit precies? Er moet toch wel 1 poort openstaan?
Of geeft netstat-a verkeerde informatie, die alleen voor deze pc geld fzo? Listening zou toch betekenen dat ik via die poort naar buiten kan?

Kan het zijn dat remote desktop protocol geblokkeerd is? Denk het niet, want ik maak wel een connectie naar mijn 2e beeldscherm.. (zeg maar terminal server intern IP denk ik). Mischien remote desktop naar buiten geblokkeerd? kan ik dat controleren?
Is er een commando om de openstaande poorten weer te geven in de command prompt?

Is het eigenlijk wel OK om poort 80 te gebruiken? Of niet veilig?

Mischien heeft iemand een tip of een goeie website. bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet gewoon vragen aan je systeembeheerder om een bepaalde poort te openen? Dat scheelt tijd en moeite.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Hoogst waarschijnlijk zal de beheerder de poorten netjes dicht hebben gezet en zal het niet de bedoeling zijn als "normale" gebruikers rdc gaan gebruiken om op hun pc thuis te komen. Ik zou het eventjes vragen....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

Zijn er nog alternatieven / tips?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 10:05 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Waarschijnlijk zit je op je werk achter een proxy en dan gaat het op deze manier sowieso niet werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:04:
Bedankt voor de reacties

Zijn er nog alternatieven / tips?
www.logmein.com web-based je computer overnemen

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Je zou middels een stukje software (weet even de naam niet) het zo in kunnen stellen dat je gewoon middels http je PC(s) kunt overnemen welke thuis staan, ik neem aan dat je wel eventueel local admin rechten kunt krijgen om een klein pakketje te installeren???

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Die bedoelde ik :D .

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! collega hier had het daar ook al over :)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik heb zelf ook via logmein.com (makers van Hamachi) mijn windowspc zo over kunnen nemen, en op mijn werk staat ook alles zo'n beetje dicht. Jammer dat het alleen voor windows-pc's is...

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 22-03-2007 10:15 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:49:
Beste,

De pc thuis zit achter een router, ik heb remote desktop ge-enabled naar poort 80 en dat werkt. gisteren gestest vanuit een andere pc. Dus het probleem ligt op mijn werk. (zeker)
waar stond die andere pc? ook bij jou thuis? Je moet het wel testen vanaf een andere locatie!

Mijn PC op het werk wil niet connecten, de firewall hier blokkeert natuurlijk van alles, maar ik dacht poort 80 zal wel open staan? Heb even gezocht op http://www.auditmypc.com/ en die poort scans geven aan dat er helemaal niks open staat, maar dat kan toch niet? Ik denk dat de tests corrupt zijn omdat ik achter een netwerk/router zit. Als je op internet pagina's kan staat poort 80 toch open?
???? naar buiten toe wel, ja...
Via de netstat -a zie ik geen 80 staan? Hoe werkt dit precies? Er moet toch wel 1 poort openstaan?
Of geeft netstat-a verkeerde informatie, die alleen voor deze pc geld fzo? Listening zou toch betekenen dat ik via die poort naar buiten kan?
NEE!
Listening houdt in dat de pc waarop je het netstat-commando hebt uitgevoerd, luistert op die specifieke poort. Thuis zou jouw pc dus op poort 80 moeten luisteren.
Kan het zijn dat remote desktop protocol geblokkeerd is? Denk het niet, want ik maak wel een connectie naar mijn 2e beeldscherm.. (zeg maar terminal server intern IP denk ik). Mischien remote desktop naar buiten geblokkeerd? kan ik dat controleren?
Is er een commando om de openstaande poorten weer te geven in de command prompt?

Misschien eerst eens deze lezen: Het Grote Poortmappingsverhaal?

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

bla. verkeerd gekeken

[ Voor 89% gewijzigd door programist op 22-03-2007 10:25 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:49:
ok.
Die 'andere pc', was dat een externe pc, dus een pc buiten jouw thuisnetwerk? Ik ga hier wel even vanuit.
Jup, dat moet dan lukken omdat je die poort doorgemapped hebt (NAT).
Mijn PC op het werk wil niet connecten, de firewall hier blokkeert natuurlijk van alles, maar ik dacht poort 80 zal wel open staan?
Poort 80 naar BUITEN toe staat waarschijnlijk wel open, anders kun je lastig internetten (of er moet een aparte proxy config bij je op het werk draaien). Webservers LUISTEREN default op poort 80.
Heb even gezocht op http://www.auditmypc.com/ en die poort scans geven aan dat er helemaal niks open staat, maar dat kan toch niet?
Jawel want je kijkt nu wat er op je WERK open staat. Dit is dus totaal niet van belang in dit geval.
Ik denk dat de tests corrupt zijn omdat ik achter een netwerk/router zit.
Nee, die test scant de router op je werk voor open poorten en die zijn waarschijnlijk gewoon stealth.
Als je op internet pagina's kan staat poort 80 toch open?
Naar BUITEN toe wel ja, naar binnen toe (naar binnen je werk in) hoeft het niet open te staan.

Client vraagt op poort 80 een website op, server aan de andere kant van de wereld geeft de website naar de client terug op een RANDOM poort die je router automatisch het interne netwerk instuurt omdat de router weet dat die RANDOM poort naar die client toe moet omdat hij net poort 80 opvroeg van die server aan de andere kant van de wereld.
Nee, die client op je werk draait geen webserver, uitgaand http verkeer gaat via een random poort, niet via poort 80, de webserver aan de andere kant luistert op poort 80.
Nee listening betekent dus luisteren op je lokale pc. Als er op jouw pc poort 80 in listening zou staan zou dat kunnen betekenen dat je op je lokale pc zelf een webserver draait.
Openstaande poorten op je werk client pc hebben, nogmaals, hier niets mee te maken.
Misschien hebben ze bij jou op je werk software draaien die niet kijkt naar welke poort de pakketjes gaan, maar kijken wat voor pakketjes het zijn. En in het geval van RDP -> droppen.

Of misschien staat poort 80 naar externe webservers wel gewoon idd helemaal dicht en surfen jullie allemaal door een (transparante)proxy waar je zelf evt. geen weet van hebt.
Netjes is het niet, het kan echter geen kwaad als je thuis niets hebt draaien als bijv. een webserver die standaard al op die poort zit. Ik zou hem nooit op 80 draaien, dit ivm onnodige worms die toch gaan checken of jij een webservertje hebt staan die hij kan cracken etc.. zet em gewoon op een heel aparte poort boven de 1024 bijv. voor het meest nette :)
Bij deze.
Verder agree ik met de mensen boven me, vraag het ff aan de sysop, want anders moet je eerst zelf het hele netwerk gaan zitten auditten voordat je hier achter kunt komen en als je daar niet al teveel kaas van gegeten hebt is dat geen pretje.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
er is ook een reden waarom je op je werk niet naar huis mag connecten. je dient er te werken? en alleen bji een overeenkomst met de baas (gewoon overleggen) kun je de systeembeheerder vragen om voor jou iets op of open te zetten.

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
@ demon. bedankt voor de die tips. wordt er wijzer van :)
Pagina: 1