Sinds dinsdagavond heb ik het volgende probleem.
Als ik en mijn vriendin gaan internetten verliest mijn Speedtouch 716 zijn connectie met Planet. Het typische is, dat de link met het KPN netwerk wel up blijft.
Als je in het configuratiescherm van de Speedtouch kijkt, bij je verbindingen, zie ik dus dat mijn netwerk link naar buiten nog up is, maar dat de internetservice disconnected is. Je kunt dan op het knopje drukken om weer in te loggen bij Planet met je usergegevens.
Internetservices in de servicepagina geeft:
Disconnected because idle timeout reached
Het eventlog geeft het volgende aan:
Ik braaf Planet gebelt, geduldig (zoek even mijn history in dit subforum op om te begrijpen wat ik bedoel), zowel de 1ste als de 2de lijn geeft aan de melding "Disconnected because idle timeout reached" niet te kennen. 2de lijn meet de lijn door en dat is allemaal in orde. Planet's 2de lijn weet geen oplossing en vermoed dat het probleem in het modem zit.
Ik wordt hier zo moe van, 7 jaar bij een lokale kabelaar gezeten zonder problemen. En in 2 jaar tijd bij Planet 4 keer vage en langdurende problemen gehad.
Iemand mischien nog een tip wat ik kan proberen?
Als ik en mijn vriendin gaan internetten verliest mijn Speedtouch 716 zijn connectie met Planet. Het typische is, dat de link met het KPN netwerk wel up blijft.
Als je in het configuratiescherm van de Speedtouch kijkt, bij je verbindingen, zie ik dus dat mijn netwerk link naar buiten nog up is, maar dat de internetservice disconnected is. Je kunt dan op het knopje drukken om weer in te loggen bij Planet met je usergegevens.
Internetservices in de servicepagina geeft:
Disconnected because idle timeout reached
Het eventlog geeft het volgende aan:
Modem gereset. Modem eens opnieuw geinstalleerd met de KPN cdrom. Alles opnieuw ingesteld. En wederom knalt de verbinding na enige tijd eruit.- GRP Default destination is not routed anymore via gateway 62.251.92.230
- PPP link down (Internet) [62.251.92.230]
Ik braaf Planet gebelt, geduldig (zoek even mijn history in dit subforum op om te begrijpen wat ik bedoel), zowel de 1ste als de 2de lijn geeft aan de melding "Disconnected because idle timeout reached" niet te kennen. 2de lijn meet de lijn door en dat is allemaal in orde. Planet's 2de lijn weet geen oplossing en vermoed dat het probleem in het modem zit.
Iemand mischien nog een tip wat ik kan proberen?