"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik vermoed dat je dan eerst de opstartschijf (je OSX drive) een grote moet maken en dat je daarna weer kunt opdelen.
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Je kunt ook de Mac booten met de Windows installatiecd in de drive, en de "C" toets ingedrukt, dan moet de Windows installatie starten. Zorg wel dat je de driver-cd al bij de hand hebt zodat je naderhand de opstartschijf weer op de Mac partitie kunt zetten, mocht de bootloader niet functioneren.
Misschien overbodig, maar toch: hij gaat waarschijnlijk automatisch naar Windows booten, tijdens het opstarten houdt je de option key ingedrukt voor het opstartkeuzemenu.
Misschien overbodig, maar toch: hij gaat waarschijnlijk automatisch naar Windows booten, tijdens het opstarten houdt je de option key ingedrukt voor het opstartkeuzemenu.
Is het ooit iemand gelukt om de bootcamp partitie te verwijderen en weer te 'mergen' met de huidige OSX partitie?Maximus schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:41:
Ik vermoed dat je dan eerst de opstartschijf (je OSX drive) een grote moet maken en dat je daarna weer kunt opdelen.
Iemand enig idee hoe?
[ Voor 4% gewijzigd door Tiiim op 22-03-2007 15:11 ]
Via bootcamp assistent heb ik keer gedaan.Tiiim schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:10:
[...]
Is het ooit iemand gelukt om de bootcamp partitie te verwijderen en weer te 'mergen' met de huidige OSX partitie?
Iemand enig idee hoe?
En het werkt
Nou ondertussen me zelf voor me kop geslagen
.. Ik kon dus wel gewoon met de option toets windows opstarten. Ik hield het appeltje in
Offtopic: Ik heb ook bootcamp geinstalleerd maar hoe kan ik de boot order veranderen als ik mijn mac reboot springt hij automatisch naar windows, ik heb liever dat ik automatisch osx opstart.
Ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.
Onzin, dit staat zelfs hier ergens op GoT aangegeven. Ik heb het niet zo bij de hand maar je kunt dit onder OS X en onder Windows aangeven.Gamebytes schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:06:
Offtopic: Ik heb ook bootcamp geinstalleerd maar hoe kan ik de boot order veranderen als ik mijn mac reboot springt hij automatisch naar windows, ik heb liever dat ik automatisch osx opstart.
OS X = Systeemvoorkeuren -> Opstartschijf -> Selecteer OS X als opstartschijf.
~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Bedankt iig, heb gezocht op boot order @ google niets kunnen vinden.
Onder windows is het dus start -> configscherm -> opstartschijf
Slotje!
Slotje!
Verwijderd
Ik heb hier ook nog een vraag over:
ik heb mijn HD opgedeeld in 3en. 1 deel voor osX, een deel voor mijn opslag en bestanden en een deel voor windows. Als ik nu bootcamp gebruik dan krijg ik een foutmelding:
De opstartschijf kan niet worden verdeeld of worden hersteld als een partitie. De opstartschijf moet zijn geformatteerd als een volume met de structuur MacosX uitgebreid(journaled) of al door de bootcamp assistant zijn gepartitioneerd voor de installatie van Windows.
Ik heb ook geprobeerd om met de windows cd op te starten met ALT ingedrukt. Hij vind dan alleen de C: schijf om te installeren. Dit lijkt me niet goed want dan overschijft hij de osX installatie.
Heeft iemand een idee hoe ik, zonder mijn 3 partieties te verliezen, windows op mijn mac geinstalleerd krijg?
ik heb mijn HD opgedeeld in 3en. 1 deel voor osX, een deel voor mijn opslag en bestanden en een deel voor windows. Als ik nu bootcamp gebruik dan krijg ik een foutmelding:
De opstartschijf kan niet worden verdeeld of worden hersteld als een partitie. De opstartschijf moet zijn geformatteerd als een volume met de structuur MacosX uitgebreid(journaled) of al door de bootcamp assistant zijn gepartitioneerd voor de installatie van Windows.
Ik heb ook geprobeerd om met de windows cd op te starten met ALT ingedrukt. Hij vind dan alleen de C: schijf om te installeren. Dit lijkt me niet goed want dan overschijft hij de osX installatie.
Heeft iemand een idee hoe ik, zonder mijn 3 partieties te verliezen, windows op mijn mac geinstalleerd krijg?
Pagina: 1