Toon posts:

[XP] RunDLL blokkeert Windows-eigen applicaties

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pc.
Als ik in het configuratiescherm bijv. "Software" wil opstarten, krijg ik een dosbox "rundll32.exe". Software word niet opgestart.
Dit probleem doet zich voor met elke applicatie in het configuratiescherm.
Weet iemand wat er aan de hand is.......... Ik heb verschillende virusscanners geprobeerd, en tools als Registry mechanic, maar kom geen steek verder.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

En als je een command-prompt opent, dan "cd c:\windows\system32\" doet, dan een "dir *.cpl" en dan (b.v.) "appwiz.cpl" opstart, krijg je dan wel het "Software" scherm of niet ?

Zo niet, dan kan het zijn dat de file-extensie .cpl verkeerd geregistreerd staat in je registry. Dat kun je oplossen door naar 'My Computer' te gaan, dan het menu 'Tools | Folder Options' te kiezen en dan het 3e tabblad 'File Types'. Zoek daar de extensie .cpl op, klik op 'Advanced' en dan op 'Default'.
Bij NL windows is het iets als 'Deze Computer | Extra | Mapopties' ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, maar het wil niet lukken. Er zit volgens mij een stevig virus oid tussen.
Moet misschien maar eens gaan denken aan een her-installatie

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Je kan eventueel nog een System File Check (sfc.exe) proberen, of een Repair. Of rundll.exe (en rundll32.exe) copieeren uit je system\Driver Cache (en/of een andere PC / WinXP CD).

Heb je al eens geprobeerd een nieuwe (2e) admin account aan te maken en het onder die account in te loggen en het Control Panel te starten ?

Ook zou je nog jv16 PowerTools 2006 kunnen proberen (Regcleaner, Uninstaller Helper en Reg-fixer) ... Probeer anders ook nog eens een online virusscanner als http://housecall.trendmicro.com

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin