Toon posts:

Bootable image

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijd op zoek naar goede bootable image software.
Mijn situatie:
1 harddisk, met 2 NTFS partities, waarvan op de eerste windows staat (primary), de tweede is logical.
Ik wil deze windows partitie kunnen imagen zodat ik als windows stuk is of dichtgeslibt, ik even een image terug kan zetten met alle noodzakelijke programma's en drivers al wel geinstalleerd.
Met Ghost is me dit niet gelukt, ik kan een image maken van de Windows partitie, maar als ik deze wil terugzetten kan ik alleen kiezen om deze over de hele harddisk te zetten, oftewel, m'n tweede (data) partitie wordt dan overschreven en gaat dan verloren.

PowerQuest drive image kan geen bootable CD's maken, althans, ik heb de optie niet kunnen ontdekken. Het gaat om een laptop zonder floppy drive, dus bootable floppy's heb ik niks aan...

Acronis Drive Image maakt ook geen bootable image cd's voor zover ik weet. Wat wel kan is een aparte boot cd maken, maar ik vraag me af of je dan een image op DVD kan branden en die kan laden terwijl je ook al boot van de boot cd. (Heb maar 1 CD/DVD drive)

Na zoeken op google en GoT kom ik ook niet verder. Is het niet mogelijk wat ik wil?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

BartPE of Ultimate Boot CD al geprobeerd ? Kun je eventueel je eigen boot CD mee maken waar vanuit je je favoriete Imaging tool start om je image terug te zetten ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Outerspace
  • Laatst online: 00:52

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:13:
Acronis Drive Image maakt ook geen bootable image cd's voor zover ik weet. Wat wel kan is een aparte boot cd maken, maar ik vraag me af of je dan een image op DVD kan branden en die kan laden terwijl je ook al boot van de boot cd. (Heb maar 1 CD/DVD drive)
Create bootable rescue media — Create CDs, USB flash keys, ISO images, and Remote Installation Server (RIS) packages that can be used to boot any failed system in your network. Please note that the Local Version is the only component that includes the capability to create bootable rescue media.
Volgens mij kan Acronis True Image gewoon bootable media aanmaken. Daarnaast snap ik je uitleg niet helemaal :)

Je maakt een image aan op de bootable media. Die steek je in je CD/DVD drive en dan moet je daarvanaf booten :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:23:
[...]

[...]

Volgens mij kan Acronis True Image gewoon bootable media aanmaken.
Hmm misschien in versie 9.1, die heb ik geloof ik nog niet. Ik vond wel die optie van bootable rescue media, maar naar ik begreep was dat alleeen een boot cd, zonder de image die je wel terugzetten erbij. 9.1 doet dit dus wel? Kan iemand dit bevestigen?
Daarnaast snap ik je uitleg niet helemaal :)
Je maakt een image aan op de bootable media. Die steek je in je CD/DVD drive en dan moet je daarvanaf booten :)
Dat is het idee ja, alleen kon ik nog niet iets vinden wat dat kon, wat is er dan nog niet duidelijk aan mijn uitleg?

Verwijderd

Als je ghost in combinatie met bartpe gebruikt kan je van een netwerk/usb/etc schijf een image halen en deze installeren op een partitie naar keuze

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=27714366,noline]Outerspace schreef op donderdag 22 maart 2007
Hier nog even over: als ik gewoon een image brand op een bootable media, stel een DVD, dan kan ik daar toch nog niet van booten? Dr moet toch een of ander programma op de DVD staan die het image-terugzet-proces start? Alleen een .v2i of .gho bestand doet dit niet...

• Outerspace
  • Laatst online: 00:52

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet het systeem dan vanzelf booten, dus lijkt het mij dat Acronis bepaalde bestanden meeschrijft om het bestand terug te plaatsen.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ghost deed dit iig niet.

Verwijderd

Topicstarter
Die nieuwe Acronis kon ik nog niet zo 123 als minder legale download vinden. Maar met een oudere versie kan je in ieder geval wel een boot cd maken, een image op een dvd branden, en dan met de boot cd acronis starten, dan dvd erin en image terugzetten, dus dat is nu mijn bijna-ideale oplossing.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met ghost 8 kon dit toch ook?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met ghost kan je gewoon Image to Partition doen hoor :)

Heeft ook een computer!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:13:
PowerQuest drive image kan geen bootable CD's maken, althans, ik heb de optie niet kunnen ontdekken. Het gaat om een laptop zonder floppy drive, dus bootable floppy's heb ik niks aan...
Lijkt me sterk dat dat niet gaat. Ik heb zelf ooit een wat oudere versie uitgeprobeerd en daar kon het inderdaad niet, maar het zal toch wel in de laatste versie zitten.

Er is trouwens wel een workaround voor. Je kunt een floppy image gewoon op een bootable cdrom branden. Et voila, 't werkt.
Pagina: 1