Proccessor

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Misschien een hele domme vraag
wat kan er op een MSI kt7pro 2A

Want ik zie verschillende proccessors

VAN DE TUNDERBIRD een socket A of Slot a
Is toch het zelde of niet
Want ik weet het nu niet meer...

Tevens wat is de hoogst mogelijke proccessor op dit board want met sisoft sandra
staat 1200 or higher ????

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

De MSI K7T Pro 2A is een moederbord met een socket A voet. Dat betekent dat je er alleen socket A processors in kunt plaatsen. Dat zijn dus alle AMD Durons. Tevens passen ook alle socket A versies van de AMD Athlon Thunderbird.

De multiplier gaat volgens mij tot 12,5; dit zou inhouden dat de maximale processor frequentie bij een FSB van 100 Mhz 1,25 Ghz zou worden. Dat is dan wellicht nog ietsjes op te krikken door de FSB te verhogen, maar hoger dan 110 Mhz zal moeilijk worden.

sigloos

Verwijderd

Dat mobo is socket a, dus Athlon Thunderbird. Volgens mij is de Thunderbird niet in slot a vorm, of misschien wel maar dan moeilijk te krijgen. Athlon Classic was wel slot a vorm, maar doordat de core van 0.25 micrometer naar 0.18 verkleind werd, kon de nieuwe athlon (thunderbird dus) ook in socket vorm komen.

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ha Padje.

Als je meer info over je bordje wil moet je eens in de search kijken, of bij de reviews van [url="http://www.tweakers.net,"]www.tweakers.net,[/url] daar heb ik ook een hoop interessante informatie gevonden over m'n Abit KT7A plankje.

Suc6 *D

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Dus er zijn twee type Tunderbirds ???

Dus slot A en Socket A

Maar ik las pas dat die slot A niet meer gemaakt werden

en al die AMD Thunderbird processors
in pricewatch passen wel op mijn boardje
ben nog al een newbee hier in maar zit er over te denken om een snellere aan te schaffen maar hoop niet een verkeerde tunderbird ergens te bestellen en dan dat ie niet past op mijn moederboard

Dus als ik het goed lees zien er twee verschillende AMD Thunderbirds

Verwijderd

Er bestaan wel degelijk Slot A Thunderbirds van 700 tot 1000Mhz.Kijk maar in de pricewatch,Space promotion bv.Alleen ze zijn twee tot drie keer zo duur als een socket T-bird.Maar om terug te komen op je vraag jij moet een socket-A processor op je bord plaatsen.(8>

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

Padje, er zijn er dus twee maar de slotA is echt al bijna niet meer te krijgen (check de pricewatch maar eens). Als je nu een thunderbird koopt kun je ervan uitgaan dat het een socketA is tenzij er expliciet staat vermeld adt het om een sloA gaat(sowieso niet sneller dan 1ghz verkrijgbaar)

12,5 maal 155 = 1937 mhz is de hoogst haalbare snelheid met een kt133a chipset.

see ya.

een treffende spreuk

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Er bestaan inderdaad Slot A Thunderbirds, maar die zul je amper in het wild tegen komen. Als je een Thunderbird bestelt, en er staat geen speciale toevoeging bij (zoals 'Slot A'), dan is het zeker een socket A, en die moet jij hebben voor je MSI K7T Pro 2A. (cool mobo trouwens 8-) )

Ik zie in je sig dat je je TB800 op 826 hebt lopen, dus waarschijnlijk op 103 Mhz FSB en een multiplier (=vermenigvuldigings-factor) van 8. Maar wist je dat je door een redelijk simpel trucje ook de multiplier van een TB kunt aanpassen? Het gaat een beetje ver om hier nou een hele beschrijving van te geven, maar als je bij de Search-optie op GoT eens intikt 'unlocken AMD Thunderbird' kom je vast wel wat leerzame topics tegen.

sigloos

Verwijderd

er zit geen kt133a op een pro2a, het is gewoon op de kt133 gebaseerd...

• Epsilon
  • Laatst online: 31-08 16:07

Epsilon

Op maandag 05 februari 2001 21:39 schreef pro_6or het volgende:

12,5 maal 155 = 1937 mhz is de hoogst haalbare snelheid met een kt133a chipset.

see ya.
maar dit is niet waar!!
je hebt een maximale fsb en dat is 155 MAAAAAR: je kan de fsb van de proc ook onafhankelijk OC'en en dan komt er nog 27mhz bij!!
en 12,5 * 183 = 2288 :)
maar ja dat haal je toch nooit want de agp en pci (ok ook geheugen) werken niet mee

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

fuck he epsilon dat wist ik niet!!! Whoohaa stel je toch eens voor!! Waarom kan pci dat niet aan 155/4=38.75 moet toch nog kunnen en agp is sowieso niet zo'n probleem met een nvidia.

please enlighten me further.......

een treffende spreuk

• Epsilon
  • Laatst online: 31-08 16:07

Epsilon

ja ergens in je softmenu
weet niet zo waar maar daar kan je je fsb van je proc ONAFHANKELIJKm van je pci en agp snelheid!!!!!
ja ik vond het ook heel vet
ik geloof dat er iets staat in de zin van
FSB plus of zoiets
moet maar ff zoeken (dus niet bij de andere snelheid fsb/pci!!!!!)

Ik wens je succes ermee!!!!

Verwijderd

Een SLOT A thunderbird is _meestal_ niet compatible met de huidige slot a moederborden! Het is dus geen aanrader!

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 05 februari 2001 22:07 schreef tineau het volgende:
Een SLOT A thunderbird is _meestal_ niet compatible met de huidige slot a moederborden! Het is dus geen aanrader!
'k Ben benieuwd hoe jij ooit een Slot A processor aan de gang wilt krijgen op een Socket A mobo...... :)

sigloos

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sorry topic starter, maar epsilon, geheugen moet sowieso wel mee op fsb of kan dat dan ook op 155 blijven draaien, wat wel haalbaar moet zijn met goed geheugen. Zoals je zelf al zei zoek maar eens uit en dat ga ik ook zeker doen als mijn mobo komt. Ik heb trouwens kingston valueram besteld ben benieuwd hoe ver ik dat kan krijgen!!

(bijdeweg mijn KT7a raid is in betselling+1200mhz athlon)

een treffende spreuk

Pagina: 1