Toon posts:

[XP] 2 keer keuze operating systeem bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb XP Pro sp2 opnieuw geinstaleerd, maar de cd starte niet automatisch op terwijl de masterboot wel ingesteld stond op de cdrom.
Daarvoor heb ik de cd geladen terwijl ik in Windows XP zat.
Hij begon toen met de instalatie waarvoor hij later weer opnieuw moest opstarten (voor uit windows te komen)

Maar nu heeft de instalatie de nieuwe windows xp op een andere schrijf gezet, en de oude windows xp staat nog op die schijf.

Als ik nu mijn pc opnieuw opstart krijg ik iedere keer een nieuw keuze waarbij ik het besturingssysteem kan kiezen.
Maar 1 van deze besturingsystemen (wel alle 2 XP Pro Sp2) werkt dus, en de andere niet.

Weet iemand hoe hem automatisch kan schakelen, en hoe ik dan de oude data van de oude OS kan wissen?
(want die oude data had de nieuwe instalatie nodig om deze te runnen)

Enorm Bedankt.

Paul Brouwer

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Post eens de inhoud van je boot.ini?
(C:\boot.ini, of:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl en klik op OK.
2. Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
3. Klik op Bewerken onder Systeem starten.
)

Maakt het voor ons iets makkelijker om eenzelfde boot.ini in elkaar te zetten, met jou voorkeur ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey SoaDmaggot.

Bedankt voor je reactie, hier zoals je vroeg de inhoud van mijm boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je had toch XP Pro?

Verwijderd

Dit staat letterlijk in de FAQ: Windows Clients - FAQ

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Maak er dan even van:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

(Ik geef hier verder geen garantie op, maar afaik moet dit werken. Maak een boot diskette, dan weet je zeker dat je dit later nog aan kan passen ;) )
Pagina: 1