Ik heb de volgende query gedefinieerd in de Query builder:
SELECT Art_Nr, Art_ArtikelCode, Art_Omschrijving
FROM Artikelen
WHERE (Art_Omschrijving LIKE '%' + @omschrijving + '%')
Als ik dan op Execute Query druk, dan vul ik bij de waarde voor omschrijving een gedeeltelijke artikelnaam in en wordt dat record keurig getoond.
Maar:
vanuit een formuliervoer ik deze query uit door de volgende regel uit te voeren:
Me.ArtikelenTableAdapter.FillByOmschrijving(Me.DataSet.Artikelen, "doos")
Helaas worden er dan geen records gevonden.
Met andere queries zonder LIKE werkt dit perfect.
Ook als ik heel de omschrijving zoek gaat het goed (bv doos wortelen)
alleen gedeeltes van de omschrijving gaan fout en die wil ik er nu net in hebben.
Ik loop nu al +/- een dag hier naar te puzzelen en heb al diverse forums en onlinebooks afgestruind, maar ik maar niet vinden wat ik fout doe.... Hebben jullie een idee
SELECT Art_Nr, Art_ArtikelCode, Art_Omschrijving
FROM Artikelen
WHERE (Art_Omschrijving LIKE '%' + @omschrijving + '%')
Als ik dan op Execute Query druk, dan vul ik bij de waarde voor omschrijving een gedeeltelijke artikelnaam in en wordt dat record keurig getoond.
Maar:
vanuit een formuliervoer ik deze query uit door de volgende regel uit te voeren:
Me.ArtikelenTableAdapter.FillByOmschrijving(Me.DataSet.Artikelen, "doos")
Helaas worden er dan geen records gevonden.
Met andere queries zonder LIKE werkt dit perfect.
Ook als ik heel de omschrijving zoek gaat het goed (bv doos wortelen)
alleen gedeeltes van de omschrijving gaan fout en die wil ik er nu net in hebben.
Ik loop nu al +/- een dag hier naar te puzzelen en heb al diverse forums en onlinebooks afgestruind, maar ik maar niet vinden wat ik fout doe.... Hebben jullie een idee
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakskus op 22-03-2007 08:45 . Reden: probleemomschrijving uitgebreid ]
Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies